beantwoord

Digitale vertrekstaten op stations met regenboog kleuren

  • 30 August 2022
  • 11 reacties
  • 285 Bekeken

Toen de Pride Amsterdam werd georganiseerd zag ik foto's van de digitale schermen met vertrektijden waarbij de normale lichtblauwe en witte kleuren van de verschillende lijnen waren vervangen door regenboog kleuren.

Omdat dit evenement zo enorm is dacht ik er verder niets van, maar nu kreeg ik zondagavond een foto te zien dat ook bij Zwolle Pride dit gebeurd zou zijn.

 

Ik ben pr Coördinator bij COC Limburg, en we organiseren nu jaarlijks een Pride in Limburg; in 2020 in Roermond, vorig jaar in Heerlen, en dit jaar is het in Venlo op 10 september.

 

Gisterenochtend stelde ik dan de vraag of het mogelijk zou zijn om op 10 september in ieder geval dit kleine gebaar te doen op station Venlo, en bij welke afdeling ik zou moeten zijn om dit te bespreken.

 

Maar vanwege de staking die nu landelijk effect heeft is de Twitter volledig overbelast, en weet ik niet of het ondergesneeuwd wordt. Daarom stel ik deze vraag nu even hier, in de hoop dat er hier iemand is die ons verder kan helpen.

 

Met vriendelijke groeten, 

PR Coördinator 

Namens COC Limburg 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 30 August 2022, 11:11

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo Manvels en welkom bij de NS Community.

Wat een tof initiatief! Dit is echter wel erg kort dag. Je kunt het beste dit formulier invullen, al durf ik je niet te zeggen of je hier tijdig nog reactie op krijgt. Uiteraard doen we daar wel ons best voor!

Bedankt @Aurora NS !

 

Ik heb het formulier ingevuld. Ik snap dat het laat is, maar aangezien we eerst niet eens wisten dat dit kon, is het in ieder geval geprobeerd. :)

En anders weten we het voor volgend jaar, en kunnen we het tijdig aanvragen. 

Badge +3

.

Jammer dat het COC graag een statement wil maken door borden minder goed leesbaar te maken voor mensen met een visuele beperking.

Reputatie 7
Badge

Jammer dat het COC graag een statement wil maken door borden minder goed leesbaar te maken voor mensen met een visuele beperking.

Daarom hebben ze ook gekozen enkel het laatste bord te voorzien van de regenboog. 

Reputatie 7
Badge

Zie hier een voorbeeld.

Jammer dat het COC graag een statement wil maken door borden minder goed leesbaar te maken voor mensen met een visuele beperking.

Daarom hebben ze ook gekozen enkel het laatste bord te voorzien van de regenboog. 

Dat is lief om maar een deel van de informatie slechter leesbaar te maken voor mensen met een beperking. Hartverwarmend en ontroerend 

Gaan we binnenkort nu ook treinen in regenboogkleuren schilderen? 

Daar worden ze wel goed zichtbaar van.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bedrijven en instellingen moeten zich beter bewust zijn van de onbedoelde gevolgen van allerlei goedbedoelde uitingen om de maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Dit soort uitingen zouden nooit ten koste moeten gaan van de gebruiksmogelijkheden of de verkeersveiligheid. Dat laatste speelt bij al die zebrapaden die in regenboogkleuren worden uitgevoerd.

Of om het anders te formuleren. Zoveel achterlijkheid krijg je niet verzonnen. 

Dat laatste speelt bij al die zebrapaden die in regenboogkleuren worden uitgevoerd.

Het probleem met die zebrapaden is dat ze juridisch niet geldig zijn omdat ze niet aan de wettelijke eisen voldoen. Als je daar als voetganger wordt aangereden heb je geen poot om op te staan als je de kosten wil verhalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat bedoel ik dus. Zoveel achterlijkheid krijg je niet verzonnen.

De wereld gaat aan goede bedoelingen ten onder. Ook aan slechte bedoelingen, maar dat is een ander verhaal.

Reageer