beantwoord

Helm gestolen

  • 31 January 2024
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Mijn helm voor een 2e passagier is vorige week uit mijn scooter gestolen(hij lag netjes in de buddy). Dit gebeurde in een bewaakte ondergrondse fietsenstalling van NS (Den bosch). Nu dacht ik dat ik hier waarschijnlijk niks mee kon totdat ik bedacht dat dit een bewaakte fietsenstalling is van de NS. Kan ik hier vergoeding voor krijgen ?

icon

Beste antwoord door Rory NS 31 January 2024, 21:56

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond silscholing en welkom bij de NS Community.

Wat balen dat je helm is gestolen. Voor gestalde fietsen bieden we in sommige gevallen een vergoeding, maar voor accessoires heb ik, ook na overleg, helaas nu nog geen sluitend antwoord. Zou je hiervoor contact willen opnemen met onze Klantenservice? Dan kunnen we wat dieper ingaan op wat er is gebeurd en kunnen mijn collega's bekijken of er een oplossing voor deze specifieke situatie is.

Reputatie 7
Badge +3

Voor accessoires (zoals een helm) is geen vergoeding mogelijk.

Zie voorwaarden:

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1627566049397/content/assets/ns-nl/voorwaarden/nsfiets_dagstallen_av_1-1-2021.pdf

 

Ik vind het heel rot om het tegen je te zeggen. Maar NS heeft geen daadwerkelijk bewaakte stallingen. het is slechts een marketingnaam. Dit is helaas gebleken uit tientallen nieuwsitems over hoe fietsen gestolen worden uit deze “bewaakte’ stallingen en hoe vooral anonieme-OV kaarten een aandeel hieraan hebben. En nog niet eens te vergeten alle topics die hier op NS-community staan over diefstal in “bewaakte” fietsenstallingen. 

Zowel politie en NS doen hier niks aan. beiden verwijzen je naar de ander en weigeren verantwoording hiervoor te nemen of het probleem aan te pakken. 

Neem zowiezo wel aangifte hiertegen op! Dan is NS verplicht om vergoeding te geven (als ze je niet van kastje naar muur sturen door slechte klantenservice). Maar ik weet niet zeker of dit ook geld voor accesiores zoals helmen. 

Reageer