beantwoord

Bakfiets stallen op Station Alkmaar

  • 12 December 2023
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

Goedendag, 

Wij hebben contact gehad met de gemeente Alkmaar en die verwezen ons door naar de NS. 

Graag zouden wij onze bakfiets in de overdekte stalling plaatsen en hiervoor een jaar abonnement afsluiten, is dit mogelijk?

Voor onze deur is namelijk een fietsvrije zone en mogen we geen fietsen plaatsen. 

Hoor graag. 

En anders laat ik de gemeente Alkmaar contact met jullie opnemen, misschien is dat makkelijker. 

 

Met vriendelijke groeten, 

Matthijs Corbiere 

 

 

icon

Beste antwoord door iMark 12 December 2023, 16:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een bakfiets plaatsen in NS stalling Alkmaar is niet mogelijk. Zie:

https://community.ns.nl/op-het-station-17/kan-ik-een-bakfiets-parkeren-in-staling-station-alkmaar-78767

Je zult dus terug moeten naar gemeente Alkmaar of bakfiets wegdoen, of verhuizen. Wij kunnen jou hier op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet verder helpen. De gemeente Alkmaar contact laten opnemen met deze community of anderzins heeft geen zin. De NS stallingen zijn bedoelt voor reizigers.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je het beste naar de fietsenstalling zelf kunt gaan om daar te vragen of ze nog plek hebben voor buitenmodel fietsen (zoals jullie bakfiets).

Wel een beetje jammer dat uit deze tekst op de website https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/alkmaar niet duidelijk wordt dat je helemaal geen buitenmodel fiets kunt stallen. Met de tekst op de website wordt gesuggereerd dat het tegen betaling van een ander (hoger) tarief wel mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Omdat @iMark blijkbaar de link in mijn post niet kan lezen en @Matthijs Corbiere dan ook niet, hieronder screenshot van bericht uit link:

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat je het beste naar de fietsenstalling zelf kunt gaan om daar te vragen of ze nog plek hebben voor buitenmodel fietsen (zoals jullie bakfiets).

Wel een beetje jammer dat uit deze tekst op de website https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/alkmaar niet duidelijk wordt dat je helemaal geen buitenmodel fiets kunt stallen. Met de tekst op de website wordt gesuggereerd dat het tegen betaling van een ander (hoger) tarief wel mogelijk is.

 

Ik kom zelf regelmatig bij de fietsenstalling op station Alkmaar voor het huren van een OV-fiets en ik kan bevestigen dat een bakfiets daar niet past. Stalling is daar beperkt van grootte.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Ik kan de link wel degelijk lezen. Het gaat er mij om dat de tekst op de website van NS niet duidelijk genoeg is.

Klopt inderdaad Mark, ik kan de tekst ook wel lezen maar tekst op website NS is onduidelijk. Inmiddels naar de stalling gelopen en gevraagd om een plekje. Het is geregeld! Dus verhuizen of bakfiets wegdoen is niet nodig haha

Reputatie 7
Badge +3

Het als beste antwoord gemarkeerde antwoord in het door @MoDe aangehaalde topic 

kan dus ook aangepast worden.

Nu nog de website aanpassen met het tarief voor een jaarabonnement voor buitenmodel fietsen. 

Wat moet je betalen voor je abonnement, @Matthijs Corbiere?

Reputatie 7
Badge +3

Het als beste antwoord gemarkeerde antwoord in het door @MoDe aangehaalde topic 

kan dus ook aangepast worden.

Nu nog de website aanpassen met het tarief voor een jaarabonnement voor buitenmodel fietsen. 

Wat moet je betalen voor je abonnement, @Matthijs Corbiere?

Het is de vraag of betreffende stalling inderdaad bakfietsplaatsen heeft of dat er voor nu een uitzondering is gemaakt. Volgens @Henkpeetersen waren er geen speciale bakfietsplaatsen.

Voor ons is er in ieder geval een bakfiets plaats, geen idee of dit een uitzondering betreft. 
 

Ik heb in ieder geval een oplossing voor mijn ‘probleem’.

 

Fijne avond verder.

Reageer