beantwoord

Bagage uit kluis

  • 29 June 2022
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik stel de vraag voor 21-jarige vluchteling uit Colombia verblijvend in een COA. Bij aankomst koffer in kluis Amsterdam gedaan. Niet bekend met regels. Na plaatsing in COA terug voor bagage (we spreken over weken) . Kluis leeg. Kreeg formulier mee om bagage te claimen. Hij heeft ticket met kluisnummer nog. Een van de instructies op het formulier is dat kaartje en bewijs van betaling op te sturen afd kluisvoorwerpen. Nergens staat hoe of waar je kunt betalen. Klantenservice gebeld. Wist het, na 15min overleg met collega, ook niet. Zij kunnen intern blijkbaar ook niet bellen met die afd. Heel vreemd. Online melding gedaan van vermissing met bovenstaande toelichting. Maar bericht ontvangen dat er niets is gevonden. Nu denk ik dat afd vermissing een andere is dan afd kluisvoorwerpen in Utrecht.

Vragen: kan ik in contact komen met afd kluisvoorwerpen? Standaard bedrag wat je moet betalen is €70. Hoe moet een jongen van 21 dat betalen die €30 krijgt voor eetgeld? Zijn er in dat geval coulanceregels? 

icon

Beste antwoord door Vareo 29 June 2022, 10:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat je instructies voor betaling pas krijgt zodra ze het formulier hebben ontvangen. Er staat inderdaad nergens in hoe je moet betalen en op welke bankrekening. Je kan het formulier opsturen maar ook naar een servicebalie brengen. Bij een servicebalie zou je dan kunnen vragen hoe het met betaling zit. Verder denk ik dat er gewoon betaald moet worden en dat coulance niet mogelijk is.

Goedemiddag Rnld en welkom op de NS Community! 

Sorry dat het antwoord even heeft geduurd, ik heb even een collega geraadpleegd die er iets meer verstand van heeft dan dat ik zelf heb. Zij raadde aan om jullie even samen telefonisch contact op te laten nemen met onze afdeling gevonden voorwerpen. Zij hebben hoogstwaarschijnlijk een antwoord op al deze vragen. Je kan ze bereiken op 030-7515155 en kan dan in het keuzemenu kiezen voor optie 4! Mocht je een antwoord hebben, zou je die eventueel hier kunnen delen? Want vermoedelijk zullen er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen en die zullen baat hebben bij dit antwoord! 

Reageer