Ebike gestolen op Rijswijk 'bewaakte' fietsenstalling

  • 13 August 2022
  • 10 reacties
  • 468 Bekeken

Vandaag, om 14:10  13 aug. 2022 mijn ebike gestald in de bewaakte fietsenstalling in Rijswijk, de ene die enkel door cameras bewaakt wordt (piramide plein) en toen ik ‘s avonds terug kwam om 21:30…

Ja hoor, je kent dat gevoel wel, je kijkt en je blijft kijken, en dan bekijk je alle fietsen die er nog staan, maar mijn hele dure ebike, gejat!

Echt klote.

Vooral ook omdat ik de aankoop bon niet meer kan vinden dus ik ook niet meer een schadevergoeding kan aanvragen.

Echt zwaar klote...


10 reacties

Hoi Sanderberkel, en welkom bij onze Community.

Dat is inderdaad wel heel erg balen, en dan druk ik me zacht uit. Het is nooit leuk als je tweewieler wordt gestolen. Zéker niet in een met camera's bewaakte stalling.

Voor mijn beeldvorming: heb je hierover ook al contact gehad met de klantenservice? Zonder aankoopbewijs wordt het inderdaad een erg lastig verhaal :(.

Reputatie 6

Wat balen!!!

 

Mijn ebike staat geregisteerd bij de verzekering en fietsenmaker waar ik hem gekocht heb. Wellicht heeft jouw fietsenmaker de aankoop nog in systeem?

Maandag 5 september is overdag mijn E-bike gestolen uit de bewaakte stalling in station Rijswijk. 😪
Een andere man was ook zijn fiets kwijt. Zelfs op klaarlichte dag een tweede slot gewoon doorgeslepen, binnen in de bewaakte stalling met camera's en alles erbij. Schandalig veel lef hebben die dieven!!
@Sanderberkel heb je aangifte gedaan en is er nog iets gekomen uit onderzoek naar die camerabeelden? 

(Ps. Ik heb met de knop in de stalling contact gehad met de NS, ze zeggen dat ze de beelden hebben maar alleen aan de politie mogen geven.)

Reputatie 7
Badge +1

Aan de Andere kant-dus waar bus+tram stopt, heeft de gemeente, die blijkens het wekelijkse krantje opmerkelijk genoeg zelfs eigenaar is van dit prestigieuze windvangende station vorig jaar zelf een bewaakte stalling geopend-hoewel, nou ja, bewaakt´ wil zeggen dat er overdag iemand zit, maar er is open toegang. Er zijn wel kleine kaartjes met QR erop die ook nog kan registreren.

Vandaag, om 14:10  13 aug. 2022 mijn ebike gestald in de bewaakte fietsenstalling in Rijswijk, de ene die enkel door cameras bewaakt wordt (piramide plein) en toen ik ‘s avonds terug kwam om 21:30…

Ja hoor, je kent dat gevoel wel, je kijkt en je blijft kijken, en dan bekijk je alle fietsen die er nog staan, maar mijn hele dure ebike, gejat!

Echt klote.

Vooral ook omdat ik de aankoop bon niet meer kan vinden dus ik ook niet meer een schadevergoeding kan aanvragen.

Echt zwaar klote...

 

Dag Sander,

Ik doe momenteel onderzoek naar bewaakte fietsenstallingen van NS. Jouw ervaring kan een aanvulling zijn voor het onderzoek. Zou ik je hier nog wat meer over mogen vragen? 

Hartelijke groet, 

Nick den Engelsman - Fontys onderzoeksredactie

PS: mijn e-mail is nickdenengelsman@hotmail.nl

Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn week oude elektrische fiets is gestolen uit de bewaakte fietsenstalling van de ns op station rijswijk.

echt vreselijk die dieven! Hoop dat de ns hier wat aan gaat doen,zodat het niet meer mogelijk is te stelen. Nu kunnen ze je fiets er schijnbaar gewoon uittillen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn week oude elektrische fiets is gestolen uit de bewaakte fietsenstalling van de ns op station rijswijk.

echt vreselijk die dieven! Hoop dat de ns hier wat aan gaat doen,zodat het niet meer mogelijk is te stelen. Nu kunnen ze je fiets er schijnbaar gewoon uittillen.

 

Is het in die stalling niet mogelijk om een fiets ergens aan vast te zetten?

Geen enkele stalling is veilig als je een fiets niet met een persoonlijke tag kan stallen. Je kunt er met een fietswrak inlopen en met een betere fiets uitlopen, als je alleen met een pas in- en uitcheckt waar geen fietsgegevens op staan.

Doe aangifte en vraag een vergoeding aan NS als je niet of onvoldoende verzekerd bent.

Reputatie 7
Badge +1

Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn week oude elektrische fiets is gestolen uit de bewaakte fietsenstalling van de ns op station rijswijk.

echt vreselijk die dieven! Hoop dat de ns hier wat aan gaat doen,zodat het niet meer mogelijk is te stelen. Nu kunnen ze je fiets er schijnbaar gewoon uittillen.

 

Met een betonschaar knippen ze desnoods ook elk slot door. Er zijn hier helaas al veel topics over gestolen fietsen uit camera bewaakte stallingen. Ik zelf zou nooit een nieuwe elektrische fiets in een alleen door camera's bewaakte stalling zetten, maar dit advies is te laat. Ik neem aan dat uw fiets verzekerd is dus u kunt hem daar gaan claimen.   

Wederom is een (4 jaar oude) e-Bike van mij gestolen uit de stalling van de ombemande doch zwaar camerabewaakte fietsenstalling van station Rijswijk (Pyramideplein). Er zijn maar liefst 3 sloten doorgeslepen! Aangifte gedaan en gelukkig verzekerd. Maar het lijkt wel alsof het de NS niets uitmaakt. Klantenservice gebeld hierover omdat ik mijn stallingsessie niet kon beëindigen. “Ja, ik kan het beëindigen maar u moet wel 1,10 euro betalen als stallingsgeld!” Geen enkel “Oh wat jammer”, “Och wat vervelend” of “ik ga dit melden/registreren”...

Reputatie 7
Badge +1

Wederom is een (4 jaar oude) e-Bike van mij gestolen uit de stalling van de ombemande doch zwaar camerabewaakte fietsenstalling van station Rijswijk (Pyramideplein). Er zijn maar liefst 3 sloten doorgeslepen! Aangifte gedaan en gelukkig verzekerd. Maar het lijkt wel alsof het de NS niets uitmaakt. Klantenservice gebeld hierover omdat ik mijn stallingsessie niet kon beëindigen. “Ja, ik kan het beëindigen maar u moet wel 1,10 euro betalen als stallingsgeld!” Geen enkel “Oh wat jammer”, “Och wat vervelend” of “ik ga dit melden/registreren”...

Zolang er niemand iets doet met die camerabeelden is die camera dus ook volkomen zinloos. Er zijn hier al zoveel topics over en telkenmale blijkt dat er niets met die camerabeelden wordt gedaan. Is dus schijnveiligheid.

Reageer