beantwoord

fiets gestolen (elektrisch)

  • 12 September 2022
  • 6 reacties
  • 450 Bekeken

mijn elektrische fiets is uit een bewaakte fietsenstalling in Helmond van het NS  station gestolen! nou blijkt het dat sins een paar maanden de fietsenstalling zelfbediening is geworden… oftewel er zit nu geen personeel meer in het kamertje die alles in de gaten houd, nu werkt het met poortjes waar IEDEREEN met een OV naar binnen kan.. het systeem is dus niet waterdicht! hoe krijg ik dit vergoed??!!

icon

Beste antwoord door Daniël NS 12 September 2022, 21:26

Bekijk origineel

6 reacties

Door uw fietsverzekering aan te spreken?

Reputatie 6

Hey jaydenV.L. Welkom bij de NS Community.

Het is zeer naar om te lezen dat je fiets is gestolen uit onze stalling. Ik kan je helaas niet direct helpen, maar ik kan je wel vertellen wat je nu het beste kunt doen. Je kunt aangifte doen bij de politie, zij kunnen bij ons dan camera beelden opvragen als er cameras aanwezig zijn om dit verder te onderzoeken. Wanneer dit verwerkt is raad ik je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice (Ik raad in dit geval een van onze tekst kanalen aan om het bewijs makkelijk aan te leveren). Dien dan een schadeclaim in met bewijs van het indienen van de aangifte en een kopie van de originele bon van aankoop, dan wordt dit doorgezet naar de afdeling verantwoordelijk voor deze claims en wordt er gekeken wat er voor je mogelijk is. 

Hey jaydenV.L. Welkom bij de NS Community.

Het is zeer naar om te lezen dat je fiets is gestolen uit onze stalling. Ik kan je helaas niet direct helpen, maar ik kan je wel vertellen wat je nu het beste kunt doen. Je kunt aangifte doen bij de politie, zij kunnen bij ons dan camera beelden opvragen als er cameras aanwezig zijn om dit verder te onderzoeken. Wanneer dit verwerkt is raad ik je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice (Ik raad in dit geval een van onze tekst kanalen aan om het bewijs makkelijk aan te leveren). Dien dan een schadeclaim in met bewijs van het indienen van de aangifte en een kopie van de originele bon van aankoop, dan wordt dit doorgezet naar de afdeling verantwoordelijk voor deze claims en wordt er gekeken wat er voor je mogelijk is. 

waar kan ik die schade claim aanvragen?

 

Reputatie 6

Zoals in mijn vorige comment beschreven raad ik je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice. Als je dit via bijvoorbeeld Facebook of Twitter doet kan je de claim meteen met al het bewijs indienen. 

Reputatie 6

Een bewaakte fietsenstalling met poortjes en camera's stelt niks voor. Ruim 20 jaar geleden heb ik daar NS al voor gewaarschuwd bij de plannen van automatisering van stallingen. Maar zij zagen daar alleen de voordelen van in omdat die dan van de eerste tot de laatste trein open was en zo kun je ook personeel wegbezuinigen natuurlijk.

mijn elektrische fiets is uit een bewaakte fietsenstalling in Helmond van het NS  station gestolen! nou blijkt het dat sins een paar maanden de fietsenstalling zelfbediening is geworden… oftewel er zit nu geen personeel meer in het kamertje die alles in de gaten houd, nu werkt het met poortjes waar IEDEREEN met een OV naar binnen kan.. het systeem is dus niet waterdicht! hoe krijg ik dit vergoed??!!

Beste Jayden,

Ik doe momenteel onderzoek naar bewaakte fietsenstallingen van NS. Jouw ervaring kan een aanvulling zijn voor het onderzoek. Zou ik je hier nog wat meer over mogen vragen? 

Hartelijke groet, 

Nick den Engelsman - Fontys onderzoeksredactie

PS: mijn e-mail is nickdenengelsman@hotmail.nl

Reageer