Hoi, ik had een vraag. Waarom staan er alleen vertrektijden op de borden en niet ook de aankomsttijden, zoals in de rest van Europa? En waarom hebben niet alle stations borden op het perron? Wat ik hiermee bedoel, is dat op Voorschoten, Zwolle-Stadshagen en sommige andere kleine(re) stations geen borden staan, terwijl ze op veelgebruikte stations zoals Harderwijk en Het Harde wel staan. En dan bedoel ik die borden op het perron waar de samenstelling en de stops ook op staan.
Antwoord
aankomst tijden op het station
Beste antwoord door Momo
Of er op een perron schermen hangen met de vertrektijd en bestemming (waarop sinds enige tijd ook de samenstelling van een trein getoond wordt) hangt af van het station en hoeveel treinen er vertrekken. Hiervoor wordt het beleid bepaald door ProRail en dit is na te lezen in onderstaande PDF. Zo'n scherm op het perron heet een Treinbeeld Perron.
Overigens heeft Voorschoten bij mijn weten wel dergelijk TB perron schermen, zoals ook op een foto te zien op de Wikipedia pagina. https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Voorschoten
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.