beantwoord

Geen mogelijkheid om uit te checken

  • 3 July 2023
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Als ik bij een station uitstap en de poortjes bij de uitgang staan in storing en ik kan niet uitchecken, wat is dan de procedure? Ik ben niet vergeten om uit te checken maar er was geen mogelijkheid om Uit te checken.

icon

Beste antwoord door Robert B 3 July 2023, 18:36

Bekijk origineel

6 reacties

Welkom TrainFriend, welkom op de NS Community!

Vervelend dat het uitchecken niet goed verliep. Je kan via uitcheckgemist.nl jouw reis aanpassen.

Dank voor de snelle reacties, jammer dat dit niet even via de NS App gemanaged kan worden.

Badge +3

Als het om NS poortjes ging zal het niet lukken via uitcheckgemist, dat moet via de Klantenservice.

Bij reizen op Saldo (dus geen NS Flex) zou het wel moeten kunnen via Mijn NS, in ieder geval via de website.

Reis je hetzelfde traject vaker dan zal het Flex systeem een gemiste uitcheck automatisch proberen in te vullen. Als het goed ik krijg je sowieso een e-mail bij een gemiste in/uitcheck.

Reputatie 7
Badge +2

Bij reizen op Saldo (dus geen NS Flex) zou het wel moeten kunnen via Mijn NS, in ieder geval via de website.

Wel alleen als je reis niet gratis was. Een gemiste check-out met een saldo abonnement dat op dat moment vrij reizen gaf kan je niet corrigeren maar blijft tot in de eeuwigheid staan.

Badge +3

Wel alleen als je reis niet gratis was. Een gemiste check-out met een saldo abonnement dat op dat moment vrij reizen gaf kan je niet corrigeren maar blijft tot in de eeuwigheid staan.

Bij een saldo-abonnement zonder vrij reizen volgens mij ook, je krijgt het verschil dan terug via een saldobestelling (net als bij uitcheckgemist) maar de incomplete reis blijft staan.

Bij Flex hetzelfde trouwens, als het systeem zelf geen zinnige invulling weet te geven.

Reputatie 7
Badge +2

Bij een saldo-abonnement zonder vrij reizen volgens mij ook, je krijgt het verschil dan terug via een saldobestelling (net als bij uitcheckgemist) maar de incomplete reis blijft staan.

Klopt ja, maar dan blijft ‘ie alleen in je reishistorie staan en wordt ‘ie op je kaart wel gecorrigeerd volgens mij. Althans, dat is het geval als je het via uitcheckgemist.nl doet voor een bus bijvoorbeeld.

Als je vrij reist kan je überhaupt geen correctie aanvragen.

Reageer