beantwoord

E-Sigaret op Perron



Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 6
Wat ik me afvraag.... Krijgt de ns ook een boete als iemand rookt, net zo als een cafe die krijgt.
Nee
Badge +3
Wie weet wilde Onno den Besten (Wim de Bie) om die reden wel zijn podium terug. ;-)
Geweldige sketch overigens.


Hey fatsoensrakker, moet dat niet Otto den Beste zijn? Filmpje! 😉
Joh, tegenwoordig is iedereen opeens heel erg anti roken dit dat. Maar zo was het vroeger niet want toen rookte iedereen. En niemand die er wat van zei.
Vroeger was het ook heel normaal asbest te bewerken zonder bescherming. Vind je dat dat ook nog gewoon moet kunnen? Mag ik vanavond bij jou langskomen om in je woonkamer een partij asbestplaten klein te gaan stampen?
Reputatie 7
Waar komt deze agressie opeens vandaan? Het is natuurlijk een breed besproken onderwerp met meningen links en rechts, maar ik vind dit soort opmerkingen een beetje te ver gaan Bemined.
Reputatie 7
Badge
Edit: sorry van mijn reactie.
Jongens, hou er alsjeblieft mee op, de laatste tijd gaat alles over in discussies off-topic. Laten we terug gaan naar de kern. Het is een SERVICE forum. De TS, heeft een vraag, die is beantwoord. De overige meningen of discussies knal je lekker in een eigen topic, maar ga niet het topic van een ander kapen.
Reputatie 7
Badge
Waar komt deze agressie opeens vandaan? Het is natuurlijk een breed besproken onderwerp met meningen links en rechts, maar ik vind dit soort opmerkingen een beetje te ver gaan Bemined.

Ach, ik trek mij er verder niks van aan hoor. 😃
Reputatie 7
Laten we concluderen dat jullie een meningsverschil hebben, maar in het belang van de topicstarter en de algemene sfeer hier op het forum wil ik Trein-NS en Bemined vragen om deze discussie hier te staken. Het forum is geen plek om persoonlijke conflicten en meningsverschillen uit te spreken, laat staan elkaar te beledigen. Probeer bij het topic te blijven, jullie weten toch beter dan dit?
Reputatie 7
Badge
Edit: of topic.
Reputatie 7
Badge
Laten we concluderen dat jullie een meningsverschil hebben, maar in het belang van de topicstarter en de algemene sfeer hier op het forum wil ik Trein-NS en Bemined vragen om deze discussie hier te staken. Het forum is geen plek om persoonlijke conflicten en meningsverschillen uit te spreken, laat staan elkaar te beledigen. Probeer bij het topic te blijven, jullie weten toch beter dan dit?

Ja is goed. ik hou mijn mond verder.
maar Bemind begind opeens dat ie asbest in mijn huis wel neerpleuren.
Ik maak een vergelijking om aan te tonen hoe krom jou redenering is 'dat het vroeger normaal was'. Je snapt zelf ook wel dat niemand daadwerkelijk asbest in je huis gaat dumpen, het is alleen bedoeld om aan te tonen hoe hypocriet jou reactie is. Er is geen enkele aanleiding om zo te ontploffen, graag excuses of, zoals je verzocht is, op te houden.



1730, mooi getal. Toedels.
Reputatie 7
Badge

Ik maak een vergelijking om aan te tonen hoe krom jou redenering is 'dat het vroeger normaal was'. Je snapt zelf ook wel dat niemand daadwerkelijk asbest in je huis gaat dumpen, het is alleen bedoeld om aan te tonen hoe hypocriet jou reactie is. Er is geen enkele aanleiding om zo te ontploffen, graag excuses of, zoals je verzocht is, op te houden.


Sorry het spijt me, mijn excuses.
De wet luidt dat het verboden is. Een ieder heeft het recht er iets van te vinden en het er mee oneens te zijn. Dan moet je actie ondernemen de wet afgeschaft te krijgen middels de daarvoor geldende kanalen. Dat moet via de politiek. En de conducteur is geen onderdeel van dat kanaal en die behoor je dus ook niet lastig te vallen met een mening daarover. Hij constateeert een strafbaar feit en heeft het recht te handhaven.

Prima dat hij dat ook heeft gedaan. Het alternatief is dat reizigers ongevraagd geconfronteerd worden met niet al te snuggere discussies over opzet of niet dan wel roken of niet. De wet is duidelijk: het mag niet, de boete is terecht. We hoeven geen overlast te accepteren dat ontstaat door dit gedrag. Dat is ruimte geven aan egoisten die willen doen waar ze zin in hebben, zonder rekening te houden met anderen. Dat is sowieso al geen prettig publiek en daar moet je dan de rook nog van accepteren ook.

Een wet heeft altijd het karakter van zowel beperking als bescherming.
Vestandig dat de wetgever op de wijze heeft gekozen zoals door Slidestops omschreven, los van het feit dat weinig mensen roken in de trein op prijs stellen. Het is goed kankerverwekkende gewoontes terug te dringen, en het getuigt van karakter de medemens niet bloot te stellen aan mogelijk minder schadelijke varianten, die het zelfde ogen.

De boete was zonder meer juist en terecht. Ik dacht niet na kan nooit een excuus zijn en is per definitie niet verstandig omdat het onnadenkend is.


De wet luidt alleen maar dat het roken van traditionele sigaretten op bepaalde plaatsen verboden is. Een E-sigaret vormt geen gevaar voor de gezondheid van derden, en bevat zelfs geen tabak. Dus wat is nou het probmeem?
Volgens het RIVM zitten er dus wel degelijk risico's aan vast. Het valt inderdaad niet onder de tabakswet, maar bedrijven kunnen het alsnog verbieden via hun huisregels en veel bedrijven doen dit ook.
Ik snap niet dat de E sigaret verboden is eerlijk gezegd. Er is helemaal nik ongezonds aan voor mensen die daar in de buurt zijn en toevallig meeroken.
Daar lijkt het RIVM het niet mee eens te zijn: http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Nieuwsberichten/2015/Damp_van_e_sigaret_schadelijk_voor_gezondheid


Tja... de dampen van een dieselbus zijn ook niet bevorderlijk voor de gezondheid. Stads- en streekvervoer dan maar verbieden? En vrachtvervoer?
De wet luidt dat het verboden is. Een ieder heeft het recht er iets van te vinden en het er mee oneens te zijn. Dan moet je actie ondernemen de wet afgeschaft te krijgen middels de daarvoor geldende kanalen. Dat moet via de politiek. En de conducteur is geen onderdeel van dat kanaal en die behoor je dus ook niet lastig te vallen met een mening daarover. Hij constateeert een strafbaar feit en heeft het recht te handhaven.

Prima dat hij dat ook heeft gedaan. Het alternatief is dat reizigers ongevraagd geconfronteerd worden met niet al te snuggere discussies over opzet of niet dan wel roken of niet. De wet is duidelijk: het mag niet, de boete is terecht. We hoeven geen overlast te accepteren dat ontstaat door dit gedrag. Dat is ruimte geven aan egoisten die willen doen waar ze zin in hebben, zonder rekening te houden met anderen. Dat is sowieso al geen prettig publiek en daar moet je dan de rook nog van accepteren ook.

Een wet heeft altijd het karakter van zowel beperking als bescherming.
Vestandig dat de wetgever op de wijze heeft gekozen zoals door Slidestops omschreven, los van het feit dat weinig mensen roken in de trein op prijs stellen. Het is goed kankerverwekkende gewoontes terug te dringen, en het getuigt van karakter de medemens niet bloot te stellen aan mogelijk minder schadelijke varianten, die het zelfde ogen.

De boete was zonder meer juist en terecht. Ik dacht niet na kan nooit een excuus zijn en is per definitie niet verstandig omdat het onnadenkend is.


Welke wet is dat dan dat een electronische sigaret verboden is?
Een electronische sigaret is geen roken en geen tabak, maar het verdampen van vloeistof, dat is heel iets anders dan roken, daarom wordt het ook vaak dampen genoemd.
Van de damp heeft niemand last en is binnen enkele seconden al opgelost in de lucht!
Reputatie 7
Badge +4
U mag alles vinden maar in de wet staat iets anders. Het roken en het roken van een e-sigaret in de trein is in beide gevallen verboden. De wet geldt en niet wat mensen er van vinden als het hen zo uitkomt. U kunt uw bezwaar aangeven bij de wetgevende macht, die gaat daarover.

Het is in de praktijk ook zonde van de tijd uit te gaan zoeken welk type sigaret het is. De conducteurs hebben wel wat beters te doen dan achter wat provocerende figuren aan te moeten lopen.
Ik snap niet dat de E sigaret verboden is eerlijk gezegd. Er is helemaal nik ongezonds aan voor mensen die daar in de buurt zijn en toevallig meeroken.
Daar lijkt het RIVM het niet mee eens te zijn: http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Nieuwsberichten/2015/Damp_van_e_sigaret_schadelijk_voor_gezondheid


Tja... de dampen van een dieselbus zijn ook niet bevorderlijk voor de gezondheid. Stads- en streekvervoer dan maar verbieden? En vrachtvervoer?


Het onderzoek van de RIVM klopt voor geen meter en is volgens mij in opdracht van de tabaksindustrie gedaan, die willen namelijk liever dat je gewoon tabak blijft roken.
In buitenlandse onderzoeken blijkt helemaal niet dat de electronische sigaret een gevaar voor de volksgezondheid is.

En uitlaatgassen van bussen en vrachtwagen en zelfs scooters zijn pas een gevaar voor de volksgezondheid en dan hebben we het nog niet eens over de fijnstof!
U mag alles vinden maar in de wet staat iets anders. Het roken en het roken van een e-sigaret in de trein is in beide gevallen verboden. De wet geldt en niet wat mensen er van vinden als het hen zo uitkomt. U kunt uw bezwaar aangeven bij de wetgevende macht, die gaat daarover.

Kunt u mij dan vertellen welke wet dat dan precies is, ik ken 'm niet?
Reputatie 7
Badge +4
De oude redeneertruc. Ik ben het er niet mee eens dus zeg jij maar waar dat in de wet staat. En als ik dat vraag weet hij het misschien wel niet waar precies. Geen conducteur die dit ooit heeft meegemaakt ;-)

Als u dat wilt weten, zoekt u het toch zelf op? Tip: Het is hier op het forum zeer eenvoudig te vinden en kijkt u eens in de AVR in plaats van anderen ter verantwoording te roepen. Op grond waarvan is me ook niet duidelijk, in ieder geval niet op basis van uw wetskennis. Het zijn de voorwaarden van NS en daar hebben reizigers zich aan te houden. Dat scheelt nog 99 euro ook. Over het ego en imago van de (e-)sigaretroker zullen we het dan maar niet hebben.
De oude redeneertruc. Ik ben het er niet mee eens dus zeg jij maar waar dat in de wet staat. En als ik dat vraag weet hij het misschien wel niet waar precies. Geen conducteur die dit ooit heeft meegemaakt ;-)

Als u dat wilt weten, zoekt u het toch zelf op? Tip: Het is hier op het forum zeer eenvoudig te vinden en kijkt u eens in de AVR in plaats van anderen ter verantwoording te roepen. Op grond waarvan is me ook niet duidelijk, in ieder geval niet op basis van uw wetskennis. Het zijn de voorwaarden van NS en daar hebben reizigers zich aan te houden. Dat scheelt nog 99 euro ook.


Wat een onzin, ik wil alleen maar weten welke wet dat is en jij zegt dat het in de wet staan, dan kan je toch aangeven welke wet dat is?
Of ben je gewoon antirook en wil je graag andere je zin opleggen!
Reputatie 7
Badge +4
Dat is niet meer dan een kwalijke suggestie van het niveau 'U gaat tegen me in dus ik maak u maar belachelijk zonder enige argumentatie', maar ik zou zeggen: Bladert u eens terug in dit topic. Het lag toch voor de hand dat het daar zou staan. U kunt geen van uw beide suggesties maar in het minst onderbouwen.

Het is hier geen reaguurdersforum. U mag het best met me oneens zijn maar van onzin is geen sprake.
Bp2000 verbiedt roken. De Tabakswet heeft het over een rookverbod, waarbij een rookverbod het roken van tabaksproducten verbiedt. Stomen met een e-sigaret is in ieder geval onder de Tabakswet niet zonder meer verboden.

De AVR-NS, de algemene voorwaarden, verbieden expliciet de e-sigaret. Daarmee is het feestje bij NS voorbij, het mag niet op grond van de AVR. Andere vervoerders hebben vergelijkbare bepalingen in de algemene voorwaarden opgenomen.

Reageer