beantwoord

Fietskluis te laag

  • 27 April 2022
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

Al een tijd huur ik nu een fietskluis. Met mijn elektrische fiets naar het station om daar de fiets veilig op te bergen. Met enige capriolen krijg ik de fiets van 61 inch erin, het voorwiel over de onderste balk naast het wielgootje, fiets stukje vooruit duwen totdat het stuur in de kluis zit, nu het stuur vastpakken en het voorwiel in het gootje tillen. Dit gaat allemaal net aan, maar handig is anders. Nu is afgelopen maand mijn stuur verhoogd i.v.m. een verkeerde zithouding en zodoende last van mijn rug. Nu heb ik dus 1 probleem minder (fietsen gaat pijnvrij) en 1 probleem erbij, mijn fiets past niet meer in de fietskluis. Nu kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn die met hetzelfde fietskluis probleem te maken hebben, is hier iets van bekend? Nederlanders zijn over het algemeen toch vrij lang, ikzelf 1,92 meter en al deze mensen hebben toch best grote fietsen. Is er misschien een oplossen te bedenken om mijn fietskluis zo aan te passen dat mijn fiets er weer in past? Ben zelfs nog bereid om daar aan mee te betalen, desnoods wil ik het zelf ook nog wel doen. Wie weet de oplossing?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 April 2022, 11:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het aanpassen van de fietskluis zie ik niet gebeuren. Enige oplossing lijkt mij voor u om dagelijks met een inbussleutel?? het stuur te verlagen en te verhogen.

Goedemorgen Tonie72 en welkom bij de NS Community!

Zoals Henkpeetersen al heeft aangegeven zal het formaat van een kluis niet aangepast gaan worden. Er zijn echter wel twee varianten van een fietskluis met verschillende maten: een dicht, wit model en een model met gaas- of rasterdeur. Beide zijn 176 cm diep en 121,5 cm hoog, maar in de breedtje verzillen ze enkele centimeters. Het dichte witte model is 74,5 cm breed, het model met gaas- of rasterdeur is 78,5 cm breed.

Ik weet niet welk formaat kluis je momenteel hebt, maar als die breedte een verschil zou maken, kun je eventueel kijken of deze bredere variant ook aanwezig is op jouw stallingslocatie en zo ja kijken of je van kluis kan wisselen.

Anders zit er helaas niks anders op dan het advies van Henkpeetersen.

Ik heb nu dus soort van hetzelfde probleem. Ik heb in augustus een fiets kluis aangevraagd en deze vanochtend gebruikt. Nu ben ik er achter gekomen dat ik dus een te lange elektrische fiets heb waardoor de kluis nu niet meer dicht kan. Dus ik heb 140 euro betaald voor niks eigenlijk😅 

de dichte witte kluis is ook te kort voor mijn el. fiets, de deur past niet dicht... Voor een el fiets is het een heel gangbaar model. Juist voor dit soort fietsen wil je een fietskluis.

Reageer