beantwoord

Bakfiets stallen op Station Voorburg

  • 20 November 2023
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Ik stalde mijn bakfiets altijd in de afgesloten zelfservice fietsenstalling op station Voorburg. Sindskort zijn bakfietsen daar ineens niet meer toegestaan (staat een logo van bakfiets met een streep er doorheen). Waarom is dit? Ik reis dagelijks met NS en heb nooit problemen ondervonden met het stallen van de bakfiets, deze paste makkelijk door de poort en er was altijd meer dan voldoende ruimte, ook voldoende extra grote vakken. Is er een alternatief? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 November 2023, 19:07

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Miriki en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat dit is veranderd. Ik kan de exacte reden helaas niet achterhalen. Vaak is dit vanwege een te kort aan plekken voor normale fietsen. Aangezien je aangeeft dat dit niet het geval kan zijn zal ik je signaal doorzetten dat dit niet gewenst is. Een alternatief kan ik je niet bieden. Via Google zie ik ook geen particuliere of gemeente stallingen.

Gewoon neerzetten. Zo'n ding weegt bijna 100 kilo, die gaan ze echt niet zomaar verwijderen. Tenminste, die van ons sleep je echt niet even ergens heen met het achterwiel en 1 van de voorwielen geblokkeerd. En hij is verzekerd.....

 

Ben ook erg benieuwd wat het probleem precies is en waarom men daar wel weer heel simpel het probleem van de reiziger van meent te kunnen maken (Wouter Koolmees was misschien niet een heel goede keuze). Maar daar horen we nooit meer wat van. NS komt niet verder dan "Wat vervelend! Wij weten het ook niet hoor."

Ik stalde mijn bakfiets altijd in de afgesloten zelfservice fietsenstalling op station Voorburg. Sindskort zijn bakfietsen daar ineens niet meer toegestaan (staat een logo van bakfiets met een streep er doorheen). Waarom is dit? Ik reis dagelijks met NS en heb nooit problemen ondervonden met het stallen van de bakfiets, deze paste makkelijk door de poort en er was altijd meer dan voldoende ruimte, ook voldoende extra grote vakken. Is er een alternatief? 

Het probleem is dat bakfietsen vaak twee plaatsen in beslag nemen. En in veel stallingen zijn de plaatsen schaars.

Reputatie 7
Badge +3

Als het een Baboe bakfiets is, is het probleem nu opgelost.

Reageer