Wat denken we van een NS de game? | NS Community

Wat denken we van een NS de game?

  • 19 February 2014
  • 39 reacties
  • 5823 Bekeken

Reputatie 2
Het lijkt mij nou echt leuk om een leuke strategie/simulatie game te zien van de NS waarin jij langzamerhand jouw eigen spoornet creëert, stations laat bouwen en met meer experience points alles kunt upgraden.Langzamerhand Nederland veroveren, treinen langzamerhand vrijspelen, kiest welke treinen je laat rijden op welk traject. Je ziet bezoekersaantallen stijgen, laat stations groeien en je hebt meer treinen nodig. Op een gegeven moment Europa in, NS Hispeed vrijspelen en de markt in het buitenland veroveren. Personeel aannemen, deals sluiten met horecaondernemers,misschien tijdlijn gebonden, dus beginnen in de vorige eeuw, met oudere treinen. Bijvoorbeeld ook omgaan met problemen en het oplossen van storingen en geluidsoverlast

Mijn droomspel voor op de smartphone of tablet!

39 reacties

Lijkt me wel erg leuk als er zo een game zal komen ja. NlenzzS, je hebt er al wel erg goed over nagedacht. Ik zou zoiets ook veel spelen. 😃
Reputatie 2
@Loes, bedankt! Ik laat mijn fantasie er op los haha. Enig idee over hoe deze app een realiteit zou kunnen worden?
@Nlenzzs, ik wou dat ik het wist en kon, misschien dat iemand van dit forum daar een idee over heeft? Ik ben niet echt een ICT-er. Ik hoop dat het door iemand opgepakt gaat worden en dat wij het dan mogen uittesten.. Wie weet.
Reputatie 1
In de tussentijd wellicht leuk: OpenTTD! Dit is een gratis, open-source uitbreiding op Transport Tycoon en kan je hier downloaden: http://www.openttd.org/en/

Doordat je ook zelf pakketjes kan downloaden (NewGRF), zijn ook Nederlandse treinen, seinen, stations en andere zaken beschikbaar in het spel 🙂
Ik vind het idee wel interessant. Het zou zelfs gebruikt kunnen worden om mensen meer begrip te laten opbrengen hoe lastig het is om elke dag weer al die treinen te laten rijden :P

Het moet alleen niet TE moeilijk worden, omdat het commercieel wel interessant moet zijn 😛
Reputatie 2
@Max, dat klopt ja! Nu hopen dat dit plan wordt opgepikt 😛
Heb al eens een mail gestuurd naar NS hierover, maar kan het antwoord niet meer terug vinden..
Ze waren er in ieder geval niet enthousiast over (Zo formuleerde ze het ook)

Ik blijf het wel een goed idee vinden, KLM heeft dit ook "Aviation Empire" een leuk gratis spel waarmee je dus vliegroutes moet creëren en de klanten tevreden zien te houden..
Reputatie 2
@Jesse, ja dat klopt, Aviation Empire van de KLM is inderdaad ook een leuk spel ja, hopelijk verandert de NS van idee als ze dit lezen..
Hoi NIenzzS,

Wat een leuk idee. Ik heb je post even verplaatst naar het off topic forum. Ik hoop dat er iets leuks uitkomt.

Vriendelijke groet,
Bart
Reputatie 2
Is er een manier om dit idee nog een keer aan de NS voor te stellen, of zal er nog een mail gestuurd moeten worden?
Een algemene mail zal weer worden afgeschoten vrees ik. Als we het idee verder uitwerken kunnen de moderatoren misschien een ingang geven hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Misschien is er wel een collega te vinden die dit wil oppakken, er zijn er genoeg bij ons die ook apps ontwikkelen, ik ken ze zelf niet, maar ze zijn er wel.
Reputatie 2
Hopelijk weet een van de moderatoren ons inderdaad te helpen.
Reputatie 7
Badge
Er bestaat wel een bordspel met de naam: Koplopers & Dwarsliggers. Ik heb het nog nooit gespeeld, maar het schijnt een leuk familiespel te zijn.

Lees ook maar eens: http://www.bordspel.com/artikel/koplopers.html

http://www.bordspel.com/artikel/koplopers.html

Het lijkt mij nou echt leuk om een leuke strategie/simulatie game te zien van de NS waarin jij langzamerhand jouw eigen spoornet creëert, stations laat bouwen en met meer experience points alles kunt upgraden.Langzamerhand Nederland veroveren, treinen langzamerhand vrijspelen, kiest welke treinen je laat rijden op welk traject. Je ziet bezoekersaantallen stijgen, laat stations groeien en je hebt meer treinen nodig. Op een gegeven moment Europa in, NS Hispeed vrijspelen en de markt in het buitenland veroveren. Personeel aannemen, deals sluiten met horecaondernemers,misschien tijdlijn gebonden, dus beginnen in de vorige eeuw, met oudere treinen. Bijvoorbeeld ook omgaan met problemen en het oplossen van storingen en geluidsoverlast

Mijn droomspel voor op de smartphone of tablet!


Omdat zo'n treinsimulator voor jou erg belangrijk lijkt te zijn heb ik zojuist eens op Google Play als zoekterm "treinsimulator" ingetikt.
Geloof het of niet, ik kreeg 33 hits.

Ik vraag me af of je met jouw vraag niet een beetje opnieuw het wiel probeert uit te vinden.
En hoe denk jij een heel spoorwegnetwerk duidelijk zichtbaar te maken op de doorgaans toch relatief kleine schermpjes van een smartphone?
Bij een tablet (mits 12" of 15") kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Maar goed, het is jouw wens, dus jouw feestje en hopelijk komt jouw droom een keer uit.
(hopelijk niet erg dat ik niet meespeel; ik ben niet zo'n spelletjes freak).
Het lijkt mij nou echt leuk om een leuke strategie/simulatie game te zien van de NS waarin jij langzamerhand jouw eigen spoornet creëert, stations laat bouwen en met meer experience points alles kunt upgraden.Langzamerhand Nederland veroveren, treinen langzamerhand vrijspelen, kiest welke treinen je laat rijden op welk traject. Je ziet bezoekersaantallen stijgen, laat stations groeien en je hebt meer treinen nodig. Op een gegeven moment Europa in, NS Hispeed vrijspelen en de markt in het buitenland veroveren. Personeel aannemen, deals sluiten met horecaondernemers,misschien tijdlijn gebonden, dus beginnen in de vorige eeuw, met oudere treinen. Bijvoorbeeld ook omgaan met problemen en het oplossen van storingen en geluidsoverlast

Mijn droomspel voor op de smartphone of tablet!


Omdat zo'n treinsimulator voor jou erg belangrijk lijkt te zijn heb ik zojuist eens op Google Play als zoekterm "treinsimulator" ingetikt.
Geloof het of niet, ik kreeg 33 hits.

Ik vraag me af of je met jouw vraag niet een beetje opnieuw het wiel probeert uit te vinden.
En hoe denk jij een heel spoorwegnetwerk duidelijk zichtbaar te maken op de doorgaans toch relatief kleine schermpjes van een smartphone?
Bij een tablet (mits 12" of 15") kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Maar goed, het is jouw wens, dus jouw feestje en hopelijk komt jouw droom een keer uit.
(hopelijk niet erg dat ik niet meespeel; ik ben niet zo'n spelletjes freak).

Ik wilde je toch - gezien jouw vraag "wat denken we van..." - toch mijn zo objectief mogelijke mening geven.
Reputatie 7
Badge
Ik kan TrainSimulator 2014 zeker aanraden, voor mensen die een trein willen besturen en lekke rop punctualiteit willen rijden.

Vooral met de betaalde add-ons van ChrisTrains, waarmee je NS-treinen in het spel kan verwerken en ermee rond kan rijden. De details zijn erg fraai te noemen. Sinds kort heb je ook de SLT-trein voor in het spel.
Ik kan TrainSimulator 2014 zeker aanraden, voor mensen die een trein willen besturen en lekke rop punctualiteit willen rijden.

Vooral met de betaalde add-ons van ChrisTrains, waarmee je NS-treinen in het spel kan verwerken en ermee rond kan rijden. De details zijn erg fraai te noemen. Sinds kort heb je ook de SLT-trein voor in het spel.

Dit!

Tevens als je meer van spellen als SimCity en Transport Tycoon (OpenTTD) houd is er ook CitiesInMotion. Hierin moet je een eigen OV bedrijf beheren en uitbreiden. Ook zeer aan te raden.

Train simulator met de treinen van ChrisTrains en CitiesInMotion 2 zijn zo een beetje alles wat ik speel.
Reputatie 2
Bedankt voor jullie reacties! Train simulator speelde ik vroeger ook wel vaak, alleen zonder de Nederlandse treinen ChrisTrains. Ik ben wel meer van de SimCity's en dat soort spellen.
Hopelijk weet een van de moderatoren ons inderdaad te helpen.

Hallo NIenzzS,

Wat een leuk idee!
Ik heb het idee intern doorgezet. Wellicht is het ook leuk als een reiziger deze app kan ontwikkelen.
We komen hier later nog even op terug.

Met een vriendelijke groet,

Jan
Reputatie 2
Hallo Jan,

Super om te horen dat het intern aandacht heeft gekregen!
Lijkt mij ook wel leuk al is OpenTTD idd ook wel een goede richting waar jij aan denkt 😉
Hallo Jan,

Super om te horen dat het intern aandacht heeft gekregen!


Ik vind het ook erg gaaf om te horen, ben benieuwd wat eruit gaat komen.
De ANWB heeft een spelletje (ANWB Weg Pech) om zo snel mogelijk de kapotte autootjes te repareren.Dit gaat op tijd en om alles zo goed mogelijk te doen. Wellicht is het leuk om ook z'n soort spelletje te creëren.

Waarbij jezelf machinist moet spelen om zo snel mogelijk en goed van het ene station naar het andere station moet reizen om de reizigers op te halen. Daarnaast moet je tussendoor ook kleinere opdrachtjes uitvoeren. Je kan bijvoorbeeld ook extra puntjes verdienen door op vliegende kaartjes te klikken. Als je op een kaartje klikt dan controleer je zogenaamd het kaartje. En met elke 100 vliegende kaartjes kan je weer iets aan het treintje toevoegen om hem comfortabel te maken voor de reizende poppetjes.

Het is maar een spontaan idee; maar het spelletje van de ANWB Pech Weg is erg leuk; als men ook zo iets zal maken, dat uiteraard ook weer iets anders is. Dan een beetje de reiziger meenemen in de wereld van de NS. Tijdens de ritjes ook informatie laten zien over stations of bepaalde spoorberichten. Interactief, humor en toch informatief in een spelletje!

Groet, Dave
De ANWB heeft een spelletje (ANWB Weg Pech) om zo snel mogelijk de kapotte autootjes te repareren.Dit gaat op tijd en om alles zo goed mogelijk te doen. Wellicht is het leuk om ook z'n soort spelletje te creëren.

Waarbij jezelf machinist moet spelen om zo snel mogelijk en goed van het ene station naar het andere station moet reizen om de reizigers op te halen. Daarnaast moet je tussendoor ook kleinere opdrachtjes uitvoeren. Je kan bijvoorbeeld ook extra puntjes verdienen door op vliegende kaartjes te klikken. Als je op een kaartje klikt dan controleer je zogenaamd het kaartje. En met elke 100 vliegende kaartjes kan je weer iets aan het treintje toevoegen om hem comfortabel te maken voor de reizende poppetjes.

Het is maar een spontaan idee; maar het spelletje van de ANWB Pech Weg is erg leuk; als men ook zo iets zal maken, dat uiteraard ook weer iets anders is. Dan een beetje de reiziger meenemen in de wereld van de NS. Tijdens de ritjes ook informatie laten zien over stations of bepaalde spoorberichten. Interactief, humor en toch informatief in een spelletje!

Groet, Dave


Een machinist vliegende kaartjes laten controleren? Lijkt me levensgevaarlijk, het leidt de beste man en zou wel eens tot een STS-passage kunnen leiden, met alle gevolgen van dien.
Je zou dan beter nog één of meerdere conducteur(s) aan het treinpersoneel kunnen toevoegen, die dan die kaartjes met een schepnetjes proberen te vangen, vooral als die kaartjes in het water dwarrelen.
Lopen die virtuele conducteurs natuurlijk wel het risico dat ze een goudvis vangen i.p.v. het kaartje opvissen.

Ach er is van alles denkbaar. Kijk maar eens naar de reeds bestaande simulatoren en/of Simcity achtige spelen.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar de harde werkelijkheid, n.l. reizen met NS. Dat is toch meestal al een "game" op zich?

Hans,

Ja, nee... hehe! Ik bedoelde ook een conducteur die dat zou doen! Ja maar de NS moet een game bedenken die anders is dan de al bestaande spelletjes. Dit spelletje wat ik noemde was weer een afleiding van de ANWB Pech Weg. Wellicht een combinatie van dit soort spelletjes maar dan meer gericht dat het leerzaam, interactief en informatie wordt!

Reageer