Skip to main content

Bemande fietsenstalling NS Enschede

• February 6, 2025
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Sinds het station NS Enschede geen overdag bemande fietsenstalling onder het station meer heeft en in de nacht niet is afgesloten is de criminaliteit enorm toegenomen. Maandelijks worden 10 tallen fietsaccu’s gestolen vaak met grof geweld terwijl de camerabeveiliging door de politie niet wordt uitgelezen, geen prioriteit. Recent is de fiets van mijn zoon (recent voor 2.000 euro gekocht) totall loss gemaakt door ruwe verwijdering  van de in het frame ingesloten accu. De besparing aan loonkosten wordt inmiddels vele malen overtroffen door de schade aan gestolen accu’s (veelal ter waarde van circa 600 euro) en vernielde fietsen. Daarnaast een enorme frustratie en woede over dit gebeuren. Dringend verzoek derhalve kom terug met een fysieke bezetting, ook altijd goed geweest voor een vriendelijk woord of fietsreparatie, en sluit de stalling in de nachtelijke uren! Graag reactie, met vriendelijke groet, Ton ten Vergert 

3 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • February 6, 2025

U heeft een goed punt maar ik betwijfel of er iets gaat veranderen. Wellicht kan een moderator dit doorzetten?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • February 6, 2025

Hallo Ton ten Vergert en welkom bij de NS Community,

Wat enorm spijtig dat je de fiets van je zoon is vernield. Ik kan dit zeker doorzetten, maar ik kan helaas niets beloven of deze bemande stalling weer terug zal komen. Er zijn nog wel andere bewaakte fietsenstallingen in Enschede, maar dat is nu natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd,

Marcel Stroo
  • Reisleider*
  • February 6, 2025

Hier heb ik NS 25 jaar geleden al voor gewaarschuwd toen de plannen bestonden voor automatisering van bewaakte fietsenstallingen. Maar zij zagen alleen de voordelen omdat de stallingen dan open waren van de eerste tot de laatste trein. Uiteindelijk is het gewoon een besparing op personeelskosten geweest.