Skip to main content
beantwoord

Bewaakte fietsenstalling station schagen.

  • 25 June 2024
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Fietsenstalling station Schagen,


Afgelopen donderdag is de fietsaccu met geweld uit mijn E-bike gesloopt.
Totale schade ruim 900 euro. Fiets stond dubbel op slot in de fietsenstalling van station Schagen.
Niemand heeft iets gezien, de politie heeft PV opgemaakt maar doet er verder niets mee.
Een administratieve afhandeling heet zoiets en is voor de verzekering van belang zodat de fiets met de herstelde schade enige tijd later wederom gestolen of vernield kan worden.
Dit is ook een vorm van een circulaire economie maar niet zoals die eigenlijk bedoeld is.

Het is sowieso al bijzonder dat station Schagen geen bewaakte fietsstalling heeft.
Mede door de regio functie van het station Schagen komen behoorlijk wat mensen op de fiets naar dit station, min of meer gedwongen omdat overig ov vervoer in de regio Schagen van een bedenkelijk niveau is.

Vanwege de al jarenlange grote overlast en vernielingen bij dit station heeft de gemeente reeds camera`s geplaatst maar dat maakt tegenwoordig weinig meer uit want de pakkans is toch bijna nihil.

Een bewaakte fietsenstalling zou een hele grote verbetering betekenen voor station Schagen, en je laat je fiets met een iets beter gevoel achter op dit station.

“Ja maar dat kost heel veel geld beste reiziger”, ja dat klopt maar misschien wil de gemeente ook meewerken aan een oplossing want de kosten van de vernielingen zijn ook een aardige kostenpost voor de gemeen(te)schap. 

Het zou de NS in ieder geval al sieren om bij de gemeente Schagen eens te polsen hoe die er in staat.
Het zou zomaar een verrassing kunnen zijn hoe de gemeente gaat reageren want met een bewaakte stalling is er ook meer toezicht bij Station Schagen en zal de overlast daardoor ook verminderen.

Van mijn kant geen behoefte aan een beloning voor dit geweldige idee, het realiseren van een bewaakte fietsenstalling zal ik een beloning zien.

In afwachting van een hopelijk positief antwoord sprokkel ik mijn zuurverdiende centen bij elkaar om mijn fiets te laten herstellen.

Vrolijke groet,

Gert

Ps:
Wat ik mis, of ik kijk er helemaal overheen natuurlijk, in de community in het topic “Goeie ideeën van reizigers die met een E-bike komen voor nog betere service verlening op NS stations”.
Want daar zou ik graag mijn idee van “fiets-accu-kluisjes” (evt met oplaad mogelijkheid) willen deponeren. 
 

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi GHO en welkom op de NS Community! 

Wat vervelend dat jouw accu van de fiets is gehaald! Beide suggesties ga ik voor je doorzetten. In hoeverre de bewaakte stalling gerealiseerd kan worden, kan ik helaas niet zeggen. Ik vrees dat deze kans erg klein is, maar ik heb het wel doorgezet. Bedankt voor het delen van beide ideeën.

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je de accu niet laten zitten, maar meenemen.

Het beste kun je de accu niet laten zitten, maar meenemen.

Potdorie, dat is een super handige tip, dankjewel!!

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je de accu niet laten zitten, maar meenemen.

Potdorie, dat is een super handige tip, dankjewel!!

Voor jou te laat, misschien zie je jouw accu op marktplaats staan. Naast de e-bike wordt de accu veel gestolen. Het schijnt dat e-bikes zonder accu minder vaak gestolen worden.

Reputatie 6

Een reden waarom ik station Schagen volledig links laat liggen zowel met de auto als met de trein. Het is schering en inslag. Ik betaal liever bij Alkmaar maar helaas gaat daar de P+R op termijn verdwijnen.

Reputatie 7
Badge

Die accu's zijn helaas populair onder dieven. En fietsenstallingen zijn een populaire werkplek voor ze. Ik denk dat dit niet alleen in Schagen speelt. 

Reageer