beantwoord

Fietshokjes Dordrecht

  • 23 October 2022
  • 13 reacties
  • 307 Bekeken

  • Intercity
  • 5 reacties

Ik maak al vanaf 1995 gebruik van fietshokje nummer 1 aan de voorkant van station Dordrecht. Deze waren oorspronkelijk voor verhuur aan reizigers en zijn later beschikbaar gesteld aan NS personeel, met uitzondering van een enkel hokje wat nog door een reiziger in gebruik was. Nu zie ik dat de hokjes helemaal gesloopt en verwijderd zijn. Kunt u me laten weten wat er als alternatief geboden wordt, behalve de betaalde fietsenstalling?

icon

Beste antwoord door Laura NS 31 October 2022, 14:19

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi TFY en welkom bij onze Community.

Ik ben niet zo enorm bekend in Dordrecht ben ik bang. Gaat het hier om een fietskluis of echt om een soort fietsenhok?

Ik zie in de omgeving van station Dordrecht hier en daar wel plaatsen voor fietsen, naast natuurlijk de bewaakte stalling.

Hallo Tomas,
Dordrecht heeft 3 vormen van fietsenstalling:
- bewaakte/bemande fietsenstalling aan de voorzijde van het station
- Digitale fietskluisjes aan de achterzijde van het station
- 15 metalen/houten fiets hokken (niet digitaal) aan de voorzijde van het station.

Het gaat dus om een fietsenhok die met een sleutel open/dicht gedaan wordt

Voornaamste reden dat ik hier gebruik van maak is dat ik buiten openingstijden van de fietsenstalling reis en daarom mijn fiets graag op een veilige manier wil stallen. Voor een digitale fietskluis geldt een wachttijd en zijn er hoge kosten. Bij gebruik van de bewaakte fietsenstalling ben ik genoodzaakt mijn fiets in een frame te plaatsen, ver boven mijn macht. De plaatsen onderin zijn te laag waar mijn model fiets niet in past. Ook hier geldt dat de kosten meewegen.

Kun je me vertellen of er plannen zijn dat er weer fietshokjes worden teruggeplaatst en als dit niet dezelfde zijn, hoe ik dan aan een sleutel kom, zodat ik er weer gebruik van kan maken. 

Hier zie je de situatie waar eerst mijn fietsenhok (en 14 andere fietsenhokken) stonden.

 

Reputatie 7
Badge

Er is onlangs een gloednieuwe stalling geplaatst. Het zou zomaar kunnen dat de oude situatie niet meer terugkeert. U zou het ook eens aan de gemeente kunnen vragen. Wellicht weten die meer.

Maar de hokjes werden ook door NS personeel gebruikt. Wat is er tegen hen verteld? Ik neem aan dat ze niet contact moeten opnemen met de gemeente. En de hokjes waren eigendom van de NS.

Reputatie 7
Badge +2

Er is onlangs een gloednieuwe stalling geplaatst. Het zou zomaar kunnen dat de oude situatie niet meer terugkeert. U zou het ook eens aan de gemeente kunnen vragen. Wellicht weten die meer.

Welke gloednieuwe stalling is er onlangs geplaatst dan? De huidige bewaakte stalling met onbewaakte bovenverdieping is al in 2009 geopend. Onlangs is ‘ie wel overgegaan naar NS en voorzien van geautomatiseerde toegangspoortjes.

TS heeft het trouwens over de hokjes die op deze foto van Google Streetview te zien zijn: https://goo.gl/maps/QPB8897Eih8CLfc39 Volgens datzelfde Streetview waren ze in juni 2022 al weg overigens.

Badge +3

Zal om deze stalling gaan https://www.prorail.nl/nieuws/puzzel-gelegd-voor-bouw-duurzame-entree-met-fietsenstalling-station-dordrecht

Maar ja, daar staat ‘in het derde kwartaal van 2022 te kunnen starten met de bouw’ 😅

Reputatie 7
Badge +2

Sowieso gaat dat om de parkzijde, da's de andere kant van het station. Lijkt dus niet direct met de kluisjes waar TS het over heeft te maken te hebben: die hebben liefst 12 jaar naast de grote nieuwe fietsenstalling aan de centrumzijde gestaan dus opmerkelijk dat ze nu opeens weggehaald zijn.

Overigens goed verstopte kluisjes geweest al die jaren: ben zelf van origine Dordtenaar (ook al woon ik er al 12 jaar niet meer) dus vaak zat op dat station geweest, maar dat daar in dat hoekje nog fietskluisjes stonden was mij ook nooit opgevallen. Je leert toch steeds weer wat bij hier op de community 😉

Het gaat inderdaad om de genummerde hokjes op de google maps link (dank voor de toevoeging). Ik heb hier jaren lang gebruik van gemaakt en wil dit graag blijven doen. @Tomas NS wat zijn de plannen en wie kan mij weer toegang verschaffen tot de personeels fietshokken?

Ik pak dit topic zelf even en ga in overleg met de stationsmanager. 

@Laura NS Heb je toevallig al de stationsmanager gesproken? Komen dezelfde kluisjes weer terug te staan op die plaats, want dan is er helemaal geen probleem.

Helaas, er komt niks voor terug. (Het hok was leeg toen het werd gesloopt.)

En nu? Wat wordt er voor personeel geregeld? Kunnen we iets afspreken over een alternatief?

Daar durf ik helaas geen antwoord op te geven, als mijn collega iets was verteld van een alternatief zal ze dat ook geplaatst hebben.

Het is me niet helemaal duidelijk of jij nu NS personeel bent waar je naar refereert, maar als dat het geval is kan je de situatie het beste bespreken met je teamleider of locatiemanager. Via de Community kunnen we dit niet voor je regelen.

Reageer