Skip to main content
beantwoord

Geluidsoverlast roltrap station Rotterdam Blaak

  • 17 July 2024
  • 8 reacties
  • 300 Bekeken

Ik ben al sinds eind januari 2024 in contact met Prorail over de piepende roltrap bij station Blaak in Rotterdam. Tot nu toe met weinig resultaat. Ik woon naast het station. Twee weken geleden een officiële klacht ingediend tegen de stationsmanager maar tot nu toe zonder resultaat. Vandaag kreeg ik zelfs te horen dat ze zijn komen luisteren en dat ze niks horen! Wederom een email gestuurd met filmpje en daar is echt duidelijk te horen dat er twee gedeeltes aanlopen wat een enorme hoge toon geeft. En dit gaat dus 20 van de 24 uur door. Balkondeur openzetten, ramen openzetten of op balkon zitten is niet te doen door de geluidsoverlast. Buren klagen ook bij ProRail en NS maar er gebeurt niks. Er lijkt hier niemand echt verantwoordelijkheid te nemen. De roltrap is van ProRail, het station is van NS. De stopknop indrukken heeft geen zin want binnen de kortste keren staat de roltrap weer aan. Al gezegd dat de roltrap stilgezet moet worden totdat het gemaakt is maar blijkbaar is een half jaar overlast niet lang genoeg. Heeft iemand tips wie ik kan benaderen die er echt iets aan doet of andere tips? Na meer dan een half jaar aan de bel trekken bij ProRail en slecht slapen ben ik echt helemaal op. Maar blijkbaar is dat niet erg genoeg voor ProRail/NS.. Tips zijn meer dan welkom! Groet, Christel

8 reacties

Heeft iemand tips wie ik kan benaderen die er echt iets aan doet of andere tips? 

Overdag zul je geluid moeten accepteren als je midden in Rotterdam bij een druk station gaat wonen. Dat is iets wat je van te voren had kunnen bedenken. Ik kan me ook niet voorstellen dat een roltrap het toegestane geluidsniveau overtreft. Wie je ook benadert, dit zal blijven

Beste oplossing voor het slapen is de ramen 's nachts niet open zetten. Ik woon langs een drukke weg en daar is ook altijd lawaai, 's nachts ramen sluiten helpt het beste. Overdag ben ik aan het geluid gewend, ik hoor dat niet bewust meer.

Voor meer stilte moet je op het platteland gaan wonen en dan nog hopen dat er geen boerderij in de buurt is die een haan heeft.

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt een overlastmelding maken bij de milieudienst Rijnmond (DCMR): https://www.dcmr.nl/overlast-melden 

Als het geluid inderdaad de normen overschrijdt, kunnen zij erop handhaven.

Heeft iemand tips wie ik kan benaderen die er echt iets aan doet of andere tips? 

Overdag zul je geluid moeten accepteren als je midden in Rotterdam bij een druk station gaat wonen. Dat is iets wat je van te voren had kunnen bedenken. Ik kan me ook niet voorstellen dat een roltrap het toegestane geluidsniveau overtreft. Wie je ook benadert, dit zal blijven

Beste oplossing voor het slapen is de ramen 's nachts niet open zetten. Ik woon langs een drukke weg en daar is ook altijd lawaai, 's nachts ramen sluiten helpt het beste. Overdag ben ik aan het geluid gewend, ik hoor dat niet bewust meer.

Voor meer stilte moet je op het platteland gaan wonen en dan nog hopen dat er geen boerderij in de buurt is die een haan heeft.

Hier heb ik dus helemaal niks aan. Ik woon hier al 8 jaar en ik ben echt wel geluiden gewend. Maar hoe ProRail en NS hiermee omgaan dat kan echt niet. Het geluid gaat dag en nacht door. Een antwoord als op het platteland gaan wonen, daar zit ik echt niet op te wachten! 

.

Dank je wel Isitimela. Dit is nou eens een goede tip. Daar zouden anderen een voorbeeld aan kunnen nemen 😉

... Een antwoord als op het platteland gaan wonen, daar zit ik echt niet op te wachten! .......

Begrijpelijk @Christel1972 

Misschien kunnen de NS moderatoren alhier de melding eens doorzetten, maar daarvoor hebben ze wel de roltrapnummers nodig. Misschien hier even vermelden.

Het is een wonder, maar na meer dan een half jaar geluidsoverlast is er eindelijk een monteur geweest die wel verstand van zaken had en de roltrap wist te repareren. Dus na meer dan een half jaar een piepende roltrap kan ik weer de ramen openzetten en de balkondeur. Wat een rust!

Fijn te horen @Christel1972 

Gaat ie weer lawaai maken, hier zeker weer een berichtje plaatsen....... 

Reageer