beantwoord

Adres van tegenpartij

  • 31 May 2023
  • 12 reacties
  • 229 Bekeken

Zaterdag 27 mei 2023 ben ik door een ruit gereden met de scootmobiel op het station Amersfoort Schothorst. Bij de kaartautomaat.

Nu moet ik een schadeformulier invullen van Meyra. Hoe kom ik aan gegevens en een handtekening van de NS? Bij wie moet ik zijn?

Vriendelijke groet, Janneke.

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 1 June 2023, 14:39

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat u dit aan Meyra kan vragen? 

Eigenlijk zou een moderator hier dat op moeten pakken, dat is tegenwoordig de ingang naar NS Stations, de afdeling die de stations beheert. 

 

Mocht dat allemaal heel stroef verlopen, mail of bel dan even met ProRail publieksvoorlichting. Men doet daar minder krampachtig in het verstrekken van contactgegevens. 

Ik moet zeggen dat ik echt geen idee heb waar ik dit zou moeten aankaarten, maar ik snap de situatie sowieso ook niet zo goed. Voor zover ik kan vinden is Meyra een instantie voor hulpmiddelen? Als Janhart zelf door een ruit is gereden, dan is de schade toch zijn verantwoordelijkheid? Wordt dit daarnaast niet doorgaans onderling geregeld tussen verzekeringen?

Er zit bij NS Stations vast wel iemand die hier vaker mee te maken heeft gehad en kan zeggen wat de procedure is. Helaas is de servicedesk niet meer bereikbaar voor externen.

Reputatie 7
Badge

Ik vraag me ook af wat er allemaal gebeurt is. Met een scootmobiel door een ruit knallen, dat moet me een klap geweest zijn. @Janhart is daar politie bij geweest? Mensen van NS? Heeft u contact gehad met uw verzekering en Meyra? 

Reputatie 7
Badge

Ik moet zeggen dat ik echt geen idee heb waar ik dit zou moeten aankaarten, ik snap de situatie sowieso niet zo goed. Voor zover ik kan vinden is Meyra een instantie voor hulpmiddelen? Als Janhart zelf door een ruit is gereden, dan is de schade toch zijn verantwoordelijkheid? Wordt dit daarnaast niet doorgaans onderling geregeld tussen verzekeringen?

Ook als je met een auto tegen een andere auto aan rijdt, wil je verzekeraar gegevens van die partij. Ze controleren dan (zelf) de aansprakelijkheid: was het echt je eigen schuld en moeten zij je schade vergoeden? En andersom: heeft de andere partij schade die jij of je verzekeraar misschien ook nog moet vergoeden? Ik denk niet dat er een verzekeraar is die bij een tweezijdig ongeval vergoedt zonder contactgegevens van de andere partij.

Dat snap ik, in ieder geval in een situatie tussen twee particulieren, maar als er sprake is van een bedrijf of instantie als een van de partijen, lijkt mij dat er door een verzekering rechtstreeks contact opgenomen wordt met onze verzekering? NS gebruikt daarvoor in ieder geval NS Insurance N.V.

Alsnog snap ik niet zo goed waarvoor NS iets zou moeten tekenen op een schadeformulier van Meyra. Dat zou dan toch moeten gaan via hun verzekering?

Reputatie 7
Badge

Lijkt mij ook. Maar ik weet niet voor instructies @Janhart heeft gekregen van zijn verzekering. Vraag me af of een handtekening van de tegenpartij nodig is bij een eenzijdig ongeval.

Reputatie 7
Badge +3

Het is geen eenzijdig ongeval als je schade bij een ander veroorzaakt.

Overigens is Janhart (vermoedelijk) een zij.

Reputatie 7
Badge +3

Stations hebben toch een stationsmanager? Die zullen toch wel weten hoe dit afgehandeld moet worden? Misschien anders per PB de gegevens van Janhart vragen en die doorgeven aan de stationsmanager zodat die contact op kan nemen met Janhart.

Dat zou inderdaad een vervolgstap zijn, maar ik lees graag eerst wat meer details over wat er precies gebeurd is en wat er nodig is. Ik kan moeilijk met de informatie die ik nu heb een stationsmanager benaderen.

Denk dat het belangrijkste in deze is dat TS gegevens krijgt van de tegenpartij welke in dit geval dus de eigenaar is van het raam waar TS doorheen is gegaan en dat zal NS Stations zijn.

Het raam zal toch ook vergoed moeten worden tenzij de verzekering kan aantonen dat TS niet schuldig is aan het voorval maar het raam. 😎

De handtekening zal dan jammer zijn maar de juiste gegevens van NS Stations zijn natuurlijk wel nodig op zo'n schade formulier. 

Reageer