beantwoord

2 leerpunten onduidelijke communicatie uitvallende trein, nodeloos lang stoppen

  • 13 December 2022
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

Vandaag wilde ik om 19:10 vanuit Hilversum  met de Intercity naar Amsterdam Centraal en zo verder met de sprinter. echter de Intercity van 19:10 is geannuleerd want tegelijkertijd reed de internationale trein vanuit Duitsland/Amersfoort naar Amsterdam Centraal

1. Ik begreep van een medereiziger dat ze op Amersfoort alleen te horen gekregen " Deze Trein rijdt niet verder" en niet de informatie dat tegelijkertijd een internationale trein klaar staan voor dit traject.

2. toen ik instapte in Hilversum stond de trein voor mijn gevoel Echt Eindeloos stil voordat hij vertrok uiteindelijk vertrokken om 19:20 en daardoor heb ik net mijn aansluiting in Amsterdam Centraal gemist als het 2 minuten eerder waren vertrokken had ik m nog kunnen halen dus nou hoe lang Het is stil staan echt zeker wel minstens 8 minuten. 

2 leerpunten voor jullie organisatie

Ik hoop dat deze feedback bij de juiste professionals belandt. Het zou nog leuker zijn als u dat kunt bevestigen

 

Met vriendelijke groet

Irene de Kok

icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 December 2022, 20:12

Bekijk origineel

5 reacties

Erg naar dat je deze vertraging moest ondervinden. Indien je hierdoor een totale vertraging op het traject van NS van 30 minuten of meer moest ondervinden kan je hiervoor een claim indienen. Ik zal je signaal doorzetten, waarvoor bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

1. Ik begreep van een medereiziger dat ze op Amersfoort alleen te horen gekregen " Deze Trein rijdt niet verder" en niet de informatie dat tegelijkertijd een internationale trein klaar staan voor dit traject.

NS adviseert en gaat er vanuit dat iedereen de reis in de app/reisplanner plant en checkt en dan ook bij een uitvallende trein of andere storing de reisinformatie weer checkt en dan ziet of en welke andere reismogelijkheden er zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +1

1. Ik begreep van een medereiziger dat ze op Amersfoort alleen te horen gekregen " Deze Trein rijdt niet verder" en niet de informatie dat tegelijkertijd een internationale trein klaar staan voor dit traject.

NS adviseert en gaat er vanuit dat iedereen de reis in de app/reisplanner plant en checkt en dan ook bij een uitvallende trein of andere storing de reisinformatie weer checkt en dan ziet of en welke andere reismogelijkheden er zijn. 

Ondanks dat er wet- en regelgeving is die zo'n houding verbiedt.

Reputatie 7
Badge +3

Toch is dat het standaard advies. 

Zie bv de reactie op Twitter reactie aan iemand die aangaf gestrand te zijn op Leiden vanmorgen.

 

Om die tijd was er volgens het storingsarchief van Rijdendetreinen nog geen sprake van bussen van of naar Leiden, het enige alternatief dat gegeven werd was de tram tussen de Haagse stations, maar daar heb je in Leiden niets aan. Dus het enige wat de reisplanner voor deze reiziger aan kon geven was dat er geen mogelijkheid was om te reizen, of je moest met een lijnbus, die waarschijnlijk vol zat. 

 

Edit, dat “waarschijnlijk” had ik wel weg kunnen laten, die bussen waren gewoon vol. 

 

Ja hier word ik dus pissig van

De NS klantenservice is alleen een kaatsservice

Natuurlijk weet ik dat je in de reisplanner kunt kijken. Maar als de conducteur dit super evidente advies zou geven zouden minder reizigers het missen en boos zijn

Als de internationale trein zn best had gedaan de intercity tijd te halen ( of in ieder geval zo dicht bij mogelijk) hadden minder mensen hun overstap gemist ( 3 op mijn balkon)

Het is onmogelijk feedback bij professionals van NS te krijgen

Ik ga dit via persoonlijk netwerk escaleren

 

Reageer