beantwoord

Bakfiets parkeren in stalling Arnhem Sonsbeekzijde

  • 1 February 2023
  • 5 reacties
  • 165 Bekeken

Newbie hier 🙋 - vooral omdat dit de meest logische plek lijkt voor de volgende suggestie.

Ik begrijp dat de fietsenstalling Arnhem Sonsbeekzijde niet bedoeld is voor bakfietsen. Ik wil NS graag vragen dat beleid te heroverwegen. Dit is waarom:

  • Er is in de regel voldoende plek voor een klein aantal bakfietsen in de bestaande stalling; er hoeven geen aanpassingen gedaan te worden. De grijze ‘parkeervlakken’ zijn voldoende. Dat kleine aantal bakfietsen staat er trouwens ook bijna elke dag;
  • Deze stalling stelt bakfietsouders in staat om - na de kinderen naar school gebracht te hebben - een trein eerder te halen. Parkeren in de stalling aan de andere kant van het station kost  mij rustig 10 minuten meer, waardoor ik de trein niet haal;
  • Waarom niet?

Ik verduidelijk graag, natuurlijk.

icon

Beste antwoord door Laura NS 1 February 2023, 14:15

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op onze NS Community Orejas. Ik begrijp dat jouw persoonlijke situatie erop zou bevorderen als je de bakfiets wel bij de betreffende stalling kwijt kon. Ik weet zelf niet hoe er tot dit besluit is gekomen, maar ik zal je feedback met suggestie natuurlijk doorzetten, zodat hier nog eens kritisch naar gekeken kan worden.

Welkom op onze NS Community Orejas. Ik begrijp dat jouw persoonlijke situatie erop zou bevorderen als je de bakfiets wel bij de betreffende stalling kwijt kon. Ik weet zelf niet hoe er tot dit besluit is gekomen, maar ik zal je feedback met suggestie natuurlijk doorzetten, zodat hier nog eens kritisch naar gekeken kan worden.

Dank, ik ben benieuw. Gelet op het aantal bakfietsen dat dagelijks wordt gestald zou overigens niet alleen mijn situatie erop vooruit gaan ;-).

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat er nu illegaal bakfietsen in de betreffende stalling neergezet worden en dat jij wilt dat dit gelegaliseerd wordt? Ik ken deze stalling niet, maar in andere stallingen zijn de grijze vakken bedoeld voor buitenmodel fietsen (kratfietsen) en die tref ik in andere stallingen vaak in de gewone rekken aan, waarbij deze met hun krat 3 plekken innemen. Gevolg is dat mensen met gewone fietsen of hun fiets niet meer kwijt kunnen, of alleen met kans op beschadiging.

De regel dat er geen bakfietsen in alle stallingen mogen, is er niet voor niets. Jouw bakfiets neemt de plek van 2 kratfietsen of 3 gewone fietsen in. Legaliseren betekent dat er minder ruimte komt voor gewone fietsen.

In mijn stad moet ik tegenwoordig meerdere stallingen bezoeken voor ik mijn gewone stadsfiets kwijt kan door de verkeerd gestalde krat- en bakfietsen.

[edit]

Reputatie 7
Badge +3

Concreet, overigens: in de betreffende, alleszins prima beschikbare, stalling, is specieke plek voor kratfietsen en andere grotere fietsen. De bakfietsen die er vaak staan, staan (naar mijn mening) niemand in de weg aan de zijkant of tussen twee rekken in. 

Als de plekken waar ze nu gezet worden geen officiële plekken zijn, zal dat niet voor niets zijn. Er bestaat ook nog zoiets als bouw- veiligheid- en brandweerverordeningen

Reageer