beantwoord

bakfiets stallen Heerhugowaard


Reputatie 1

Heerhugowaard heeft een prachtig gedeelte achterin voor buitenmodel fietsen. Doordeweeks moet ik daar eerst 6 tot 8 fietsen aan de kant zetten die daar niet horen te staan. Sommige kunnen zelfs in een gewoon rek! Met de handhaafster daar over gesproken een keer, ze gaf me gelijk maar helaas te weinig tijd en te weinig mensen die hierop kunnen controleren. 

 

Nu komt de grap! Mijn fietsen heeft er van zondag ochtend tot dinsdag na middag gestaan. Keurig in het buitenmodel vak. Dat ik hem ophaalde zat er een kaartje aan met "bakfietsen mogen niet binnen!"

 

Waar kan ik hier over communiceren, want in al die tijd dat ik wel weer binnen mag stallen ben ik maar 1x een medewerker tegen gekomen!

 

En voor alle andere die hun fiets dus als sardientjes terug vinden in het buitenmodel vak. Ik doe dit uiterst voorzichtig. Wil niets stuk maken, maar wel mijn fiets veilig kunnen stallen 😇

icon

Beste antwoord door Trein-Dario 19 April 2023, 18:01

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat staat er bij de stalling zelf aangegeven over het stallen van bakfietsen? NS geeft in haar voorwaarden een vrij algemene definitie van wat buitenmodelfietsen zijn.

Het is niet netjes om gewone fietsen op de plek van buitenmodelfietsen te zetten, maar in veel stallingen worden e-bikes en ‘kratjes’-fietsen als buitenmodelfietsen gezien.

Het is helemaal niet netjes om fietsen die niet van jou zijn te verplaatsen omdat jij jouw bakfiets daar wilt neerzetten. Als alle plaatsen vol zijn, heb je pech en kun jij niet stallen en kun jij hooguit medewerkers vragen om te handhaven op verkeerd gestalde fietsen.

De medewerker mag bepalen wat buitenmodelfietsen zijn en of deze gestald mogen worden.

 

Reputatie 1

Zowel de kratjes fietsen, als zitjes fietsen, als de bakfietsen hebben hun eigen plek. Keurig aangegeven op de grond.

Als ik buiten mijn fiets veilig zou neer kunnen zetten zou ik dat zeker doen. ! Echter kan dit niet en is mijn fiets buiten al meerdere keren omver geschopt en daardoor schade opgelopen. 

Ik zet de fietsen niet ergens anders neer (dat zou echt gemeen zijn) ik schuif ze opzij De medewerker die ik heb gesproken heeft me zelfs die keer geholpen met fietsen opzij zetten.

 

Er staat bij station hhw een plaatje van een bakfiets bij die plek. Lijkt mij heel duidelijk wat station hhw daar dus mee bedoeld.

 

Bedankt voor het opzoeken van de definities, maar die had ik al gevonden 😉

Reputatie 7
Badge

Nou Mamabakfiets misschien is het een idee om gewoon met een gewone fiets naar het station te fietsen?? Dan heb je dat hele probleem niet meer met op welke plaats welke fiets behoord te staan. Want ik denk niet dat dit probleem zomaar even opgelost gaat worden. Afgezien daarvan lijkt het mij ook gewoon veel makkelijker en efficienter om met een gewone fiets op het station te verschijnen dan met een brede bakfiets waar je dan steeds maar geen plaats voor kan vinden. Denk je ook niet? 

Reputatie 7
Badge +3

Nou Mamabakfiets misschien is het een idee om gewoon met een gewone fiets naar het station te fietsen?? Dan heb je dat hele probleem niet meer met op welke plaats welke fiets behoord te staan. Want ik denk niet dat dit probleem zomaar even opgelost gaat worden. Afgezien daarvan lijkt het mij ook gewoon veel makkelijker en efficienter om met een gewone fiets op het station te verschijnen dan met een brede bakfiets waar je dan steeds maar geen plaats voor kan vinden. Denk je ook niet? 

Wat een reactie zeg weer. Natuurlijk zou het makkelijker zijn qua stallen om met een gewone fiets naar het station te komen, Maar denk je niet dat er een bepaalde reden is waarom iemand met een bakfiets naar het station gaat, misschien brengt die persoon met die bakfiets eerst de kinderen naar school en haalt ze 's middags daarmee ook weer op. 

Als er bij de buitenmodel fiets stallingsplek een plaatje van een bakfiets staat, moet die daar ook gewoon gestald kunnen worden en gewone fietsen die normaal in een rek kunnen staan horen niet op de plek voor buitenmodel fietsen te staan. En als er aangegeven staat dat daar geen bakfietsen mogen staan dan zal iemand met een bakfiets iets anders moeten bedenken. 

Reputatie 1

En jij denkt dat ik voor de gein een bakfiets heb? Het is mijn enige vervoermiddel voor mijn dochter. Had ik het geld maar om meerdere fietsen te hebben!! Maar dan nog Had ik meer ruimte nodig gehad omdat een fiets met stoeltje niet in de rekken past.

Ik vroeg ook niet om een oplossing, ik vroeg waar ik dit kom communiceren. 

Ik wil niet dat mijn fiets straks weg gesleept is terwijl ik gewoon in mijn recht sta. 

Reputatie 7
Badge +3

Je zou dit door kunnen geven via de klantenservice. Via chat, Twitter of Facebook kun je een foto meesturen van het bord waarop een bakfiets is afgebeeld zodat duidelijk is dat daar bakfietsen mogen staan. 

Misschien kun je die foto ook hier plaatsen en kan een moderator dit doorzetten naar de juiste afdeling.

Is dan misschien nog wel de vraag of de fietsenstalling beheerd wordt door de gemeente of door NS. Want dan kun je weer zo'n kastje muur verhaal krijgen. 

Reputatie 7
Badge

Als er bij de buitenmodel fiets stallingsplek een plaatje van een bakfiets staat, moet die daar ook gewoon gestald kunnen worden en gewone fietsen die normaal in een rek kunnen staan horen niet op de plek voor buitenmodel fietsen te staan. En als er aangegeven staat dat daar geen bakfietsen mogen staan dan zal iemand met een bakfiets iets anders moeten bedenken. 

 

Dat ben ik met je eens. Zo zou het inderdaad moeten zijn. Maar zoals ik het nu van Mamabakfiets lees gebeurd dat gewoon niet schijnbaar. Misschien zou prorail een waarschuwingsbord kunnen plaatsen met een waarschuwing erop dat er een boete op staat als je op die plaats een normale fiets neerzet? Misschien dat dat helpt. 

Reputatie 7
Badge

En jij denkt dat ik voor de gein een bakfiets heb? Het is mijn enige vervoermiddel voor mijn dochter. Had ik het geld maar om meerdere fietsen te hebben!! Maar dan nog Had ik meer ruimte nodig gehad omdat een fiets met stoeltje niet in de rekken past

Oh sorry mijn excuses dan. 

Ik vroeg ook niet om een oplossing, ik vroeg waar ik dit kom communiceren. 

klantenservice. Kan via de telefoon, chat, facebook, twitter, of hier op het forum. 

Ik wil niet dat mijn fiets straks weg gesleept is terwijl ik gewoon in mijn recht sta. 

 

Je staat in je recht. Dus ik geloof niet dat je fiets weggesleept zou worden. Dat zou wel heel krom zijn. 

Reputatie 7
Badge

Mamabakfiets, zou je misschien een foto maken van de betrefende stallingsplaats? En hier op het forum kunnen plaatsen? Een moderator kan je klacht met foto en al dan doorzetten naar de juiste...plaats. 

Reputatie 7
Badge +3

@Mamabakfietsmet opschuiven beschadigt je geen fiets? Lijkt mij als ik mijn fiets tussen andere fietsen als sardientjes vind, door jouw actie schade opgelopen kan hebben. Vergoed jij dan de schade? En wie zegt dat iemand zelf  een fiets op een bakfietsplaats heeft gezet? Als jij fietsen opschuift, kan een ander dat ook doen. Daar naast kan een medewerker die plek aanwijzen voor het stallen van andere fietsen dan een bakfiets.

Een medewerker kan ook aan een verkeerd gestalde fiets een label hangen.

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +3

Daar staat geen woord Chinees bij. Maar regels als deze publiceren heeft alleen zin als er ook gehandhaafd wordt op het correct stallen in de juiste afdeling van de stalling.

Er zit weinig anders op dan extra tijd inplannen om gewone fietsen uit het vak voor buitenmodel fietsen te halen en ze te herstallen in het rek.

Reputatie 7
Badge +3

Duidelijker dan dit kan bijna niet. In plaats aan een bakfiets op de daarvoor bestemde plek een label te hangen dat die daar niet niet mag staan, zou handhaving aan de andere fietsen die daar niet horen een label moeten hangen. 

Reputatie 7
Badge

 

Goed gedaan. 👍 Nu hoop ik maar dat een moderator het doorzet. Want ja weetje.. dit probleem moet hoe dan ook opgelost worden.

Ik hoop echt dat er een oplossing komt voor dit probleem hoor. Dat je gewoon je bakfiets normaal neer kan zetten zonder steeds andere fietsen te moeten verplaatsen. Laten we hopen dat dat zal gebeuren. 😌👍

Reputatie 6

Ik zet een melding door! Ik kan helaas geen direct resultaat garanderen, maar het is doorgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben benieuwd hoe die vakken er dan uit zien..

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk zal de vloer de kleur hebben van wat daar aangegeven staat met misschien ook het betreffende symbool erbij. In de stallingen van station Delft is bv de vloer waar buitenmodelfietsen mogen staan rood. 

Stalling 1

 

Delft stalling 2

 

Reputatie 1

Ik ben benieuwd hoe die vakken er dan uit zien..

Er staan gekleurde strepen voor de vakken. Met dezelfde plaatjes als op mijn foto.  Echt niet te missen 😉

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben benieuwd hoe die vakken er dan uit zien..

Er staan gekleurde strepen voor de vakken. Met dezelfde plaatjes als op mijn foto.  Echt niet te missen 😉

En volgens jou staan of als jij daar geen plek kon vinden liggen daar gewone fietsen op

Reputatie 7

Kan dat kaartje “Bakfietsen mogen niet binnen” van de een of andere grapjas zijn ? Als de fietsenstallingmedewerker dat heeft gedaan, dan heeft die het echt niet begrepen.

Reputatie 1

Kan dat kaartje “Bakfietsen mogen niet binnen” van de een of andere grapjas zijn ? Als de fietsenstallingmedewerker dat heeft gedaan, dan heeft die het echt niet begrepen.

Is een optie. Betwijfel het, aangezien het echt een nieuw rood label was. Maar overal is aan te komen idd!!

Reputatie 7
Badge

En volgens jou staan of als jij daar geen plek kon vinden liggen daar gewone fietsen op

 

Jeetje! Mode het is toch duidelijk te zien. 😖 Doe niet zo moeilijk. 

Reputatie 7
Badge +3

En volgens jou staan of als jij daar geen plek kon vinden liggen daar gewone fietsen op

 

Jeetje! Mode het is toch duidelijk te zien. 😖 Doe niet zo moeilijk. 

Ik zie geen fietsen staan. TS heeft het erover dat er steeds fietsen staan op bakfietsplaats. Daar wil ik een foto van zien.

Reputatie 7
Badge

Ik zie geen fietsen staan. TS heeft het erover dat er steeds fietsen staan op bakfietsplaats. Daar wil ik een foto van zien.

 

Maar misschien dat men op andere tijden daar wel hun fiets plaatsen. Vreemd dat je daar bewijs van wilt zien. Alsof Mamabakfiets voor de lol een topic zou aanmaken over dit isseu en erover zou liegen. 😖

Reputatie 1

En volgens jou staan of als jij daar geen plek kon vinden liggen daar gewone fietsen op

 

Jeetje! Mode het is toch duidelijk te zien. 😖 Doe niet zo moeilijk. 

Ik zie geen fietsen staan. TS heeft het erover dat er steeds fietsen staan op bakfietsplaats. Daar wil ik een foto van zien.

Je hebt helemaal gelijk mode op de foto is geen fiets te zien! Op zaterdag en zondag en tijdens vakanties is er alle ruimte! En 's avonds na 19u ook. En waarschijnlijk voor 7u ook. 

Welk gedeelte van mijn verhaal snap je niet. Of waar ligt het probleem voor je? Enige wat ik vroeg was waar ik het kon communiceren. En dat loopt inmiddels dus waarom moet ik me nu nog gaan bewijzen aan jou? 

Reageer