Beste meneer/mevrouw,
Op zondag nacht (24-25 sept 2023) heb ik met mijn elektrische rolstoel vastgestaan op het perron 2 en 3 van centraal station in Tilburg. Ik reisde met de sprinter van Eindhoven CS naar Tilburg. Omdat de nieuwe sprinter gelijkvloers is met een automatische uitschuif trede, ben ik zelfstandig gaan reizen, zonder reisassistentie. Sinds dat de nieuwe sprinters er zijn, doet ik dat vaker. Bij aankomst in Tilburg kwam ik er pas achter dat de lift defect was, ik had dus niet de mogelijkheid om het station te verlaten.
Samen met u, de politie en de brandweer is het uiteindelijk gelukt om mij en mijn elektrische rolstoel van het perron af te krijgen, zodat ik alsnog naar huis kon.
Omdat ik zo verrast was bij aankomst, omtrent de defecte lift, had ik zoiets van … waarom staat dat niet in de NS App? Ik zei tegen uw collega dat dit wel fijn zou zijn, zeker omdat steeds meer mensen met een beperking zelfstandig willen reizen. Indien mogelijk, ook zonder reisassistentie. Uw collega gaf aan dit mee te nemen.
Vandaag heb ik de NS App eens goed doorgespit en wat blijkt, informatie omtrent defecte liften e.d. staan wel in de App vermeldt. Echter moet de functie reisassistentie wel aanstaan. Als ik dit had gedaan, dan was ik uitgestapt bij Tilburg Universiteit en dan was er niks aan de had geweest.
Hierbij mijn welgemeende excuses. In de toekomst zal ik eerst kijken via de functie reisassistentie in de App of er problemen zijn, op het traject waar ik wil reizen.
Zoals ik al eerder zei, het is gelukt om mij van het perron af te krijgen. Dit allemaal dankzij de hulp van de hulpverleners en uw ondersteuning via de telefoon en achter de schermen. Nogmaals bedankt.
Waarschijnlijk komt mijn bericht niet gelijk terecht, bij de mensen die mij afgelopen zondagnacht hebben ondersteund. Maar wilt u dit bericht aan hen doorgeven. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Ad van de Wouw