Vrijdag 19:49 naar Schothorst wachtte keurig en vandaag 18:49 wachtte ook weer keurig tot de trein naar Enschede binnen kwam in Amersfoort.
Sinds dit is veranderd van .52 naar .49 naar Schothorst grijp je altijd mis en waarom 11 minuten stilstaan in Schothorst om weer terug te gaan.
Daarom nogmaals grote complimenten voor mensen met een hart en geen robot willen zijn
Hoe prettig ook voor de kleine groep reizigers naar Schothorst, maar dit wachten is eigenlijk niet de bedoeling. De trein naar Schothorst is bewust vervroegd van .52 naar .49. Hierdoor hebben treinen minder hinder van elkaar. Gisteren had de trein naar Schothorst 5 minuten vertraging. De trein naar Enschede kreeg daardoor 4 minuten vertraging waardoor ook verderop op het traject weer treinen geraakt werden en reizigers mogelijk busaansluitingen gemist hebben. De trein van Connexxion naar Barneveld werd ook vertraagd, omdat de intercity naar Enschede er voor reed met vertraging. En die Barneveldtrein moet op enkelspoor op tijd zijn voor de tegenligger. Kortom: een hele keten van vertragingen. Ja, uiteindelijk lossen die zich op, maar het kan best zo zijn dat door deze ene actie van een wachtende trein, er allerlei andere aansluitingen verderop zijn verbroken. Daarom is een punctueel vertrek zo belangrijk. Heel kort wachten totdat alle rennende overstappers binnen zijn, is soms te verantwoorden, maar 5 minuten na tijd vertrekken, is dat niet. Aldus gesproken door iemand die heel vaak in Zwolle z'n overstap voor z'n neus heeft zien vertrekken, maar zelf het net zo vervelend vond als er gewacht werd en daardoor verderop problemen ontstonden (aansluiting missen op een bus bijvoorbeeld).
Gisteren had de trein naar Schothorst 5 minuten vertraging. De trein naar Enschede kreeg daardoor 4 minuten vertraging waardoor ook verderop op het traject weer treinen geraakt werden en reizigers mogelijk busaansluitingen gemist hebben. De trein van Connexxion naar Barneveld werd ook vertraagd, omdat de intercity naar Enschede er voor reed met vertraging.
Apart, daar is niks van terug te vinden op treinposities.nl. Wel dat de trein naar Schothorst een paar minuten later vertrok, maar niks van die andere vertragingen.
Ik was uitgegaan van 18:49 op vrijdag. Dan zie wel de vertraging (11667, 1767 en 31457). Kijk je om 19:49 dan zie je inderdaad 1 minuut vertraging en geen verdere gevolgen (dat is precies het zeer korte wachten waar ik de post mee eindigde).
Ok, dat klopt. Maar over die trein sprak Niekje69 niet Die had het ook over slechts 1 minuutje extra ...
Het kan wel maar is niet de bedoeling om even te wachten op reizigers voor wie dit volgens de planning geen overstap is. Dat ene minuutje kan voor andere reizigers juist er voor zorgen dat zij elders hun geplande overstap missen.
Wen er maar aan dat je deze nietgeplande overstap niet zult halen. Levert minder stress op.
Eigenlijk zouden zulke net-niet overstappen niet voor mogen komen. Dat één minuutje later vertrekken voor anderen al kan betekenen elders hun aansluiting te missen, geeft al aan dat alles veel te strak is gepland en het spoor eigenlijk te vol is en op sommige plekken te beperkt.
Eigenlijk zouden zulke net-niet overstappen niet voor mogen komen. Dat één minuutje later vertrekken voor anderen al kan betekenen elders hun aansluiting te missen, geeft al aan dat alles veel te strak is gepland. Maar ja, veranderd word het voorlopig toch niet dus je bent voor een vlotte overstap overgeleverd aan de goodwill van personeel.
Het gaat om een overstap die niet in de reisplanner staat omdat deze niet haalbaar is.
Eigenlijk bedoel ik er mee dat het erg frustrerend is dat Schothorst wegrijdt als Enschede binnenkomt. Vaak zie je hem net wegrijden. Zet die Schothorst trein dan 1 minuut eerder en niemand ziet hem.
Het gaat bijna altijd om die ene minuut. Enschede is bijna altijd .49 binnen in Amersfoort.
Het waren eigenlijk complimenten en vandaag heb ik de sprinter, dus geen last meestal
Het gaat om een overstap die niet in de reisplanner staat omdat deze niet haalbaar is.
Dat snap ik dat maar dat doet er niet toe. Het dienstregelingstechnisch voorkomen van zulke situaties is m.i. beter. Maar zal wel weer onmogelijk zijn. Het gros van de mensen gaat niet begrijpen waarom treinen op een moment zonder vertraging op de seconde af voor hun neus wegrijden. Iets met negatieve beeldvorming.