beantwoord

Defecte roltrappen+Onderhoud?!?

  • 10 August 2023
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Defecte roltrappen+Onderhoud?

Beste mensen,

Afgelopen week moest ik met de trein verder reizen dan gebruikelijk want Station Rotterdam-Blaak was gesloten wegens onderhoud. De rit werd even wat langer want die ging naar Rotterdam-Centraal en dan de metro naar het Stadhuis, waar ik werk. Ik bereis normaliter het traject Barendrecht-Rotterdam-Blaak- Barendrecht, namelijk.
Ik heb uiteraard begrip voor het feit dat zo'n station als Rotterdam-Blaak onderhoud nodig heeft. Waar ik absoluut géén begrip voor heb, is dat er:  1.) roltrappen zijn die vaker uit staan dan aan? En dat er 2.) deze week groot onderhoud wordt gepleegd aan de grote lange roltrap?
Ik vind dat echt compleet waardeloos gepland! Waarom worden dit soort onderhoudsklussen niet gepland als het station gewoon dicht is gedurende een week? Het is toch ronduit belachelijk dat we daar als klanten hinder van ondervinden? Je vraagt je dan af of het belang van de klant überhaupt wel telt bij de NS als er op zo'n manier met je wordt omgegaan?

Dat ben ik niet gewend van de NS!

icon

Beste antwoord door Tamzin 10 August 2023, 10:10

Bekijk origineel

4 reacties

Waar ik absoluut géén begrip voor heb, is dat er:  1.) roltrappen zijn die vaker uit staan dan aan? En dat er 2.) deze week groot onderhoud wordt gepleegd aan de grote lange roltrap?

Als u even door het forum had gekeken had u ook ontdekt dat er al tientallen topics hierover zijn .

De reden wat betreft defecte roltrappen zijn een gebrek aan onderdelen (lange wachttijden, moeten vaak op maat bijgemaakt worden) en een chronisch tekort aan technisch personeel voor onderhoud en reparatie. En dat zal voorlopig niet snel veranderen.

ProRail heeft dus niets te eisen bij de liftfabrikant die alleen komt repareren wanneer dat hem uitkomt.

Rotterdam Blaak was vorige week volledig afgesloten voor iedereen die niet perse nodig was in verband met mogelijke fijnsttof bij de werkzaamheden dus toen kon het sowieso niet.

Het zal allemaal best; wachten op onderdelen, te weinig personeel etc. De roltrappen op blaak doen het ongeveer een maand per jaar. Recent groot onderhoud van de roltrappen en na ongeveer een week doen ze het weer niet! Waar ligt dat dan aan??

Waar ligt dat dan aan??

Vermoedelijk vandalisme.

Reputatie 7
Badge

Dweilen met de kraan open dus.

Reageer