beantwoord

Bewaakte stalling: kettingslot vastzetten

  • 12 February 2024
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 4

Goedemorgen allen,

Het viel me op dat de bewaakte stalling op Alkmaar Noord geen ijzeren ‘ringen’ heeft waar je een kettingslot doorgeen kan halen om je fiets vast te zetten. Deze zie ik alléén bij de rekken voor bakfietsen:


Bij de rekken voor ‘gewone’ fietsen heb je volgens mij geen enkele mogelijkheid om je ketting vast te maken:

Mijn kettingslot klikt door mijn ringslot in het achterwiel. Het is de nieuwste generatie Axa, die niet gevoelig is voor de ‘lopers’ die in omloop zijn. Maar de ketting is niet lang genoeg om ergens aan vast te zetten bij de ‘normale’ rekken.

 

Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd? Ironisch genoeg hangt er wel een poster over het gebruik van een ketting:

 

Alle ‘normale’ fietsenrekken buiten hebben wél ‘ringen’ voor kettingsloten. Waarom dan binnen niet?

 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 12 February 2024, 09:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De fietsenrekken binnen zijn denk ik nog geplaatst toen er bijna bij elk station nog een beheerder binnen zat bij de fietsenstalling. Er was toen ook veel minder sprake van diefstal uit de stallingen. Inmiddels zijn heel veel stallingen zelfservice geworden, De fietsenrekken zijn daar natuurlijk niet aangepast.  

Reputatie 4

Dank voor je reactie, Henk, dat zou inderdaad best de oorzaak kunnen zijn! Wel onhandig. Gelukkig heb ik inmiddels ‘ontdekt’ dat de ketting ook past achter de staander bij de ‘normale’ rekken:

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Kunnen ze niet gewoon een paar paaltjes neerzetten?

 

Badge

Ik wist niet eens dat je je fiets nog aan de ketting mocht leggen in een bewaakte fietsenstalling. In Apeldoorn heb ik daar eens schriftelijk en verbaal om op mijn donder gekregen van de beheerders, terwijl ik correct geparkeerd stond (dus dat had er niks mee te maken). En in Alkmaar Noord wordt het juist gepromoot? :/

Reputatie 7
Badge +1

Ik wist niet eens dat je je fiets nog aan de ketting mocht leggen in een bewaakte fietsenstalling. In Apeldoorn heb ik daar eens schriftelijk en verbaal om op mijn donder gekregen van de beheerders, terwijl ik correct geparkeerd stond (dus dat had er niks mee te maken). En in Alkmaar Noord wordt het juist gepromoot? :/

In Apeldoorn zit er nog personeel en dan worden verkeerd geplaatste fietsen nog wel eens verplaatst door de beheerder. Veruit de meeste stallingen zijn inmiddels zelfservice en daar zie je dus nooit een beheerder. Soms met heel vervelende gevolgen. 

Reageer