beantwoord

Amsterdam CS IJzijde West - vies en onaangenaam

  • 30 April 2024
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Dagelijks reis in naar werk met de trein en moet in en uit het station Amsterdam Centraal via de IJzide-West opening. Dit is inmiddels een zeer onaangenaam ervaring omdat het gebied rondom de fietsenstalling en taxi opstelplaats steeds meer als openbaar WC gebruikt wordt. Vroeger was het IJzide van Amsterdam CS een ‘no go area’ en dat situatie lijkt nu weer terug te keren helaas.
Door de renovatie, herinrichting en uitbreiding van Amsterdam CS zijn er helaas aan de IJzide-West kant verschillende ‘pishoeken’ onstaan waar zelfs overdag mensen achter pilaren en in goten hun uitwerpsen achterlaten. Gistermiddag om 1600u liep ik zelfs langs een vrouwelijk toerist die op haar hurken zat….voor mij was de maat dan vol. Kan hier AUB iets aan gedaan worden, het is vies, zeer onaangenaam en echt niet meer van deze tijd dat zulke hoeken rondom stations zijn.
Dank alvast voor uw feedback/terugkoppeling.
Jim

icon

Beste antwoord door Melissa NS 30 April 2024, 12:12

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag ReizigerJim, Welkom op de NS Community!

Een erg onaangename situatie! Wij vinden het ook erg vervelend dat deze situatie weer opnieuw aan het opwaaien is. Het is strafbaar om openbaar je behoeftes te doen. Helaas dient de persoon op heterdaad betrapt te worden.

Ik zal jouw klacht bespreken met de station manager. Wellicht dat er vaker schoongemaakt kan worden of dat er meer controle door agenten aangevraagd kan worden bij de gemeente.

Reputatie 7
Badge

Dat hele station Amsterdam Centraal is een soort Sodom en Gomorra.

Goedemiddag ReizigerJim, Welkom op de NS Community!

Een erg onaangename situatie! Wij vinden het ook erg vervelend dat deze situatie weer opnieuw aan het opwaaien is. Het is strafbaar om openbaar je behoeftes te doen. Helaas dient de persoon op heterdaad betrapt te worden.

Ik zal jouw klacht bespreken met de station manager. Wellicht dat er vaker schoongemaakt kan worden of dat er meer controle door agenten aangevraagd kan worden bij de gemeente.

@Melissa NS Dank voor uw reactie en fijn dat dit opgenomen zal worden met de Stations Manager van Amsterdam CS. Het gaat voornamelijk om de omgeving (minder om de individu...ik ga niet een plassende vrouw aanspreken over haar gedrag) en dat het ontwerp en beheerd van dit deel van het station dusdanig slecht is dat ‘pishoeken’ ontstaan zijn waar onwenselijk gebruik bevoorderd wordt. Dit kan hopelijk aangepakt worden niet alleen door meer controle/handhaving maar door fysieke aanpassing van de omgeving.
Ik heb hierover ook een melding bij Gemeente Amsterdam gemaakt gezien een deel van het overlast ook in de openbare ruimte plaastsvindt.

 

Reageer