Skip to main content

Recent heb ik via Amsterdam Centraal een internationale reis gemaakt (Berlijn). Alleen nu merkte ik de laatste keren dat er op het perron (11) waar deze trein gaat geen paaltjes meer zijn om in of uit te checken. Ik zag wel dat de constructie (een ijzeren paaltje) waar de paaltjes gestaan hebben, nog aanwezig was, maar het computerdeel met het schermpje ontbrak. Dit is erg onhandig en leidt tot gemiste in/uitchecks bij het vertrek en aankomst. 

Is er een reden waarom je in Amsterdam zou willen in- of uitchecken? Er zijn doorgaande tickets te koop vanaf elk ander station en daarmee hoef niet in of uit te checken. Sterker nog: dat gaat niet. Eventuele poortjes kun je met de barcode op het ticket openen.


Is er een reden waarom je in Amsterdam zou willen in- of uitchecken? Er zijn doorgaande tickets te koop vanaf elk ander station en daarmee hoef niet in of uit te checken. Sterker nog: dat gaat niet. Eventuele poortjes kun je met de barcode op het ticket openen.

Ik wilde in Amsterdam inchecken, omdat ik een NS flex dal voordeel abonnement heb. Ik wilde op het traject na mijn internationale reis dus met korting reizen.

Maar u heeft gelijk, voor mijn toekomstige reizen zal ik kijken naar het vooraf boeken van mijn complete reis. Mijn enige vraag is dan, kun je dan eventueel een eerdere aansluitende trein nemen? Ik vind het namelijk voor internationale reizen fijner om iets meer overstaptijd te hebben dan de nauwe aansluitingen die de reisplanner voorstelt.

 


Ik wilde in Amsterdam inchecken, omdat ik een NS flex dal voordeel abonnement heb. Ik wilde op het traject na mijn internationale reis dus met korting reizen.

Een kortingsabonnement kun je bij het boeken van je ticket aangeven, zowel bij NS als bij DB. Voor tickets naar/via Duitsland levert dat echter niet vaak iets op omdat een (Super)sparpreis meestal goedkoper is. Een ander voordeel van een doorgaand ticket is dat je rechten hebt als er onderweg iets misgaat en je de aansluiting in Amsterdam mist.

Maar u heeft gelijk, voor mijn toekomstige reizen zal ik kijken naar het vooraf boeken van mijn complete reis. Mijn enige vraag is dan, kun je dan eventueel een eerdere aansluitende trein nemen? Ik vind het namelijk voor internationale reizen fijner om iets meer overstaptijd te hebben dan de nauwe aansluitingen die de reisplanner voorstelt.

Je bent vrij om een eerdere trein aansluitende te nemen. Of in de andere richting een latere. De treinbinding bij een (Super)sparpreis geldt in Nederland alleen in de IC Berlijn en de ICE (als je via Duisburg reist).


Ik wilde in Amsterdam inchecken, omdat ik een NS flex dal voordeel abonnement heb. Ik wilde op het traject na mijn internationale reis dus met korting reizen.

Een kortingsabonnement kun je bij het boeken van je ticket aangeven, zowel bij NS als bij DB. Voor tickets naar/via Duitsland levert dat echter niet vaak iets op omdat een (Super)sparpreis meestal goedkoper is. Een ander voordeel van een doorgaand ticket is dat je rechten hebt als er onderweg iets misgaat en je de aansluiting in Amsterdam mist.

Maar u heeft gelijk, voor mijn toekomstige reizen zal ik kijken naar het vooraf boeken van mijn complete reis. Mijn enige vraag is dan, kun je dan eventueel een eerdere aansluitende trein nemen? Ik vind het namelijk voor internationale reizen fijner om iets meer overstaptijd te hebben dan de nauwe aansluitingen die de reisplanner voorstelt.

Je bent vrij om een eerdere trein aansluitende te nemen. Of in de andere richting een latere. De treinbinding bij een (Super)sparpreis geldt in Nederland alleen in de IC Berlijn en de ICE (als je via Duisburg reist).

Oke bedankt voor de duidelijke antwoorden!

Verder wilde ik het missende paaltje ook vooral ergens melden om anderen last te voorkomen :) 


Bij boeken van een internationaal ticket vanaf/tot je bestemming in Nederland geef je dan 40% korting in NL aan, en gebruikt je ov-chipkaart dan niet.

Waarom het paaltje bij spoor 11 ontmanteld is, geen idee.


Reageer