Skip to main content
beantwoord

aansluiting Zwolle

  • 2 December 2021
  • 33 reacties
  • 646 Bekeken

Vanavond met ca. 30 personen in Zwolle uit licht vertraagde trein uit Groningen naar aansluiting Deventer gerend. Laatste rijdt doodleuk voor onze neus weg. Kan ie niet ff 2 minuutjes extra wachten? NS en klantgerichtheid: veel blabla, maar actie??

33 reacties

Reputatie 7

Bij een langere reis is 30 minuten gevoelsmatig minder problematisch dan bij een kortere reis omdat de extra reistijd bij een langere reis procentueel minder is.

In extremis: een uur wachten op de volgende bus voelt veel erger dan een uur te laat aankomen na een intercontinentale vlucht.

Ik vind een reis van 4 uur binnen Nederland die 30 min uitloopt veel. Het gaat mij ook om het vergelijk met de auto en daar gaan jullie aan voorbij. Mensen pakken de auto als ze ervaring krijgen en zich gaan stressen om zulke overstappen. En ik wil graag juist dat mensen tóch per trein gaan en eindelijk rrns dat blik wat vaker laten staan. Dan moet je zulke overstappen aanpakken en eindelijk eens andere keuzes makenm zodat niet jarenlang dezelfde verbindingen eronder lijden. Want "kan niet" ligt op het kerkhof en "wil niet" ligt ernaast, zei mijn moeder altijd😉

Met vliegen vergelijken is niet reëel, je hebt nu eenmaal geen andere keus dan te vliegen als je bijv. naar China wilt.

Die keus is er voor veruit de meesten wel als ze van Groningen naar Deventer willen. Dan wint de auto glansrijk en is +30 minuten nog eens extra traag.

De trein zal nooit beter of sneller kunnen zijn dan de auto voor trajecten buiten de Randstad. Ik ben bijvoorbeeld maar een halfuurtje sneller voor een ritje Middelburg - Utrecht met de auto, maar kies er toch voor om met de trein te gaan om 2 redenen

 

1. Het is gratis voor studenten

2. In de trein kan ik nog werken, in de auto moet ik op de weg letten

 

Stel dat eerste zou weg vallen, kies ik toch voor de auto. Niet omdat het sneller is, maar omdat het OV peperduur en bar slecht is buiten de randstad.

 

Ik begrijp ook wel dat de dienstregeling buiten de randstad slechter is, en zou het graag anders willen zien, maar de NS is nou eenmaal een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. En dat zullen we met z'n allen gewoon moeten accepteren. (Of je maakt Groningen de nieuwe randstad maar daarvoor moet je bij de overheid zijn)

Reputatie 7

 

De enige echte oplossing is natuurlijk dat de treinen eens wat beter op tijd gaan rijden en aansluitingen in de dienstregeling wat ruimer gepland worden. Met geimproviseer is het niet structureel oplosbaar.

En daar ben ik het absoluut mee eens.

Reputatie 7

Ik ben bijvoorbeeld maar een halfuurtje sneller voor een ritje Middelburg - Utrecht met de auto, maar kies er toch voor om met de trein te gaan om 2 redenen

1. Het is gratis voor studenten

2. In de trein kan ik nog werken, in de auto moet ik op de weg letten

Stel dat eerste zou weg vallen, kies ik toch voor de auto. Niet omdat het sneller is, maar omdat het OV peperduur en bar slecht is buiten de randstad.

Kijk en dat is de reden dat er in bus en trein buiten de Randstad bijna alleen nog maar studenten zitten. Die zodra ze hun ov-kaart moeten inleveren ook lekker met de auto gaan. Dat zou toch echt anders aangepakt moeten worden van overheidswege. Wil men een almaar meer vastlopend land waar de straten uitpuilen van blik? OV behoort m.i. niet alleen te draaien op studenten en bijna gratis reizenden met goedkope weekendabonnementjes.

Reputatie 7

Ik ben bijvoorbeeld maar een halfuurtje sneller voor een ritje Middelburg - Utrecht met de auto, maar kies er toch voor om met de trein te gaan om 2 redenen

1. Het is gratis voor studenten

2. In de trein kan ik nog werken, in de auto moet ik op de weg letten

Stel dat eerste zou weg vallen, kies ik toch voor de auto. Niet omdat het sneller is, maar omdat het OV peperduur en bar slecht is buiten de randstad.

Kijk en dat is de reden dat er in bus en trein buiten de Randstad bijna alleen nog maar studenten zitten. Die zodra ze hun ov-kaart moeten inleveren ook lekker met de auto gaan. Dat zou toch echt anders aangepakt moeten worden van overheidswege. Wil men een almaar meer vastlopend land waar de straten uitpuilen van blik? OV behoort m.i. niet alleen te draaien op studenten en bijna gratis reizenden met goedkope weekendabonnementjes.

Dan maar datgene wat treinreizen aantrekkelijk maakt weg halen zodat meer mensen met "blik" gaan rijden? De NS maakt gewoon centjes van die studenten en abonnementen, en het maakt treinreizen betaalbaar en dus aantrekkelijker. Ik ga niet €27.90,- x 2 x 5 betalen per week :) Daarvoor zijn die fijne abonnementen.

 

Overigens bouw ik als student ook gewoon een mooie schuld op met € 114,92 per maand, voor het studenten OV. Ik raak die schuld wel kwijt als ik m'n studie af maak, maar toch...

 

En "goedkope weekendabonnementjes" bestaan niet.

 

OV behoort m.i. niet alleen te draaien op studenten en bijna gratis reizenden met goedkope weekendabonnementjes.

Dat kan ook niet omdat studenten zo weinig betalen dat je het OV alleen daarmee niet in stand kunt houden.

 

 

Dan maar datgene wat treinreizen aantrekkelijk maakt weg halen zodat meer mensen met "blik" gaan rijden? De NS maakt gewoon centjes van die studenten en abonnementen, en het maakt treinreizen betaalbaar en dus aantrekkelijker. Ik ga niet €27.90,- x 2 x 5 betalen per week :) Daarvoor zijn die fijne abonnementen.

Overigens bouw ik als student ook gewoon een mooie schuld op met € 114,92 per maand, voor het studenten OV. Ik raak die schuld wel kwijt als ik m'n studie af maak, maar toch...

En "goedkope weekendabonnementjes" bestaan niet.

Het probleem is dat er enerzijds reizigers zijn die belachelijk weinig betalen zoals met studenten OV, jongerenricket, weekendvrij, keuzedagen, etc. terwijl anderzijds het gewone volle tarief langzamerhand absurd hoog is. De "goedkope" reizigers blijven trein reizen en de "dure" reizigers vluchten de auto in zodat het spoor uiteindelijk alleen de "goedkope" reizigers overhoudt en dan heb je als vervoerder een probleem. Lagere gewone tarieven en minder kortingen is wat er nodig is 

Reputatie 7

De NS maakt gewoon centjes van die studenten en abonnementen, en het maakt treinreizen betaalbaar en dus aantrekkelijker. Ik ga niet €27.90,- x 2 x 5 betalen per week :) Daarvoor zijn die fijne abonnementen.

Overigens bouw ik als student ook gewoon een mooie schuld op met € 114,92 per maand, voor het studenten OV. Ik raak die schuld wel kwijt als ik m'n studie af maak, maar toch...

En "goedkope weekendabonnementjes" bestaan niet.

  1. Het maakt treinreizen betaalbaar, maar levert NS niet zoveel op. Voor 114,92 per maand doordeweeks het hele land door kunnen crossen in spits en dal, zowel met alle treinen als alle bussen, trams en metro's is niet zoveel, nee eigenlijk belachelijk weinig De niet-studenten die doordeweeks naar werk reizen pakken de auto. Tenzij je altijd in de daluren kan reizen, maar dat kan lang lang niet iedereen. Kortom veel te duur en teveel gedoe, dus lekker de auto in. Ook nog eens sneller! 
  2. Weekend Vrij voor 34,95 p/m …  gedeeld door gemiddeld 8 weekenddagen, dus voor 4,35 euro per weekenddag onbeperkt per trein door Nederland…...noem dat maar geen goedkoop abonnementje……..🤣
Reputatie 7

De "goedkope" reizigers blijven trein reizen en de "dure" reizigers vluchten de auto in zodat het spoor uiteindelijk alleen de "goedkope" reizigers overhoudt en dan heb je als vervoerder een probleem. Lagere gewone tarieven en minder kortingen is wat er nodig is.

Mee eens, maar kennelijk is NS dat vreemd genoeg niet, want er verandert niets.

De “dure” reizigers lijken de tekorten te moeten betalen die de “goedkope” reizigers veroorzaken…. heel raar…. en geen wonder dat de “dure” reizigers dan massaal de trein vaarwel zeggen. Want het is nou ook bepaald niet zo dat je voor die hoge prijs goed in de watten wordt gelegd en er een betrouwbaar en vlot product wordt geboden🙄

Reageer