Door poortjes bij sloterdijk extra betalen

• 21 maart 2018
  • 56 reacties
  • 2183 Bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 3
Treurig, omdat het primaire probleem de onlogische plaatsing van de poortjes betreft.

Eigenlijk zou je gewoon moeten tailgaten in het geval van een overstap, al riskeer je dan wel een boete, terwijl het NS blijkbaar wel is toegestaan om reizigers te frustreren en duurder uit te laten zijn.

Als je dan een boete krijgt laat je het voorkomen bij de rechtbank.
Zeer waarschijnlijk win je dat.
Reputatie 5
Goedemorgen allen.

Zoals hier ook al wordt geschreven, kunnen wij als moderator niet meer voor jullie doen dan de signalen door te geven omtrent dit onderwerp, hetgeen is gebeurd. Ten tijde van de eerste berichten over Sloterdijk heb ik me hard gemaakt om jullie feedback en (terechte) frustratie op de juiste plek te beleggen, om te zien of een oplossing of in ieder geval toereikende informatie haalbaar is. Alles wat daar vanuit mogelijk was, is gebeurd. Ik kan jullie niet meer bieden dan hetgeen al is gezegd, al zouden jullie dat graag anders zien.

Ik wil vooral voorkomen dat er een discussie ontstaat tussen moderator en reizigers. Dat heeft geen enkel nut en zal de situatie niet veranderen. Voel je vrij je ongenoegen via dit topic, een ander bestaand topic of een andere weg kenbaar te maken. Wij als moderator kunnen helaas niet meer voor jullie betekenen.

Uit deze reactie blijkt in mijn ogen dat in ieder geval de moderators van dit forum (en mogelijk heel NS) hebben opgegeven NS te laten stoppen met het bestelen van niets vermoedende reizigers. Ik blijf van mening dat het berekenen van een hoger tarief dan vermeld in de beschikbare tariefinformatie diefstal is, ook als er een mogelijkheid is om de te veel 'gemaakte kosten' daarna terug te vragen en ook als de verantwoordelijken geen manier zien om dit te vermijden. Ze zullen harder moeten zoeken of een beslissing moeten nemen die ze zelf minder fijn vinden.

Ik ben niet van plan dit hier los te laten en zal deze situatie om te beginnen voorleggen aan het OV Loket. Mocht daar een inhoudelijke reactie uit komen, dan laat ik dat hier uiteraard weten.
Elders binnen deze community is meegedeeld dat er geen nieuwe posters zullen komen, omdat de vorige agressie naar het personeel zouden hebben opgeroepen.

NS heeft geconcludeerd dat het OV-Chipkaartsysteem niet afdoende kan worden aangepast en heeft vervolgens het probleem bij het reizend publiek neergelegd. Naar gemeld heeft bureau Mijksenaar - de vaste ontwerper van NS - inmiddels de opdracht om de "wayfinding" (hoe verzin je het) op Sloterdijk te verbeteren. Het is in professionele handen; voorlopig geduld dus. Er komen mooie, agressie dempende borden die de omlooproute aangeven.

En ook hier dan maar de vraag: Bureau Mijksenaar is nu 4 maanden bezig. Hoe staat het er mee???

Ik heb nog geen agressie dempende borden gezien. Volgens mij heeft NS helemaal geen opdracht gegeven en denken ze bij elke reiziger die door de poortjes overstapt: Katjing
Agressie demp je niet met een olijk bord, agressie demp je door je klanten niet langer op te lichten.

Elders binnen deze community is meegedeeld dat er geen nieuwe posters zullen komen, omdat de vorige agressie naar het personeel zouden hebben opgeroepen.

NS heeft geconcludeerd dat het OV-Chipkaartsysteem niet afdoende kan worden aangepast en heeft vervolgens het probleem bij het reizend publiek neergelegd. Naar gemeld heeft bureau Mijksenaar - de vaste ontwerper van NS - inmiddels de opdracht om de "wayfinding" (hoe verzin je het) op Sloterdijk te verbeteren. Het is in professionele handen; voorlopig geduld dus. Er komen mooie, agressie dempende borden die de omlooproute aangeven.
En, zoals al eerder gezegd, is de omlooproute klantonvriendelijk, onhaalbaar voor mensen met een wandelwagen of beperking en loop je hierdoor de kans je aansluiting te missen. De omlooproute is een non-optie en ik vind het schandalig dat de NS doet alsof dit een prima alternatief is. Verwijzen naar de omlooproute is derhalve in mijn ogen, hoe ludiek en olijk ook gebracht, te allen tijde agressie-opwekkend.
Ten overvloede wil ik natuurlijk wel opmerken dat agressie naar het personeel nooit getolereerd mag en kan worden. Het enige dat wij als reizigers kunnen doen is altijd het te veel betaalde terug eisen en op alle mogelijke manieren bekend maken hoe onterecht deze handelswijze is. Niet alleen via deze Community (want dit blijft helaas allemaal binnen de voor de NS "veilige" omgeving) maar ook zo veel mogelijk daarbuiten.

Reageer