Fietsen stallen station Dordrecht achterzijde | NS Community
beantwoord

Fietsen stallen station Dordrecht achterzijde

  • 26 May 2023
  • 6 reacties
  • 219 Bekeken

Gisteren was ik voor het eerst sinds vorige week op het station en heb ik mijn fiets zoals gebuikelijk gestald op een vaste plek in de fietsenstalling aan de achterzijde van het station. Bij een aantal rekken bleken er intussen borden te zijn geplaatst en hier en daar ook afzettingen met linten, aangevend de rekken m.i.v. gisteren niet te gebruiken, blijkbaar ivm werkzaamheden. Tot zover helder.

Tot verbazing van mij (en anderen) was bij terugkomst aan het einde van de dag een groot deel van de stalling - borden/afzettingen of niet - volledig ontruimd, alle fietsen op een hoop buiten de stalling langs de weg.

  1. Waarom slechts een deel afzetten / met borden aanmerken voor ontruiming maar wel alles ontruimen?
  2. Aangezien vlg. de borden de rest ook nog vrijgemaakt gaat worden – waar moeten we met z’n allen parkeren als straks de hele stalling ontruimd is? Aanwijzingen daarover niet gezien.
  3. Mijn fiets heb ik - wonderbaarlijk genoeg zonder veel schade - teruggevonden in de berg fietsen, maar zonder mijn kettingslot (blijkbaar doorgeknipt tbv ontruimen). Wie gaat dat vergoeden?
icon

Beste antwoord door Laura NS 26 June 2023, 13:05

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi AvValen,

Ik ben hier zelf niet zo goed van op de hoogte. Ik ga het even uitzoeken en kom erop terug.

Als ik met de fiets ga zet ik deze bijna altijd aan de achterzijde rechts van de ingang, Afgelopen woensdagochtend (24-5-23) was dit fietsenrek met rood wit afgelint en er stond regelaar bij die mij zonder iets te zeggen naar de andere kant van de ingang verwees. dat was niet afgelint, stond geen rek, tekst of iets anders dat je daar niet mocht stallen.

Eind van de dag ging ik naar mijn fiets toe die daar niet meer stond, het hele rek was leeg gehaald. Zeer verbaasd keek ik om mij heen en een meneer zei, misschien staat jouw fiets daar en verwees mij naar een kluit fietsen aan de rechterzijde van de ingang maar dan richting de parkeerplaatsen.

Jawel, mijn fiets stond redelijk vooraan met een doorgeslepen fietsketting! Zwaar geïrriteerd keek ik mij mij heen of ik daar ter plaatse iemand er op kon aanspreken, maar wie ? Die kon ik niet vinden. Zag toen wel een geel bord over de werkzaamheden en data, 3 meter hoog met veel tekst, dat leest niemand.

Prima dat ze de achterzijde van het station het nodige gaan opknappen en verbeteren etc. maar communiceer en regel dat dan veel beter.

Toen op internet gaan zoeken waar ik mijn schade kan verhalen, dat heeft de NS mooi dicht getimmerd, per email een klacht indienen en mijn schade verhalen, geen idee waar, zeer slecht geregeld voor de NS passagiers. Ik sluit mij aan bij het verhaal van AvValen.

Dus de vraag is waar kan ik mijn schade verhalen ?

Ik heb de klacht ondertussen ook via de Klantenservice neergelegd. Na één verhelderingsvraag beantwoord te hebben + drie uur wachten maar afgesloten…

Dus beste NS, misschien tijd voor een reactie? 

Mijn oprechte excuus voor deze late reactie. Ik verneem dat ProRail een nieuwe stalling gaat bouwen aan de Krispijnzijde van station Dordrecht. De eerste 2 vragen kun je dus sowieso beter neerleggen bij ProRail.

Wat betreft de schade/vermissing van het kettingslot, NS is niet verantwoordelijk voor schade aan de fiets of accessoires (vermeld op huisregels in elke stalling). Mag ik vragen waarom je de fiets alsnog had neergezet, wanneer het duidelijk was dat er sinds die dag ervoor geen fietsen meer gestald moesten worden?

Via welk kanaal had je contact opgenomen? Chat?

Ook excuus voor mijn late reactie, ik had niet door dat er nog 'leven’in dit topic zat.

Waarom de fiets gestald als duidelijk is dat het daar niet meer kan? Punt is dat het niet duidelijk was dat het daar niet meer kon. De bordjes die dat aangaven stonden bij een specifiek groepje rekken, bij een ander deel stond niets. Gebeurt vaker, bijv. wanneer een deel wordt schoongemaakt (gebeurt overigens hoogst zelden). Dus ja….
En blijkbaar had reageerder Michael een regelaar getroffen die hem naar diezelfde rekken verwees.

Dan van het kettingslot + de rest van dit topic: is dit nu een zaak voor de NS of voor ProRail?

 

 

Wat betreft de schade/vermissing van het kettingslot, NS is niet verantwoordelijk voor schade aan de fiets of accessoires (vermeld op huisregels in elke stalling). Ik kan je hier niet mee helpen.

 

  1. Waarom slechts een deel afzetten / met borden aanmerken voor ontruiming maar wel alles ontruimen?
  2. Aangezien vlg. de borden de rest ook nog vrijgemaakt gaat worden – waar moeten we met z’n allen parkeren als straks de hele stalling ontruimd is? Aanwijzingen daarover niet gezien.

Ik verneem dat ProRail een nieuwe stalling gaat bouwen aan de Krispijnzijde van station Dordrecht. De eerste 2 vragen kun je dus sowieso beter neerleggen bij ProRail.

Reageer