beantwoord

Arriva Vlinder bus

  • 26 October 2023
  • 4 reacties
  • 264 Bekeken

Hallo ik reis vaker met de bus en vaak ‘s avonds rijd er alleen een Arriva Vlinder bus vanuit station Venlo, kan ik hier gratis gebruik van maken met mijn studenten-OV of moet ik hier extra kosten voor betalen?

icon

Beste antwoord door Robert B 26 October 2023, 01:11

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community

Dat is wel een goede!

Als ik kijk op https://www.arriva.nl/over-je-reis/met-de-bus/met-de-arriva-vlinder is het toch een soort ‘vervoer op aanvraag’ (ook al rijden ze via een dienstregeling) en kan je op alle gebruikelijke manieren betalen, inclusief een ov-chipkaart of bankpas).

Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je met een SRP niet gratis reist, dus dat kost je gewoon saldo voor elke rit met zo’n bus.

  • Je betaalt met je betaalpas bij de chauffeur of checkt in met je OV-chipkaart. Betalen met contant geld is niet mogelijk.

Je kunt ook ‘vooruit betalen’ via hun app, en dat geeft eigenlijk al aan dat een NS abonnement of SRP niet geldig is.

Edit: https://www.arriva.nl/over-je-reis/met-de-bus/met-de-arriva-vlinder/?regio=Limburg

Betaal met je pinpas, OV‑chipkaart of in de app
Voor een ritje met de Vlinder-bus betaal je een vaste prijs van €1,75. Check eenvoudig in met je OV-chipkaart of pinpas. Of betaal vooraf via de Arriva Vlinder-app.

Wat er als abonnement op je ov-chipkaart staat maakt dus niets uit, en bij Reizen op Rekening (NS Flex) gaat dus ook niet werken. Zelfde als sommige veerponten en watertaxi’s waar je met een ov-chipkaart welkom bent (maar Flex niet herkend wordt).

Edit: zie de reactie van @Tochjo het kan blijkbaar wel met een SRP.

Bedankt voor de reactie :)

Dat is wel jammer dat het op saldo moet vooral omdat er ‘s avonds geen ‘normale’ bussen rijden daarnaast is het inderdaad wel een beetje verwarrend want ze rijden wel via een dienstregeling en er is niet echt veel informatie.

Badge +3

Het studentenreisproduct is gewoon geldig in bussen die rijden onder de naam Arriva Vlinder.

Badge +3

@Danwest laat maar weten graag, want bij vervoer met vaste ritprijs (de veerpontjes of watertaxi of nachtbussen, of die Vlinder bus dus) kom je meestal niet ver bij reizen op rekening…

Dus (een vast bedrag graag) saldo aftikken bij aanvang rit! En uitchecken (waarom zou je?) is niet nodig. 🤔

Als dat met een SRP wél werkt prima natuurlijk. Laat maar weten 😅

Bij NS Flex misschien een ‘bijzonder vervoer’ kostenpost’ op je factuur van die € 1,75 of zo?

Mijn kristallen bol zegt dat het niet zo werkt, maar verder ook nog niets bijzonders over gelezen.

Dus het kan zomaar ‘goed gaan’ 🤓 Het NS Flex systeem begrijpt het missichien?! (off-topic met een SRP dus @Danwest laat maar weten).

Incheck Vlinder op halte X en de uitcheck maakt verder niet uit, we factureren gewoon € 1,75 voor elke rit.

Wordt nog leuk… 🤣

Reageer