beantwoord

automaat station den helder is kapot en ik kon mijn keuzekaart niet ophalen

  • 14 April 2024
  • 25 reacties
  • 319 Bekeken

Automaat den helder is kapot en ik kon mijn keuzekaart niet ophalen  ik ben we ingecheckt. Hoe nu verder

icon

Beste antwoord door Daniël NS 14 April 2024, 13:34

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6

Goedemiddag Brangela. Welkom bij de NS Community.

Ik raad je aan om bij je eindbestemming alsnog je keuzedag te activeren voor je terug rit en dan later contact op te zoeken met onze klantenservice om je eerste rit te vergoeden. Heb je toevallig ook een nummer van de kapotte automaat? Dan kan ik dit voor je doorzetten! 

Reputatie 7
Badge

Op het eerstvolgende station uitstappen en daar de keuzekaart ophalen? Heeft Den Helder niet meer automaten?

Reputatie 7
Badge +1

Op het eerstvolgende station uitstappen en daar de keuzekaart ophalen? Heeft Den Helder niet meer automaten?

Maar dat kost je dus een half uur minimaal. 

Badge +3

@Daniël NS gaf het al aan, gewoon je reis maken en de Keuzedag later ophalen (en mee inchecken).

De eerdere reis kan je dan claimen, want je had immers (antoonbaar door hem te activeren) een Keuzedag voor vandaag (weekenddag).

Vergelijk geld terug bij vergeten abonnement (waarbij de Keuzedag het ‘abonnement’ is).

Reputatie 7
Badge +3

Op het eerstvolgende station uitstappen en daar de keuzekaart ophalen? Heeft Den Helder niet meer automaten?

Dat vroeg ik mij ook af, of er niet meerdere automaten zijn.

Badge +3

Op het eerstvolgende station uitstappen en daar de keuzekaart ophalen? Heeft Den Helder niet meer automaten?

Dat vroeg ik mij ook af, of er niet meerdere automaten zijn.

Heb even geprobeerd te zoeken op https://www.ns.nl/stationsinformatie

Probeer daar trouwens maar eens Den Helder in te tikken (verder dan de eerste paar letters kom je niet) 🤣, maar goed dat is dus https://www.ns.nl/stationsinformatie/hdr/den-helder en dan de plattegrond kiezen).

De kaartautomaten staan daar niet (meer) op, en https://plattegrondstation.nl heeft er geen voor Den Helder 😥

Hoe dan ook, ik geloof het meteen dat Den Helder maar één automaat heeft.

 

Reputatie 7
Badge +3

Op het eerstvolgende station uitstappen en daar de keuzekaart ophalen? Heeft Den Helder niet meer automaten?

Dat vroeg ik mij ook af, of er niet meerdere automaten zijn.

Heb even geprobeerd te zoeken op https://www.ns.nl/stationsinformatie

Probeer daar trouwens maar eens Den Helder in te tikken (verder dan de eerste paar letters kom je niet) 🤣, maar goed dat is dus https://www.ns.nl/stationsinformatie/hdr/den-helder en dan de plattegrond kiezen).

De kaartautomaten staan daar niet (meer) op, en https://plattegrondstation.nl heeft er geen voor Den Helder 😥

Hoe dan ook, ik geloof het meteen dat Den Helder maar één automaat heeft.

 

Ik had ook gekeken bij stationsinformatie, maar kon de NS automaten ook niet vinden. Kom je ruim op tijd tot ontdekking dat kaartautomaat niet werkt dan kon er nog uitgeweken worden naar een bus op het busstation om de keuzedag op te halen. Maar dat moet je dan net weten.

Moderator is de defecte automaat al ergens doorgegeven?

Badge +3

Een Keuzedag zou je eventueel daags van tevoren kunnen laden bij een supermarkt of zo https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker (Vomar of Albert Heijn, of zelfs bij Hotel Wienerhof Parallelweg 7) 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben niet bekend met station Den Helder. Via Google streetview zie ik bij de ingang aan de Parallelweg een automaat staan. Ik zie dat je ook het station kan betreden via de Boerhavestraat (waar ook de fietsenstalling is), daar zou ik dan ook een automaat verwachten maar kan hem nergens zien op de foto's, of hij moet ergens achter een muurtje staan. En logischerwijs zou ik ook een automaat verwachten in het stationsgebouwtje, die ik na wat langer zoeken ook vind (al is die foto al een paar jaar oud maar ik kan het me niet voorstellen dat die weg gehaald is). Als er maar 1 automaat in de stationshal staat is er dus nog de optie van omlopen naar die bij de Parallelweg ingang (of door de poortjes naar binnen en er weer uit bij de andere in/uitgang). Dat kost natuurlijk wel wat extra tijd. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je met de veerboot vanuit Texel komt is er een NS-automaat beschikbaar in de veerhaven in ‘t Horntje. Maar daar heb je uiteraard niets aan wanneer je reis op het station van Den Helder begint.

Laad uw ov-chipkaart op

Wilt u uw reis vanaf Den Helder vervolgen met de trein? U kunt dan op Texel alvast uw ov-chipkaart opwaarderen. Daarvoor vindt u op de veerhaven een NS-automaat bij de uitstaphalte.

Bron: https://www.teso.nl/plan-uw-reis/veerhaven-texel/

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben niet bekend met station Den Helder. Via Google streetview zie ik bij de ingang aan de Parallelweg een automaat staan. Ik zie dat je ook het station kan betreden via de Boerhavestraat (waar ook de fietsenstalling is), daar zou ik dan ook een automaat verwachten maar kan hem nergens zien op de foto's, of hij moet ergens achter een muurtje staan. En logischerwijs zou ik ook een automaat verwachten in het stationsgebouwtje, die ik na wat langer zoeken ook vind (al is die foto al een paar jaar oud maar ik kan het me niet voorstellen dat die weg gehaald is). Als er maar 1 automaat in de stationshal staat is er dus nog de optie van omlopen naar die bij de Parallelweg ingang (of door de poortjes naar binnen en er weer uit bij de andere in/uitgang). Dat kost natuurlijk wel wat extra tijd. 

Ben er wel vaker geweest. Het is een kopstation natuurlijk met maar 2 sporen. Er staan daar echt geen 2 automaten. iMark maakt wel weer een mooie toevoeging maar van het station naar de veerboot is een flink eind lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals gezegd zie ik er eentje in de stationshal

 

En eentje aan de Parallelweg

 

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben op het station waarvan ik meestal vertrek 1 automaat. Als ik die nodig heb, dan zorg ik dat ik ruim op tijd op het station ben. Er kan zomaar een rij staan. En als de automaat niet werkt, dan heb ik nog de tijd om via de infopaal contact op te nemen.

Reputatie 7
Badge +1

Die aan de parallelweg heb ik nog nooit gezien. Weet ook niet beter dat je door het stationsgebouw het station daar moet verlaten. Ik vind het een bijzonder plek van de 2e automaat zo te zien. Zie nu via Google Maps dat er ook aan de zijkant een uitgang is. 

Reputatie 7
Badge +3

Op Google maps zie ik dat de bussen stoppen bij de Parallelweg, dan is het wel handig dat je daar ook direct het station in kan en er een automaat staat. Aan de andere zijkant is de fietsenstalling en ook daar kun je het station in, maar kan ik op Streetview geen automaat ontdekken. 

 

 

Reputatie 7
 

. iMark maakt wel weer een mooie toevoeging maar van het station naar de veerboot is een flink eind lopen.

En vergeet vooral het flink stukje zwemmen niet !

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben op het station waarvan ik meestal vertrek 1 automaat. Als ik die nodig heb, dan zorg ik dat ik ruim op tijd op het station ben. Er kan zomaar een rij staan. En als de automaat niet werkt, dan heb ik nog de tijd om via de infopaal contact op te nemen.

Het sprinterstation waar ik vlakbij woon heeft 2 automaten, 1 aan elke kant van de tunnel onder het spoor. Die staan dan wel in 2 verschillende plaatsen, want de ene kant is Leiden en de andere kant Voorschoten. En ik meen me te herinneren dat er aan de Leiden kant eerst 2 automaten stonden. Wat ik nu ook zie op een oude Streetview foto. Maar dat was dan voordat NS geen papieren kaartjes meer verkocht bij de automaat.

Reputatie 7
Badge +1

Op Google maps zie ik dat de bussen stoppen bij de Parallelweg, dan is het wel handig dat je daar ook direct het station in kan en er een automaat staat. Aan de andere zijkant is de fietsenstalling en ook daar kun je het station in, maar kan ik op Streetview geen automaat ontdekken. 

 

 

Natuurlijk is dat handig, maar dat geeft dan ook wel aan dat die automaat er is voor de bewoners van Den Helder. In de zomermaanden zie je wel heel veel (bepakte) fietsen in die trein omdat die dan naar Texel gaan. Met de bus naar de haven wordt niet veel gedaan. Momenteel heeft NS overigens ook op veel stations met 2 automaten, één van de automaten uitgeschakeld. (in het kader van de bezuinigingen). Denk echt dat er bijzonder weinig kaartjes verkocht worden uit die automaten tegenwoordig.

Badge +3

Ik ben niet bekend met station Den Helder. Via Google streetview zie ik bij de ingang aan de Parallelweg een automaat staan. Ik zie dat je ook het station kan betreden via de Boerhavestraat (waar ook de fietsenstalling is), daar zou ik dan ook een automaat verwachten maar kan hem nergens zien op de foto's, of hij moet ergens achter een muurtje staan. En logischerwijs zou ik ook een automaat verwachten in het stationsgebouwtje, die ik na wat langer zoeken ook vind (al is die foto al een paar jaar oud maar ik kan het me niet voorstellen dat die weg gehaald is). Als er maar 1 automaat in de stationshal staat is er dus nog de optie van omlopen naar die bij de Parallelweg ingang (of door de poortjes naar binnen en er weer uit bij de andere in/uitgang). Dat kost natuurlijk wel wat extra tijd. 

Je moet het allemaal maar weten inderdaad.

Bij een later opgehaalde (en met incheck geactiveerde) Keuzedag in het weekend heb je eigenijk gewoon recht op https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html (want ik wilde graag mijn gratis reisrecht laden maar de automaat zei nee of deed het niet, dus maar gewoon ingecheckt zonder Keuzedag).

Dat laatste (toch maar inchecken en dus betalen voor je reis) gaat je redden @Brangela! 😎

Reputatie 1

Ik heb afgelopen zaterdag gereisd vanaf station Den Helder Zuid. Daar staat maar 1 automaat aan de oostzijde en deze was buiten werking wegens onderhoudswerkzaamheden. Nu weet ik niet of er aan de westzijde ook een automaat staat, maar dan moet je wel kunnen sprinten trap af, tunnel door, trap op en weer terug om dan nog op tijd je trein te halen.

Het is mij dus ook niet gelukt om een keuzedag te gebruiken.

Als je daardoor kosten hebt gemaakt kan je contact opnemen met onze klantenservice. Mijn collega's kunnen kijken of er iets uit coulance mogelijk is. Laat je ons weten of er iets gedaan kon worden?

Reputatie 1

Als je daardoor kosten hebt gemaakt kan je contact opnemen met onze klantenservice. Mijn collega's kunnen kijken of er iets uit coulance mogelijk is. Laat je ons weten of er iets gedaan kon worden?

Bedankt voor de reactie, maar ik reis sowieso met 40% korting en ik heb geen zin om daarvoor een half uur of langer in de wachtrij te gaan staan bij de klantenservice. Volgende keer beter.

Reputatie 1

Ik reageerde meer omdat iedereen er vanuit ging dat de topicopener vanuit het centrum van Den Helder is gereisd , maar dat maak ik nergens uit op. Ik had deze ervaring dus ook, maar dan op station Den Helder Zuid.

Reputatie 7
Badge +3

@Henkpeetersen en @BrunoEst 

Ik had niet voor niets het volgende geschreven:
“Als je met de veerboot vanuit Texel komt is er een NS-automaat beschikbaar in de veerhaven in ‘t Horntje. Maar daar heb je uiteraard niets aan wanneer je reis op het station van Den Helder begint.

Het was aanvullende informatie voor reizigers die van Texel komen. Niet bedoeld als alternatief voor een defecte automaat op station Den Helder. Maar best handig als je toch op de veerboot moet wachten en je alvast zaken kunt regelen via de automaat van NS op Texel.

Reputatie 1

Op Google maps zie ik dat de bussen stoppen bij de Parallelweg, dan is het wel handig dat je daar ook direct het station in kan en er een automaat staat. Aan de andere zijkant is de fietsenstalling en ook daar kun je het station in, maar kan ik op Streetview geen automaat ontdekken. 

 

 

Natuurlijk is dat handig, maar dat geeft dan ook wel aan dat die automaat er is voor de bewoners van Den Helder. In de zomermaanden zie je wel heel veel (bepakte) fietsen in die trein omdat die dan naar Texel gaan. Met de bus naar de haven wordt niet veel gedaan. Momenteel heeft NS overigens ook op veel stations met 2 automaten, één van de automaten uitgeschakeld. (in het kader van de bezuinigingen). Denk echt dat er bijzonder weinig kaartjes verkocht worden uit die automaten tegenwoordig.

Er wordt juist heel veel gebruik gemaakt van de bus naar de Teso. En niet alleen in de vakanties. 

Reageer