Wijzigingen per 1 juni: Geen nieuwe accountregistraties: Nieuwe accounts kunnen niet meer worden aangemaakt. Geen nieuwe bijdragen: Het starten van nieuwe topics of reageren op bestaande onderwerpen is niet meer mogelijk. Geen aanpassingen aan bestaande content: Reeds geplaatste topics en berichten kunnen niet meer gewijzigd worden.
Ongewijzigd tot 1 januari 2026: Toegankelijkheid bestaande content: Alle bestaande topics en reacties blijven toegankelijk. Persoonlijke berichten: Gebruikers kunnen nog steeds onderling persoonlijke berichten sturen.
Openbare content: We willen graag benadrukken dat de bestaande topics en reacties niet inhoudelijk gebruikt zullen worden voor de ontwikkeling van de chatbot. Wel zullen ze dienen als bron van inzicht in veelgestelde vragen en populaire onderwerpen, om zo onze dienstverlening verder te verbeteren.
Beste leden van de NS Community,
We willen onze oprechte excuses aanbieden voor het feit dat we jullie niet goed hebben meegenomen in de communicatie over de veranderingen rondom de NS Community. We begrijpen dat dit jullie heeft geraakt en dat jullie je gepasseerd voelen. Het besluit om de NS Community te sluiten is genomen na grondige overweging, waarbij we rekening hebben gehouden met het veranderende gebruik, sentiment en de kosten voor o.a. onderhoud en updates van het platform. Daarnaast bieden wij diverse alternatieve kanalen aan, zoals de NS website, de NS-app, en andere klantenservice kanalen, om onze reizigers optimaal van dienst te kunnen zijn.
Edit: Zoals eerder aangekondigd, zullen we vanaf 1 juni stoppen met het modereren van de NS Community. Via dit bericht willen we jullie bedanken voor jullie betrokkenheid en informeren over de aankomende veranderingen.
We stellen jullie begrip op prijs en danken jullie voor de actieve deelname aan de community.
Bladzijde 6 / 6
Hebben moderators dan ook hetzelfde probleem? Dat zou wel zorgelijk zijn .
Ik ga het uitzetten en hoop dat ik nog voor 1 juni hier antwoord op krijg. Speelt dit bij nog meer leden?
Ja bij mij.
Het speelt bij iedereen. Bij (na 2 jaar) gewiste gesprekken met een persoon kan je deze geen PB/DM meer sturen. In dit geval dus @Loes en oudere gesprekken. Als je iemand minder dan 2 jaar geleden nog gesproken hebt werkt het wel.
Ik ga het uitzetten en hoop dat ik nog voor 1 juni hier antwoord op krijg. Speelt dit bij nog meer leden?
Ik weet niet of dit probleem tijdig is opgelost?
Omdat ik nog maar kort op deze Community ben, heb ik dat probleem niet. Dus mochten er gebruikers zijn, die een bericht naar elkaar willen versturen, maar een foutmelding krijgen, dan wil ik gerust voor digitale postbode spelen.
Stuur me gerust een privé-bericht, daarin aan wie je de boodschap wilt sturen (misschien een andere mogelijkheid om met elkaar contact te onderhouden) en ik stuur dat door.
Uiteraard discreet en ik zal de persoonlijke gegevens niet verder verspreiden als alleen naar de “geadresseerde".
Het is behelpen, en ik hoop dat het niet nodig is, maar het zou zomaar een “workaround” kunnen zijn voor na zaterdag 31 mei 2025 17.00 uur.
Dat is een uiterst mooi gebaar.
Ik krijg van Gainsight het verzoek om een screenshot te sturen van de foutmelding of eventuele andere meldingen als je probeert een bericht te sturen. Kan iemand mijn deze per mail sturen?
Top, bedankt. Ook weer doorgezet. Hopelijk is het morgen opgelost!
Rare manier om er achter te komen dat het forum stopt. Wat blijft er dan nog wel over?
Dat de toon niet altijd prettig is klopt. Dat was een aantal jaar geleden al, toen was er een ander lid die het altijd nodig vond om steeds weer kritiek te leveren op mijn berichten. Ik denk dat ie zichzelf beter vond of zo of hij het gewoon niet kon hebben dat ik vaak een goed antwoord had op vragen. Erg jammer, want ik vond het heel leuk om te doen maar ben daardoor toen wel (op die manier) met het forum gestopt. Ik heb het destijds erg betreurt dat NS hier toen niet meer z'n rol in heeft genomen (om die ander aan te spreken op z'n ongepaste gedrag).
Hoe dan ook, jammer dat het forum nu stopt en er op deze manier steeds verder bezuinigt wordt op klanteNService. Zeker als er niets anders voor terugkomt. Alles in de waagschaal van kunstmatige intelligentie leggen werkt niet of in ieder geval niet goed.
Maar goed, het besluit is al weer genomen, dus niets meer aan te doen…
Iedereen succes verder.
Is het kunnen versturen van privé-berichten naar elkaar nog opgelost kunnen worden?
Ik baal heel erg van het einde van deze NS Community. Hopelijk ziet NS het gemis ook heel snel in en komt er een NS Community 2.0
Dit is dus de laatste dag is van het forum. Ik wou alle treinreizigers gedag zeggen.
Een tip voor de NS: ontsla overbodige managers, en denk meer aan uw klanten, de treinreizigers. Die brengen tenslotte het geld in het laatje. En graag bij het abonnement Dal Voordeel: de daluren terugzetten naar 9:00 tot 18:30 uur. Dan zullen er weer meer mensen met de trein gaan reizen.
Dit is dus de laatste dag is van het forum. Ik wou alle treinreizigers gedag zeggen.
Een tip voor de NS: ontsla overbodige managers, en denk meer aan uw klanten, de treinreizigers. Die brengen tenslotte het geld in het laatje. En graag bij het abonnement Dal Voordeel: de daluren terugzetten naar 9:00 tot 18:30 uur. Dan zullen er weer meer mensen met de trein gaan reizen.
Daluren van 9:00 tot 18:30 komt voor mij wel gunstig uit dan zal ik misschien nog vaker met de trein gaan
Ik verwacht eigenlijk een epische einde, maar ik denk dat daar geen budget voor is .
Het einde van deze community kwam voor mij volkomen onverwacht, als een donderslag bij, eh, licht bewolkte hemel. Zoiets als: “Station Groningen blijft niet twee maanden maar een heel jaar gesloten". Vanaf het begin hing ik hier rond, denkend dat ik met mijn reiservaring (frequent sinds 1969) wel een en ander zou kunnen beantwoorden. Meteen al bleek dat, als ik bij een vraag dacht “Aha, dat weet ik” al twee andere me voor waren geweest. Een enkele maal meende ik wat te moeten aanvullen. Het leek erop dat jullie, vaste gebruikers, superusers en moderators, bij elk nieuw item onmiddellijk opgepiept werden. Bewonderenswaardig hoe jullie het klaarspeelden de hele dag en ook 's nachts vrijwillig tijd te nemen om vragen te beantwoorden en reizigers te informeren. En als ik een vraag had kreeg ik ook meteen antwoord.
Op dit forum vond ik de informatie die NS verzweeg of verhulde, al dan niet bewust. Lang geleden kregen lokettisten de opdracht van hun baas om eventuele kortingsmogelijkheden niet te noemen als de reiziger er niet naar vroeg. Zo kocht ik heel naïef een retour Kopenhagen zonder de 25% jongerenkorting waar ik toen recht op had. Dat verleden spookt nog door mijn visie op NS, wellicht niet terecht.
Lezend door de lange conversaties ontvouwden zich jullie diverse persoonlijkheden. Niet iets waar NS belang bij had, maar ik vond dat leuk. Hier en daar werd het bijna info-theater: verhelderend, maar soms ook belerend, aardig, maar soms ook bot. Vooral de fascinerende preken van Thom zullen mij bijblijven. Aldus ervoer ik dat het forum leefde, in tegenstelling tot de fijngeslepen officiële informatie van NS.
Graag zeg ik dank aan alle gebruikers en beheerders van dit forum. Ik heb veel aan jullie gehad, vooral aan de informatie, maar ook een beetje aan het vermaak. Doodzonde dat het plotseling ophoudt.
Ik had toch meer “actie” verwacht om 17h @Erryt NS . Nu zit ik hier met een fles cava te wachten
Ik had toch meer “actie” verwacht om 17h @Erryt NS . Nu zit ik hier met een fles cava te wachten
Het is ook meer een moment van rouw dan van viering...
Cava? Het is geen festiviteit, hé??
En als je het wel een festiviteit vindt, dan kun je op z'n minst wat medeleven tonen...
Of om de pijn weg te drinken?
Of om de pijn weg te drinken?
Daar zijn sterkere dranken voor .
De echte lieden van vroeger kennen mijn mening over het forum. Zoals Tjocho schrijft, na vertrek van SC was veel eerdere opheffing eigenlijk verwacht. Ik ben er inderdaad niet rouwig om, in zoverre dat NS veel eerder een goede visie op had moeten stellen. Dan had je van dit forum best een praktisch kanaal kunnen maken met goede moderatie. De laatste jaren viel het nogal tegen, en in dat opzicht lijkt sluiting mij verstandig. Dat is ook een visie.
Wat niet wegneemt dat ik het jammer vind hoor. En die cava valt ook tegen, het is maar een frisdrank geworden, want het voelde alsof het slecht ging vallen. En er zit wat meer emotie rondom NS bij mij, ken het bedrijf ook van binnen.
Helaas ga ik dit forum erg missen ik was hier sinds dit jaar lid en vermaak me hier wel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.