geen bus | NS Community
beantwoord

geen bus

  • 24 October 2021
  • 10 reacties
  • 420 Bekeken

Beste meneer mevrouw,

 

Helaas ging er vanaf 0:30 geen trein meer naar Amsterdam zuid en moest ik met de bus vanaf Schiphol. Momenteel sta ik al ruim een kwartier op Schiphol, aangezien er om om 0:55 een bus zou vertrekken richting A’dam zuid. Helaas is deze tot op heden niet opgedaagd. Ik sta hier al vanaf 0:50 en moet nu nog een halfuur wachten op mijn taxi van ruil €40,-. Ik hoop dat u een passende oplossing kan vinden.

 

Mvg Anneke voorhuis 

icon

Beste antwoord door MoDe 24 October 2021, 08:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zelf geregeld vervoer zoals een taxi wordt niet door NS vergoed. NS heeft thuisbrengplicht wanneer je door uitvallen van de laatste treinmogelijkheid niet meer thuis kunt komen. Je moet dan contact opnemen met NS personeel ter plekke of klantenservice. Zij regelen dan vervoer. Heb je voor dat je deze boekte contact gehad met iemand van NS over de taxi?

Reputatie 6

Hey annekevoorhuis, welkom bij de NS Community. 

MoDe heeft gelijk. Wij vergoeden geen kosten die zelf geregeld zijn. Je kunt met onze medewerkers contact opzoeken op het moment dat je door uitvallen van de laatste treinmogelijkheid niet meer thuis kunt komen. Dit kan personeel ter plaatse zijn of via de zuil die op de stations staan. Een taxi wordt dan geregeld als je daarvoor in aanmerking komt.

Reputatie 7

Ik vraag me altijd af hoeveel mensen van deze regel weten. Weinig denk ik, in mijn eigen omgeving wist niemand dit in ieder geval en ging men er vanuit dat je door deze noodzaak achteraf aan te tonen, de kosten wel vergoed zult krijgen.

De meesten zullen er helemaal niet aan denken om contact te zoeken met NS via een zuil (vaak is er ook geen personeel, zeker op kleinere stations niet), maar gaan het zelf oplossen omdat ze snel naar huis willen en gaan vervolgens de kosten proberen te declareren. Met daarna een afwijzing. Misschien verstandig om deze regel wat meer voor het voetlicht te brengen. 

De noodzaak is hier ook niet. Er reden nog gewoon treinvervangende bussen. Dat de bus van 0.55 er om 1.05 nog niet was, is geen reden om dan maar een taxi te bellen. Daarnaast reden ook de nachtbussen van Connexxion. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me altijd af hoeveel mensen van deze regel weten. Weinig denk ik, in mijn eigen omgeving wist niemand dit in ieder geval en ging men er vanuit dat je door deze noodzaak achteraf aan te tonen, de kosten wel vergoed zult krijgen.

De meesten zullen er helemaal niet aan denken om contact te zoeken met NS via een zuil (vaak is er ook geen personeel, zeker op kleinere stations niet), maar gaan het zelf oplossen omdat ze snel naar huis willen en gaan vervolgens de kosten proberen te declareren. Met daarna een afwijzing. Misschien verstandig om deze regel wat meer voor het voetlicht te brengen. 

Ik heb al eens eerder aangegeven dat NS informatie over wat te doen (en wat juist niet) bij stranden door vervallen van een laatste trein of vertraging beter of uberhaupt kan vermelden op de site en/of op stations, bv bij de gele vertrektstaten. Andere opties, laat dit langskomen op de schermen in de trein, zet het in Spoor (bij Service) of in een nieuwsbrief (heel kort maar met linkje naar de websitepagina). Dan heb je nog geen garantie dat iedereen dit leest, maar dan komt het wel onder de aandacht van heel wat meer reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal eens met @Momo. Bijna niemand weet dat je hulp kunt vragen bij de Alarm- en Servicezuil. Het blijft een terugkerend verhaal.

 

Reputatie 7
Badge +1

Zo is het!

Dit te meer omdat in naastliggende buitenlanden WEL eigen initiatief van de reiziger wordt beloond-dat scheelt weer in personeelsinzet-tot vergoeding van soms hotelovernachtingen aan toe. En zonder ook nog dat alles perse online met allerlei onmogelijke uploads etc. moet.

Staat in elke folder die ruimschoots aanwezig is in alle kaartverkoopkantoren-en vaak ook nog op folderrekken op andere plekken.

Reputatie 7
Badge +3

Het gros heeft de hele dag een mobiel in de handen. Waar ze mee bezig zijn is mij een raadsel. Maar informatie op zoeken over wat men moet doen in bepaalde gevallen is er niet bij. Je kunt wel overal info aangeven, maar als mensen het niet lezen werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +3

Kaartverkoopkantoren? Folderrekken? Dat is of gaat bijna allemaal weg.

Het probleem met de concessie van NS is dat er nergens iets is afgesproken over hoe NS de dienstverlening voor gestrande reizigers moet regelen. Er zijn wat algemeenheden opgeschreven dat NS verplicht is om te zorgen dat je thuiskomt. Heel fijn wanneer je rond of na middernacht ergens wordt gedumpt omdat de treindienst verstoord is. En het wordt helemaal een drama wanneer er ook nog een andere vervoerder dan NS bij betrokken is.

Het is echt schraalhans keukenmeester bij NS. (Jongere lezers kunnen deze uitdrukking duckduckgo-en.)

 
 
×
 
 
 
Badge +3

Off-topic: @iMark en dan google/duckduckgo je dat en krijg je een lach op je gezicht https://madeltar.wordpress.com/2010/08/31/schraalhans-keukenmeester

Gerelateerd (en net zo vermakelijk) 

 

Reageer