beantwoord

Fiets gestolen uit bewaakte stalling Heemstede-Aerdenhout

  • 11 December 2023
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Goedemorgen, gisteravond kwam ik om 19;30 aan op Heemstede-Aerdenhout en ontdekte dat mijn fiets gestolen was uit de bewaakte stalling. Fiets stond op slot en met extra kabel vast aan de fiets van mijn partner, zijn fiets stond er nog.

Mijn vraag is, hoe is dit mogelijk? hoe kan een dief ongezien een kabel doorsnijden en met de fiets naar buiten lopen? Waar zijn de camera’s? En hoe is het mogelijk dat ik vervolgens zonder fiets weer naar buiten lopo en dit niet wordt geconstateerd door de scanner van de poortjes?

En, waarom is de NS stalling een schijnveiligheid?

Veel dank, I

icon

Beste antwoord door MoDe 11 December 2023, 10:19

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je even naar de rechterzijde bij je topic kijkt dan zie je dat er heel veel fietsen uit “bewaakte stallingen” worden gestolen. De politie is de enige die de beelden mag bekijken en zoals bekend heeft ook de politie te maken met personeelstekorten en heeft fietsendiefstal een zeer lage prioriteit.

De NS stalling is inderdaad schijnveiligheid en ik heb al eerder aangegeven dat dit meer veilige plekken voor fietsendieven zijn. U zal aangifte bij de politie moeten doen en dan contact opnemen met de NS klantenservice voor de vergoeding. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je loopt met fiets a naar binnen en met fiets b naar buiten…

Maar het is wel slecht dat er zoveel fietsen uit bewaakte stallingen gestolen worden. NS heeft een vergoedingsregeling.je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Doe ook aangifte bij politie.

Reputatie 6

Als je even naar de rechterzijde bij je topic kijkt dan zie je dat er heel veel fietsen uit “bewaakte stallingen” worden gestolen. De politie is de enige die de beelden mag bekijken en zoals bekend heeft ook de politie te maken met personeelstekorten en heeft fietsendiefstal een zeer lage prioriteit.

De NS stalling is inderdaad schijnveiligheid en ik heb al eerder aangegeven dat dit meer veilige plekken voor fietsendieven zijn. U zal aangifte bij de politie moeten doen en dan contact opnemen met de NS klantenservice voor de vergoeding. 

 

Volgens de wet mogen alleen medewerkers die vanuit 'de noodzaak van hun functie' camerabeelden bekijken. Dat zou betekenen dat de NS BOA's dat mogen.
Maar ja, zolang een vergoeding betalen voor een gestolen fiets goedkoper is dan het inzetten van personeel…. Aan personeel zouden per stalling al snel €15.000 of meer per maand kwijt zijn… 

Reputatie 7
Badge +1

NS en Politie wijzen naar elkaar. Onderstaand artikel komt uit een ander topic op deze community. Volgens mij is er nog bijzonder weinig veranderd.

https://www.gld.nl/nieuws/7801272/mireilles-fiets-en-die-van-vele-anderen-gestolen-ondanks-bewakingscameras 

Goedemorgen, gisteravond kwam ik om 19;30 aan op Heemstede-Aerdenhout en ontdekte dat mijn fiets gestolen was uit de bewaakte stalling. Fiets stond op slot en met extra kabel vast aan de fiets van mijn partner, zijn fiets stond er nog.

Mijn vraag is, hoe is dit mogelijk? hoe kan een dief ongezien een kabel doorsnijden en met de fiets naar buiten lopen? Waar zijn de camera’s? En hoe is het mogelijk dat ik vervolgens zonder fiets weer naar buiten lopo en dit niet wordt geconstateerd door de scanner van de poortjes?

En, waarom is de NS stalling een schijnveiligheid?

Veel dank, I

Ik vind het heel rot om het tegen je te zeggen. Maar NS heeft geen daadwerkelijk bewaakte stallingen. het is slechts een marketingnaam. Dit is helaas gebleken uit tientallen nieuwsitems over hoe fietsen gestolen worden uit deze “bewaakte’ stallingen en hoe vooral anonieme-OV kaarten een aandeel hieraan hebben. 

Zowel politie en NS doen hier niks aan. beiden verwijzen je naar de ander en weigeren verantwoording hiervoor te nemen of uberhaupt het probleem aan te pakken. 

Neem zowiezo wel aangifte hiertegen op! Dan is NS verplicht om vergoeding te geven. Hopelijk kunnen ze nog snel de beveiligingscamera's nalopen. Maar vanwege personeelstekort ben ik bang dat de prioriteit hiervoor zeer laag ligt bij Politie. Net als andere vormen van diefstal of inbraak. 

Reageer