beantwoord

afwatering in tunnel Bergen op Zoom

  • 31 October 2023
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

De voetgangerstunnel op Bergen op Zoom staat steevast blank na regen. Kan hier iets aan gedaan worden?
 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 31 October 2023, 10:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey EmVeeBeetje en welkom bij de NS Community! 

Ik heb jouw melding doorgezet. Hopelijk kan er iets gedaan aan worden. Bedankt voor het melden!

Reputatie 4

Het probleem is waarschijnlijk dat de lift aan het einde van de overkapping is geplaatst. De overkapping is destijds wel verlengd tot aan de lift maar bij een flinke bui komt er nogal wat water langs de lift en overkapping recht de tunnel in. Als de lift onder de overkapping geplaatst had kunnen worden was dit voorkomen maar daarvoor was de overkapping net te laag. De enige oplossing is afwatering op die plek in de tunnel.

Badge +3

Het probleem is waarschijnlijk dat de lift aan het einde van de overkapping is geplaatst. De overkapping is destijds wel verlengd tot aan de lift maar bij een flinke bui komt er nogal wat water langs de lift en overkapping recht de tunnel in. Als de lift onder de overkapping geplaatst had kunnen worden was dit voorkomen maar daarvoor was de overkapping net te laag. De enige oplossing is afwatering op die plek in de tunnel.

En bladeren ruimen uit de dakgoot (voor zover die er zijn). Vanmiddag mijn EV een paar uurtjes opgeladen bij een laadpaal onder wat bomen… Ik wilde graag wat kWh en niet duizenden bladeren! 🤣 Gelukkig heeft mijn voertuig wat minder last van bladeren dan sommige treinen.

Reputatie 2

Het hoeft niet eens zo veel te regenen voordat er een flinke plas ligt.
Je kan het niet goed zien op de foto, maar het afvoerputje ligt hoger dan de plas, dus de enige manier waarop de plas verdwijnt is door verdamping en dat is lastig in de winter…
Vorige week was het ook heerlijk glad daar omdat de plas bevroren was...

Reageer