beantwoord

Bagage kluisjes defect op Den Bosch centraal

  • 12 June 2023
  • 14 reacties
  • 268 Bekeken

Vrijdag heb ik mijn spullen in een kluisje op station Den Bosch gedaan. Toen ik deze zaterdag kwam ophalen ‘s ochtends waren alle kluisjes defect… De servicebalie kon mij niet helpen omdat de kluisjes worden ‘uitbesteed’, geen idee hoe dit exact in zijn werking gaat bij NS maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden van de naar het schijnt uitbesteede bedrijf. Ook vandaag (maandag) zijn de kluisjes nogsteeds defect en kan de servicebalie me niet helpen… De klantenservice bellen leidt tot een wachtrij van in ieder geval meer dan een uur. 

De kluishuur blijft doorlopen en ik kan mijn spullen niet ophalen die ik toch echt deze week nodig heb. 

 

Werkelijk ongelofelijk.

Moet ik gewoon wachten tot de kluisjes het weer doen en mijn spullen op een depot worden neergelegd of wat is de beste optie in deze situatie?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 June 2023, 13:31

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Vrijdag heb ik mijn spullen in een kluisje op station Den Bosch gedaan. Toen ik deze zaterdag kwam ophalen ‘s ochtends waren alle kluisjes defect… De servicebalie kon mij niet helpen omdat de kluisjes worden ‘uitbesteed’, geen idee hoe dit exact in zijn werking gaat bij NS maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden van de naar het schijnt uitbesteede bedrijf. Ook vandaag (maandag) zijn de kluisjes nogsteeds defect en kan de servicebalie me niet helpen… De klantenservice bellen leidt tot een wachtrij van in ieder geval meer dan een uur. 

De kluishuur blijft doorlopen en ik kan mijn spullen niet ophalen die ik toch echt deze week nodig heb. 

 

Werkelijk ongelofelijk.

Moet ik gewoon wachten tot de kluisjes het weer doen en mijn spullen op een depot worden neergelegd of wat is de beste optie in deze situatie?

Dit is dan weer zo'n catch 22 topic waarin iedereen maar naar elkaar verwijst en jij als klant blijkbaar maar moet afwachten totdat er iemand wat gaat doen. Dat de kluishuur blijft doorlopen is natuurlijk niet het geval. Ik vind dat je de één dag kluishuur gewoon terug moet krijgen. NS/Prorail moeten dit per direct eigenlijk oplossen. Zullen vast wel meer mensen last van hebben en er kunnen ook reisdocumenten, pasjes en geld in dit saoort kluisjes zitten. Wordt weer heel gemakkelijk naar een ander verwezen zonder te vertellen wie die ander dan wel is.   

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Wessel04 en welkom bij de NS Community, 

Ik snap dat het erg frustrerend wanneer je niet bij jouw spullen kan komen! En vervelend ook dat ze bij de servicebalie niets konden betekenen. Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Zo niet, dan raad ik je dat aan om te doen. Zo kan er intern bij de juiste afdeling aangeklopt worden om jouw spullen zo snel mogelijk uit het kluisje te halen.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Wessel04 en welkom bij de NS Community, 

Ik snap dat het erg frustrerend wanneer je niet bij jouw spullen kan komen! En vervelend ook dat ze bij de servicebalie niets konden betekenen. Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Zo niet, dan raad ik je dat aan om te doen. Zo kan er intern bij de juiste afdeling aangeklopt worden om jouw spullen zo snel mogelijk uit het kluisje te halen.

De klantenservice bellen leidt tot een wachttijd van meer dan een uur staat er. Maar waarom is er op het station bij de servicebalie niet bekend wie de kluisjes beheert?? 

Hoi Wessel04 en welkom bij de NS Community, 

Ik snap dat het erg frustrerend wanneer je niet bij jouw spullen kan komen! En vervelend ook dat ze bij de servicebalie niets konden betekenen. Heb je al contact gehad met onze klantenservice? Zo niet, dan raad ik je dat aan om te doen. Zo kan er intern bij de juiste afdeling aangeklopt worden om jouw spullen zo snel mogelijk uit het kluisje te halen.

Hi Lorena,

 

yes ik heb net de klantenservice eindelijk te pakken gekregen maar zij verwijzen mij weer terug naar de servicebalie op het station, ook over de financiën konden ze mij niks wijzer maken. Ik zit in mijn tentamenweek en heb simpelweg mijn laptop enorm hard nodig dus heb je wellicht een telefoonnummer van de locatie manager van station Den Bosch of van de partij die de bagage kluizen regelt? bijvoorbeeld? Dit kan toch niet zo slecht geregeld zijn? 

Reputatie 7
Badge +1

Lorena heeft maar één keer in de zoveel tijd dienst op dit forum dus veel kans dat de vraag niet beantwoord wordt. Ik zou de case op twitter plaatsen daar heb je nog enig kans op succes.

Wat ik me afvroeg is of er geen telefoonnummer op de kluisjes staat dat gebeld kan worden bij storingen? 

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me afvroeg is of er geen telefoonnummer op de kluisjes staat dat gebeld kan worden bij storingen? 

Net even gekeken maar in de algemene voorwaarden staat alleen het nummer van de klantenservice en het contact daarmee heeft voor TS niet tot enig resultaat geleid. Ik denk ook dat bij de kluisjes zelf het nummer van de klantenservice staat.  

Misschien dan toch maar langs de ijzerwinkel gaan voor een breekijzer.

Dat een serviceloket niet alles weet dat vind ik logisch, zeker als het geen NS product is maar dat een ander bedrijf dat verzorgt.  Maar je mag wel verwachten dat er op de kluisjes dan duidelijk gemaakt is waar je wel terecht moet als er een probleem is, als dat er niet op staat dan verwacht je dat je dat via de NS wel kan achterhalen aangezien die beheerder is van het station.

Als er niets te achterhalen is zou ik bij de Politie te rade gaan of er een mogelijkheid is het kluisje te laten openbreken of zelf open te breken, ze gijzelen immers jouw spullen.  Risico is wel weer dat dit via gerechtelijke wegen moet geschieden wat weer ellenlang gaat duren hier in NL.

Reputatie 7
Badge +1

Misschien dan toch maar langs de ijzerwinkel gaan voor een breekijzer.

Dat een serviceloket niet alles weet dat vind ik logisch, zeker als het geen NS product is maar dat een ander bedrijf dat verzorgt.  Maar je mag wel verwachten dat er op de kluisjes dan duidelijk gemaakt is waar je wel terecht moet als er een probleem is, als dat er niet op staat dan verwacht je dat je dat via de NS wel kan achterhalen aangezien die beheerder is van het station.

Als er niets te achterhalen is zou ik bij de Politie te rade gaan of er een mogelijkheid is het kluisje te laten openbreken of zelf open te breken, ze gijzelen immers jouw spullen.  Risico is wel weer dat dit via gerechtelijke wegen moet geschieden wat weer ellenlang gaat duren hier in NL.

De programma's bestaan niet meer, maar dit zou echt voer zijn voor Kanniewaarzijn of Ook dat Nog.

Ik heb er even achteraan gebeld want ik vind het een vrij vreemde situatie. Klantenservice kan vrijwel niets doen met betrekking tot kluisjes. Bij problemen om kluisjes te openen zouden medewerkers van een Service Balie altijd moeten kunnen helpen.

Nu is mij wel verteld dat deze medewerkers een technische storing niet kunnen oplossen, dit wordt opgepakt door een achterliggende IT afdeling. Mij is aangegeven dat er vandaag een monteur heen gaat om de situatie te onderzoeken en hopelijk op te lossen.

Echter, ook bij een technische storing zouden medewerkers van een Service Balie de kluisjes moeten kunnen openen. Dat zij hebben aangegeven niet te kunnen helpen vind ik dus ook vrij vreemd. Het enige wat ik kan adviseren is dus om terug te gaan bij de Service Balie, als de kluisjes nog steeds in storing zijn, en aangeven dat zij het zouden moeten kunnen openen.

Dat een serviceloket niet alles weet dat vind ik logisch, zeker als het geen NS product is maar dat een ander bedrijf dat verzorgt.  

Als je op de NS-website kijkt wordt het toch echt als een NS product gepresenteerd. Alleen is het technische onderhoud kennelijk uitbesteed net als dat bijv.ook gebeurt bij de kaartjesautomaten.

Daarmee is "NS" mijn inziens wel het aanspreekpunt voor de reiziger, alleen is de vraag kennelijk wie "NS" in dit geval is. Is het de centrale klantenservice of het lokale serviceersoneel? Uit het verhaal van TS kan ik alleen maar concluderen dat daar verwarring over is.

Ik vermoed zelf dat de centrale klantenservice verantwoordelijk is aangezien er ook stations zijn met bagagekluizen maar zonder servicepersoneel (bijv. Roermond en Heerlen).

Reputatie 7
Badge +3

Zou het dezelfde firma zijn die de sloten van de OV-fietsen heeft geleverd? Dan hebben ze nog wat storingen op te lossen.

Reputatie 3

Met een breekijzer heeft u uw spulletjes vandaag nog terug - let wel, Uw spulletjes, mocht iemand de opvatting hebben dat u er geen recht op heeft. Bij gijzeling van eigendom is het zeker geoorloofd zelf stappen te nemen (en eventuele kosten op de boosdoener te verhalen).

Badge +3

Nou ja, zie https://www.ns.nl/binaries/_ht_1527838570017/content/assets/ns-nl/stationsinformatie/bagage-uit-kluis.pdf

Maar interessanter is https://www.ns.nl/reisinformatie/bagage/bagage-op-station.html

Daar staat dat de NS na meer dan 72 uur je bagage uit de kluis mag verwijderen:

Je huurt een kluis voor maximaal 3 dagen achter elkaar. Na 3 dagen kan het zijn dat wij de kluis leeg halen.

Dat zal in Den Bosch niet zo’n vaart lopen, maar wie haalt die kluis dus leeg en waar gaat je bagage heen? Juist… NS!

Zeg dus gewoon dat je je kaartje kwijt bent, geef ze 10 euro en je dient je spullen terug te krijgen. Hoe (bij storing dus niemand kon een kluis openen)? Dat doet er niet toe… 😣

Reageer