beantwoord

Een aantal vragen over bewaakte fietsenstallingen

  • 22 December 2023
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

Hallo, ik reis net met de trein, en wil mijn fiets in een bewaakte fietsenstalling neer gaan zetten, dus alvast wat vragen zodat ik voor geen/minder verrassingen kom te staan.

  1. Kun je met een anonieme OV-chipkaart een bewaakte fietsenstalling in?
  2. Misschien een rare vraag, maar word je automatisch ingecheckt als je een OV-chipkaart gebruikt voor de fietsenstalling? Ik maak op het moment namelijk voornamelijk gebruik van de dagkaarten dal, en gebruik de chipkaart verder niet.
  3. Moet er een minimaal saldo op de chipkaart staan om een fietsenstalling in te komen?
  4. Geldt de eerste 24 uur parkeren op ieder station? Zo nee, weet iemand of dit bij het station in Venlo geldt?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Rory NS 22 December 2023, 14:28

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo cas794 en welkom bij de NS Community!

Goede vragen over de fietsenstalling. Ik zal ze puntsgewijs beantwoorden.

  1. Ja, je kan zowel met en anonieme als met een persoonlijke OV-chipkaart inchecken bij de fietsenstalling.
  2. Je dient de OV-chipkaart aan te bieden bij de kaartlezer als je de stalling inrijdt. Bij het ophalen scan je jouw OV-chipkaart bij de kaartlezer of medewerker, afhankelijk van of de stalling is bemenst.
  3. Er hoeft geen saldo op je OV-chipkaart te staan. Je betaalt achteraf met je pinpas of via een maandelijkse factuur. Dat laatste gaat via Stallen op rekening.
  4. Voor niet alle stations geldt dat het stallen de eerste 24 uur gratis is. Voor Venlo is dit wel het geval. Meer informatie over de fietsenstalling op het station vind je hier.
Badge +3

Misschien een rare vraag, maar word je automatisch ingecheckt als je een OV-chipkaart gebruikt voor de fietsenstalling? Ik maak op het moment namelijk voornamelijk gebruik van de dagkaarten dal, en gebruik de chipkaart verder niet.

Nee, je checkt niet in voor een reis als je incheckt bij de fietsenstalling. Als je met dezelfde kaart zelf een reis wil maken, dan moet je dus nog apart inchecken bij een paaltje of poortje op het station. En als je een ander vervoerbewijs hebt, dan kun je gewoon daarmee reizen.

Reageer