beantwoord

Greenwheels tegoedbon

  • 13 June 2023
  • 9 reacties
  • 224 Bekeken

Hoi,

Ik had mij aangemeld bij Greenwheels naar aanleiding van een NS infomail waarin stond dat je een 20 euro tegoedbon zou krijgen. Helaas heb ik deze nooit ontvangen, ook al heb ik mij via infomail aangemeld. Kunt u deze tegoedbon alsnog opsturen?

Met vriendelijke groet,

Geke Lobregt

icon

Beste antwoord door Robert B 14 June 2023, 23:22

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat u dit bij Greenwheels moet aankaarten.

Goedemorgen Geke Lobregt en welkom bij de NS Community!

Ik heb het vermoeden dat Vareo gelijk heeft, maar vind het lastig om dit te bevestigen, gezien ik zelf niets kan vinden over een tegoedbon voor GreenWheels. Zou je misschien een screenshot kunnen sturen van de betreffende e-mail? Haal dan wel eventuele persoonlijke gegevens weg.

Badge +3

Je huurt/opent een auto met je ov-chipkaart of de GreenWheels app met een login en je ov-chipkaart gekoppeld, en krijgt regelmatig een (verzamel)factuur.

De welkomstkorting (tegoed) wordt daarop verrekend, er bestaat dus niet zoiets als een tegoedbon.

Bovendien heb je waarschijnlijk de bestuurder moeten bevestigen (kopie rijbewijs) en een borg van (toen, 2017) € 225,00 moeten betalen.

Maar bel Greenwheels gerust op 088 2100 100 Perfecte klantenservice (mijn mening) maar dat mag ook wel voor die prijzen.

Via bijv. Bo-rent of Europcar of Sixt of andere partijen (als die in de buurt zitten) ben je vaak goedkoper uit. Ligt er ook aan welk abonnement je neemt natuurlijk, zelf rekenen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Een VW Golf variant is een stationcar en die is duurder dan een normale kleine huurauto.

 

Badge +3

Een VW Golf variant is een stationcar en die is duurder dan een normale kleine huurauto.

Klopt, maar ik had toen wat (o.a. IKEA) bagageruimte nodig dus vandaar mijn keuze voor die auto op het station (1,5 km fietsen eerst, en die ergens zien te stallen of ook mee in de auto) 🤣

Voor korte ritjes of kleinere bagage volstaat de standaard VW UP! en daarvan heb ik er 4 op loop/fietsafstand (10 minuten).

Beschikbaarheid wisselt uiteraard, dus ook een MyWheels accountje erbij.

<offtopic>: ondertussen struikel je hier (Eindhoven) letterlijk over de Tier, Go Sharing, Felyx en andere deelscooters en fietsen… Drama!

Waarom NS Zakelijk daar mee in zee wenst te gaan? Achterlaten in een bushalte/abri (met geleidelijnen) is blijkbaar geen probleem… staat ‘ie lekker droog 😣

Tip voor die ondingen: gooi/leg ze op hun kant! Dat vinden ze namelijk niet leuk. Ze gaan dan piepen (rood knipperen) en dan moet de operator langs komen om ze te rechtop te zetten (of te verwijderen natuurlijk).

Daarbij nog dat ik iemand van Tier (wat een toeval zeg!) vandaag met een busje 6(!) van die fietsen op een straathoek neer zag zetten waar ik niet verwacht dat ook maar iemand er daar eentje nodig zou hebben… Morgen even foto maken en rapporteren bij de gemeente… </offtopic>

Badge +3

@Thom voor boodschappen die ik niet op de fiets of lopend wil/kan doen die UP! om de hoek 🤣

Je mag een kwartier eerder dan je reservering instappen. Soms wel even tanken (verplicht met meer dan 25% brandstof terugbrengen).

En als de vaste parkeerplaats bezet is (gebeurt regelmatig) graag even doorgeven waar hij dan wel staat (anders 75 euro op je factuur, ook al is het 30 m verderop en in het zicht!).

De volgende huurder krijgt dan een link (te openen in Google Maps of andere navigatie) looproute naar de auto. En de boete daarvoor krijg je gewoon terug net zoals bij NS, een keertje verzaken in te checken… 😏

 

Autorijden is al jaren onbetaalbaar in Nederland, deelsystemen hebben daar ook last van. Wij houden hier in België een Cambio-abonnement aan voor een extra wagen, en dan betaal ik voor een e-208 (die bijna nieuw is) 0.25/km, en >100km 0.20/km. Dat kan je in Nederland wel vergeten. 

Reputatie 7
Badge +4

Ach Robert, ik heb het ongeveer vanaf de dag dat in mijn woonplaats Greenwheelsauto’s kwamen. Ik ben inmiddels teruggevallen naar het Soms-abonnement en ik merk vooral hoe weinig je een auto nodig hebt. Bij Greenwheels ‘heb’ je geen auto maar je kunt er wel dag en nacht over beschikken als het nodig is. De meeste mensen hebben een auto echt om er over te kunnen beschikken. Ik laat de boodschappen overigens bezorgen en koop de verse dingen nog wel. 

Ik gebruik hem voor medische zaken en af en toe een ritje ergens in Nederland, je moet ook wel eens naar een begrafenis ergens ver weg. Dan vind ik het enorm handig, al is het per keer echt niet goedkoop en moet je je altijd afvragen of een gewone huurauto niet goedkoper is.

Maar tussen mijn oren vind ik het heel prettig dat ik altijd over een auto kan beschikkend wanneer ik die maar wil en mijn vaste lasten zijn met het Soms-abonnement nul euro. Kom daar maar eens om als autobezitter, die is per kilometer bijna net zoveel kwijt en de benzine is het geld niet. Dan zijn voor de meeste mensen de afschrijving, het renteverlies of de aflossing en de onderhoudskosten.

Die steekt Bommel in zijn zak.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb in het verleden wel eens aan mensen voorgerekend wat ze aan taxi’s en deelauto’s zouden kunnen besteden als ze hun auto zouden wegdoen. Toch is het voor veel mensen een stap te ver. Het hangt ook erg af van het woon-werkverkeer. Met een auto ben je nu eenmaal minder afhankelijk van het OV.

Reageer