Skip to main content
Antwoord

Fiets verkeerd gestald op station Bussum

• May 26, 2025
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Op 12-05 een WAARSCHUWING aan mijn fiets omdat deze fout gestald stond.

Aangekruisd was vakje  “niet in het rek stond”

Mijn stuur is te breed voor het onderste gedeelte van de gewone stalling, de fiets is voor mij te zwaar om in bovenste gedeelte te tillen en stuur is te breed. Je mag de fiets niet plaatsen in het vak voor de bakfietsen.

Dus ik heb fiets vastgemaakt aan zijkant fietsenrek.

Grote gele waarschuwingsborden buiten met tekstej zoals dat de fiets wordt weggehaald en op 1-2 dagen per maand ofzo kan worden opgehaald.

Waar kan ik het betste mijn fiets stallen en dat ik de fiets ook nog terug krijg/ vind?

Beste antwoord door MoDe

Zijkant fietsenrek is niet de juiste plaats om jouw fiets te stallen. Jouw fiets zou op de bovenste rek moeten. Likt dat niet, overleg dan in de stalling waar je hem wel mag plaatsen.

5 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 26, 2025

Zijkant fietsenrek is niet de juiste plaats om jouw fiets te stallen. Jouw fiets zou op de bovenste rek moeten. Likt dat niet, overleg dan in de stalling waar je hem wel mag plaatsen.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 26, 2025

Dat overleggen wordt wat lastig in een stalling zonder personeel.

Naarden-Bussum is een stalling met zelfbediening.

Een optie zou kunnen zijn om het stuur op de fiets te vervangen door een smaller stuur.

• Koploper****
  • May 26, 2025

Tja, als uw fiets niet in de rekken past heeft u een probleem. Ik zie weinig andere mogelijkheden dan een smaller stuur te kopen. De fiets buiten de rekken parkeren zal bij een inspectie door de brandweer niet getolereerd worden omdat dat in principe de vluchtwegen blokkeert. Daar wordt de laatste tijd overal zeer streng op gecontroleerd.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • May 26, 2025

Het ontwerp van de fietsenstallingen is tegenwoordig ook wel heel onhandig overigens. Ik merk zelf dat mijn fiets, met niet heel bijzonder stuur ofzo, alleen in de rekken vlak langs de vloer past. Bij schuin omhoog lopende rekken zitten de bovenste rekken in de weg.

Er lijkt dus vooral gerekend te zijn om zo veel mogelijk fietsen in een stalling te krijgen. Zelfs een standaard stadsfiets past niet altijd.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 26, 2025

Mijn fiets past er ook niet goed in, terwijl het ook gewoon een doorsnee fiets is.

Alleen in de vlakke rekken lukt het, mits er geen fietsen naast staan…