Skip to main content

Bij het verlaten van ds NS bus kom je langs een bord waarop staat dat je bij doorreis daar moet uitchecken en op het station weer moet inchecken. Dit is niet mogelijk omdat daar geen poortjes staan. De oplossing is om bij doorreizen met NS het uitchecken over te slaan en dat pas op het eindstation te doen. Ik heb vandaag al heel veel mensen dat fout zien doen!

NS medewerkers (hier en op Twitter e.d.) zouden zomaar kunnen zien of er in Utrecht of Houten een mobiele Cico staat/actief is?

Voor Geldermalsen maakt het weinig uit, want daar kan je in de reizigerstunnel terecht en geen poortjes (gelukkig maar 🤣)

Als je een melding maakt over een defect willen ze namelijk de locatie en het nummer weten (bijv. C.4 of 2.1) en dan kunnen ze precies zien of het actief gebruikt wordt (transacities registreert) of inderdaad uitgevallen is. 🤔

Zo niet, escaleer het maar (er zou ergens een CiCo moeten staan maar de vraag (van reizigers) is dus staat die er wel, en waar is dat dan precies?

Of is het zonnepanneel gesloopt of heeft iemand hem pardoes omver gelopen misschien?


Er is toch zoiets als “beter voorkomen dan genezen”?  Maar NS wil blijkbaar liever van alles achteraf corrigeren dan voorkomen dat het fout gaat. Zo hou je iedereen lekker aan werk.

Of hoopt NS er op dat ze niet hoeven te corrigeren omdat de reiziger niet gaat piepen of het niet doorheeft? 

 

Ik neem aan het laatste. NS heeft zelf een tijd geleden een protocol gepubliceerd met daarin aangegeven dat als er geplande werkzaamheden zijn, er altijd mobile cico's worden geplaatst. 

 

Waarom dat nu niet is gebeurd is mij volstrekt onduidelijk.


Ik ga me steeds meer afvragen waar men bij NS mee bezig is en wat voor amateuristisch zooi het is. In één week de blunder met Samenreiskorting met Koningsdag, bij werkzaamheden Leiden - Den Haag door een technische storing niet rijdende snelbussen in de reisplanner en dan nu ook geen incheck paaltjes. 


Reageer