beantwoord

Alcohol in de kiosk?

  • 28 December 2023
  • 11 reacties
  • 269 Bekeken

Ik ga het weekend op familiebezoek en wil graag een fles wijn meenemen.
Morgen heb ik een drukke dag en het zal zich erom spannen of ik een cadeau kan kopen in de supermarkt.

Kun je echter voor vertrek in een kiosk ook alcohol krijgen?
Of zijn deze kiosken altijd alcohol vrij?
Ik wil graag een fles wijn cadeau doen.
Vertrek station en aankomst station hebben geen AH to Go.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 December 2023, 21:13

Bekijk origineel

11 reacties

Volgens mijn collega's van webcare wordt er nog steeds alcohol verkocht in de Kiosk.

Reputatie 7
Badge +2

Alcohol zullen ze vast hebben, maar flessen wijn hebben ze er niet zover ik weet. Een AH to Go heeft die wel, maar die zit volgens TS niet op zijn begin- en eindstation. Wellicht wel ergens op een overstapstation?

Badge +3

Bij Kiosk volgens mij alleen kleine flesjes wijn (25 cl of zo), en als er geen AH To Go is zal er ook wel geen HEMA op het station zijn (wijn in een doos, best lekker).

Wordt dus lastig als je overdag (in je pauze?) niets kunt regelen.

Volgens mijn collega's van webcare wordt er nog steeds alcohol verkocht in de Kiosk.

 

Goed om te horen.

Maar zoals ik ook lees van anderen wellicht alleen voor gebruik in de trein.
Denk aan een klein blikje bier, misschien wel een halve liter. Of een klein flesje wijn.

 

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig hebben ze bij de Kiosk nog alcohol 😊 Maar grote flessen wijn heb ik er nog nooit gezien.

Gelukkig hebben ze bij de Kiosk nog alcohol 😊 Maar grote flessen wijn heb ik er nog nooit gezien.

 

Blikken bier en kleine flessen wijn?

Badge +3

Blikken bier en kleine flessen wijn?

Blikjes bier zullen 30/33 cl zijn, de flesjes wijn 25 cl of zo. Niets spannends (en sowieso veel te duur).

Reputatie 7
Badge +3

Bier hebben ze sowieso, volgens mij ook halve liters. Ik betwijfel eerlijk gezegd of ze wel kleine flesjes wijn hebben. Verschilt misschien ook per grootte van de Kiosk?

Reis je pas zo laat op de avond dan? De meeste supermarkten zijn tegenwoordig ook wel tot laat open.

Waar ik uit stap loop ik zo het appartement in waar ik moet zijn.
Ik dacht vooral het is makkelijk als ik dan in de kiosk wat kan kopen.
Maar ik lees hier dat het voor de reiziger is, en niet zo zeer om een cadeau te kopen.
Dus zal ook trein eerder kunnen pakken en even een supermarkt zoeken.

Badge +3

Bier hebben ze sowieso, volgens mij ook halve liters. Ik betwijfel eerlijk gezegd of ze wel kleine flesjes wijn hebben. Verschilt misschien ook per grootte van de Kiosk?

Reis je pas zo laat op de avond dan? De meeste supermarkten zijn tegenwoordig ook wel tot laat open.

Herinner me dat mijn vriendin ooit een (klein) flesje wijn kocht, maar dat was op Bijlmer en kan dus ook goed bij een AH ToGo geweest zijn…

Maar wie tot laat moet werken kan toch ook in de ochtend even naar een supermarkt? Die zijn de komende dagen echt wel om 8:00 open (sommige hier al om 7:00 maar dat neemt wel af de laatste tijd, en tot 22:00 op werkdagen soms ook nog maar 21:00).

Het voelde wat ongemakkelijk om twee flessen wijn te kopen om 8u bij de supermarkt. Maar ik heb het gefixed. Cadeaus binnen dus.

Dank voor jullie antwoorden.

Reageer