beantwoord

fietssleutel verloren

  • 28 September 2022
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Ik wilde na een treinreis mijn fiets uit de stalling halen maar was mijn sleutel kwijt. De zelfbediende stalling denkt nu dat ik de fiets heb uitgecheckt, maar dat is niet zo. Ik heb thuis de reservesleutel gehaald, maar krijg mijn fiets vrees ik niet mee. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 September 2022, 21:59

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo ChrisdeHaan en welkom bij de NS Community,

 

Je kan de stalling met je OV-chipkaart betreden en de fiets eruit halen. Eruit ga je weer door je OV-chipkaart aan te bieden. Mocht je hierdoor extra kosten maken kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

Als het een zelfbediende stalling is waar je de eerste 24 uur gratis stalt voorzie ik weinig problemen, want dan check je gewoon weer in en direct daarna uit met de fiets en kost het je niks.

Gaat het om een stalling waar je wel moet betalen, dan zit er als ik me niet vergis altijd nog een knop waarmee je contact kunt leggen met een medewerker. Na uitleg van de situatie zal die waarschijnlijk wel op afstand het poortje openen. (Alternatief: als je een OV-fiets abonnement hebt en er staan ook OV-fietsen in die stalling, dan kan je er via de OV-fiets lezer in en uit zonder kosten)

Lukt dat alles niet en betaal je alsnog voor een extra keer stallen dan lijkt mij de meest logische optie om achteraf contact met de klantenservice op te nemen om het bedrag weer terug te krijgen.

Reageer