beantwoord

Beperking en E-bike

  • 26 April 2022
  • 7 reacties
  • 151 Bekeken

Met de WMO pas met ik gratis de E-bike meenemen, dat ben ik blij mee. Maar omdat ik ziek ben, plan ik mijn uitjes niet maanden van te voren, en ben ik te laat om aan te melden, de plekken zijn al vergeven. Maar die fiets was mijn oplossing om op station Utrecht van perron 1 naar perron 20 te komen, dat is een eind lopen. Moet ik nu een rolstoel aanschaffen om met de trein te kunnen reizen? Die zie je zelden in de trein, dat moet lukken. Die rolstoel gaat er mogelijk wel komen, maar dan moet ik nog maanden wachten op een nieuwe indicatie voor de WMO-pas, zodat ik van huis bij de trein kan komen met een rolstoel. Hoe kom ik uit mijn dorp? Is er een praktische oplossing voor de afstand tussen perron 1 en perron 20? Vriendelijke groet, Annette

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 April 2022, 13:20

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

De proef met fietsplekreserveringen bij NS is gestopt en aanmelden is niet meer mogelijk, vandaar dat er bij alle reizen met NS staat dat er 0 plekken beschikbaar zijn. U kunt dus gewoon zonder aanmelden uw fiets meenemen in de trein, mits er natuurlijk plek is.

De proef met fietsreserveringen bij NS is gestopt en aanmelden is niet meer mogelijk, vandaar dat er bij alle reizen met NS staat dat er 0 plekken beschikbaar zijn. U kunt dus gewoon zonder aanmelden uw fiets meenemen in de trein, mits er natuurlijk plek is.

Misschien is het handig als de NS dit inmiddels ook gaat vermelden zodat mensen niet de indruk krijgen dat er geen plek is.

Zoals aangegeven kan je zonder reservering met de fiets de trein in. Ik zal de suggestie om de aantal plekken te verwijderen doorzetten.

Reputatie 7
Badge +3

Het is een overblijfsel van het totaal mislukte project om fietsplekken te “reserveren”. Belachelijk dat we nu nog steeds last hebben van dit fiasco maar nu doordat NS te besodemieterd is om die onzinmeldingen uit het systeem te halen. 

Je krijgt zoveel onkunde, onwil en onnozelheid niet bij elkaar verzonnen.

Beste moderator Erryt, het gaat om meer dan het aantal plekken verwijderen, want bij de reisinformatie staat onderaan dit 

  • Plan je reis in de NS-app of in de Reisplanner op ns.nl.

En dat doet mij vermoeden dat ik aan moet melden. Het staat er niet letterlijk. Maar anders kan ik ook wel met 9292 plannen, denk ik dan. 

Allemaal bedankt voor het meedenken. Groet, Annette

Reputatie 7
Badge +1

Vanochtend ook op twitter hier al een opmerking over gemaakt. Reactie oh waar staat dat dan???  

 

Goedemiddag! Excuses voor de late reactie, het is erg druk. Dat schept inderdaad wat verwarring. Het is namelijk alleen verplicht tussen Gouda en Alphen aan den Rijn. Daarbuiten is het niet langer noodzakelijk. Kun je aangeven waar dit precies nog staat vermeld? Dan ga ik het doorgeven aan de juiste afdeling. Alvast bedankt! ^TO

 

Eens met iMark: het hele project was al één groot drama (door geen controle) en het verwijderen van de resten verloopt ook niet echt soepel.

Reputatie 7
Badge +3

Beste moderator Erryt, het gaat om meer dan het aantal plekken verwijderen, want bij de reisinformatie staat onderaan dit 

  • Plan je reis in de NS-app of in de Reisplanner op ns.nl.

En dat doet mij vermoeden dat ik aan moet melden. Het staat er niet letterlijk. Maar anders kan ik ook wel met 9292 plannen, denk ik dan. 

 

Het advies om je reis te plannen in NS-app of in de reisplanner heeft niets te maken met of je een reis moet of zou kunnen aanmelden. Dat advies om je reis te plannen was er altijd al, nog voor NS tijdens corona op de proppen kwam met het aanmelden van een reis en later ook het “reserveren” van een fiets. En zelfs het “reseveren” van een fiets die als hulpmiddel dient was tijdens de pilot vorig jaar niet verplicht, het werd wel aangeraden. Het plannen van een reis is alleen om te weten welke trein en hoe laat je kan nemen. Zeker bij werkzaamheden is het advies “Plan je reis” standaard. 

 

Reageer