Gisten nam ik als terugreis de trein van Weert naar Vught.
Bij de overstap op Eindhoven Centraal die vertrok om 20.06 werd voor het instappen van alle binnenkomende passagiers het vervoersbewijs gecontroleerd. Als je eerde instapte voor men begon worden dit door een andere conducteur in de trein gedaan
Alle andere deuren waren dicht zodat alle vervoersbewijzen gecontroleerd konden worden.
Er stapte een passagier in met een digitaal kaartje. Hij werd ook gecontroleerd maar had op zijn telefoon niet meteen het juiste kaartje voor zich, Hij werd geweigerd en moest de volgende trein maar pakken want we zijn al laat. gaf de conducteur aan.
Ik heb geen probleem met de controle, maar de controle zorgde voor de vertraging, dus om deze als reden voor het verlate vertrek aan te duiden en de passagier te weigeren vind ik niet klantvriendelijk,
Vanwege de dienstregeling moest deze passagier niet 30 maar 60 minuten op een volgende trein wachten. Vanaf dat tijdstip gaat er 1 ipv 2 treinen per uur Het was wat klantvriendelijker geweest op de passagier zijn juiste ticket op zijn telefoon te laten zoeken. Kost niet heel veel extra tijd Of te vertrekken met passagier en dan pas de controle te doen.
De machinist trok ook flink hard op om de tijd in te halen.
Tweede vraag: Voor de heenreis heb ik op de dienstregeling gezien dat ik de overstap op de IC naar Weert om 9.38 in Eindhoven zou kunnen nemen maar haalde dei van 9.27
We arriveerden 9.25. (mogelijk 9.24).Toegegeven krap maar haalde het nog prima want aleen perron oversteken. Wat zou reden zijn dat deze niet als extra optie aangegeven werd?