beantwoord

Defecte lift Assen 11-01-2023

  • 11 January 2024
  • 7 reacties
  • 100 Bekeken

Beste,

 

Gezien ik elders nog geen melding of status over dit onderwerp gevonden heb, bij deze de melding van een defecte lift op station Assen aan woonwijkzijde van het station (liftnr. ASN-LIF-003) met natuurlijk de vraag deze op te lossen. Type defect: lift geeft storing/melding "overbelast" en functioneert niet wanneer er een elektrische rolstoel (±200kg) in staat. De lege lift doet het wel. De lift aan centrumzijde ASN-LIF-001) is ook defect. Dit lijkt bekend te zijn ivm stickers. Perrons 2-3 zijn hierdoor op dit moment niet rolstoeltoegankelijk.

 

Met vriendelijke groet,

Joas

icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 January 2024, 17:18

Bekijk origineel

7 reacties

Bedankt voor het doorgeven. Ik zal er direct een melding van maken. Hopelijk kan dit snel worden verholpen!

Beste,

 

Bij deze de update van 18 januari dat beide liften nog steeds niet functioneren en rolstoelgebruikers dus nog steeds geen gebruik kunnen maken van perron 2&3. 

 

Daarnaast is deze melding nog niet opgenomen in de NS-app waarin wordt aangegeven dat reizen mogelijk zou zijn (maar dat dus niet is). Het labelen van dit topic als "beantwoord" zou ook die suggestie kunnen wekken en dus verwarrend is voor reizigers. Daarbij dus het aanvullend verzoek om beide zaken (NS-app en dit topic) te actualiseren naar de huidig relevante status.

 

Met vriendelijke groet,

Joas

Goedemiddag Joas.

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb je bevindingen doorgespeeld naar de verantwoordelijke afdeling. Mijn excuses voor het ongemak.

Reputatie 7
Badge +1

Beste,

 

Bij deze de update van 18 januari dat beide liften nog steeds niet functioneren en rolstoelgebruikers dus nog steeds geen gebruik kunnen maken van perron 2&3. 

 

Daarnaast is deze melding nog niet opgenomen in de NS-app waarin wordt aangegeven dat reizen mogelijk zou zijn (maar dat dus niet is). Het labelen van dit topic als "beantwoord" zou ook die suggestie kunnen wekken en dus verwarrend is voor reizigers. Daarbij dus het aanvullend verzoek om beide zaken (NS-app en dit topic) te actualiseren naar de huidig relevante status.

 

Met vriendelijke groet,

Joas

Er zijn liften al meer dan 7 maanden defect en NS zegt ook daar dat ze er actief mee bezig zijn. Ik heb daar helaas wat moeite mee. 

 

 

Goedemiddag Joas.

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb je bevindingen doorgespeeld naar de verantwoordelijke afdeling. Mijn excuses voor het ongemak.

Beste Sascha,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Graag hoor/lees ik wanneer de liften weer beschikbaar zijn opdat mijn medereizigers en ik niet consistent teleurgesteld worden.  

 

Met vriendelijke groet,

Joas

Beste,

Bijgaand de update dat vandaag wederom (nog steeds) dezelfde storing plaatsvindt in lift ASN-LIF-003 ("Overbelast"). Bijgaand een foto. Hier lijkt (nog?) niets aan gedaan te zijn of worden. Afgelopen week/twee weken leek deze grillige lift het te doen; de lift gaf afgelopen weken kortstondig of flikkerend de melding "overbelast", maar ging uiteindelijk op en neer. Op basis van de ervaringen komt de definitieve foutmelding voor bij koud weer wat, met mijn beperkte technische kennis, zou suggereren dat de "gewichtsensor" defect is en helemaal op hol slaat bij lage temperaturen. 

 

Lift ASN-LIF-001 is ook al wekenlang/ruim een maand buiten gebruik en voorzien van prachtige stickers dat deze buiten werking is. Ook staan er sinds enkele dagen/week stellingen in de lift wat zou suggereren dat er aan gewerkt wordt. Echter nog nooit iemand gezien (ik accepteer dat dit niet alles zegt, maar wekt wel bepaalde suggesties). 

 

​​​​​​Hierdoor is het reizen met de trein van en naar Assen met een beperking iedere dag weer een spannend avontuur…

 

Graag ontvang ik als frequent reiziger op dit traject updates over de status en voortgang van toegankelijkheid van dit station. Of is het de bedoeling dat ik het weerbericht in de gaten ga houden om een inschatting te maken of het perron toegankelijk is?

 

Daarnaast zou ik dit topic dan ook nog steeds niet als gesloten wensen te zien omdat de problemen en daarmee de vraag niet opgelost zijn.

 

Mvg,

​​​​​​Joas

 

Erg spijtig dat de lift het nog steeds niet doet. Helaas kunnen wij geen updates geven. De wens daarvoor is vaker voorbij gekomen en ik zal deze wederom als suggestie doorzetten. Vaak is het bij langdurig defecten wachten op onderdelen wat soms heel erg lang kan duren. Het topic is opgelost aangezien we helaas niet veel meer kunnen doen binnen de community.

Reageer