beantwoord

Hoelang voordat gevonden voorwerpen geregisteerd worden?

  • 12 December 2022
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

Ik heb afgelopen zaterdag (10-12) om 17:00 een rugzak laten liggen in de trein van Uitgeest naar Rotterdam. Toen ik thuis kwam direct een formulier ingevuld en vannochtend gebeld om te checken of er al een rugzak terrecht was, maar dit was niet het geval... 
 

Het was een rugzak vol met vieze was en een toilettasje met een nachtbeugel en tandenborstel. Ik kan me haast niet voorstellen dat een medepassagier deze rugzak zou willen stelen aangezien het allemaal simpele kleding is van de kringloop.

Verder neem ik aan dat de trein die ik zaterdag avond heb genomen ondertussen is schoongemaakt. En dat mijn rugzak (indien deze door niemand gestolen is) nu ergens bij een gevonden voorwerpen zou  moeten liggen. Maar goed volgens de klantenservice is er geen gevonden voorwerp geregisteerd wat overeenkomt met mijn rugzak…


Kan het zijn dat een gevonden rugzak meerdere dagen achter een balie ligt zonder geregisteerd te worden? Of moet ik er nu maar vanuit gaan dat er toch een gekkie in de trein zat die graag een rugzak vol met vieze was wilde stelen?

icon

Beste antwoord door Thom 12 December 2022, 17:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Normaal loopt de conducteur op het eindpunt de trein na en levert de gevonden voorwerpen in. Dan worden ze vrijwel meteen geregistreerd in een real-time database. Daardoor is het direct in te zien bij de afd. Gevonden voorwerpen. Als dat nog  steeds niet het geval is, is het waarschijnlijk meegenomen en zulke gekkies zijn er inderdaad. Er zijn mensen met een reflex van ik kan iets risicoloos meenemen, dus dat doe ik. De inhoud van uw rugzak zal het ongetwijfeld niet zo goed doen onder de kerstboom.

Het ligt normaal echt niet meerdere dagen achter een balie. De grootste kans is dat het is meegenomen door een medereiziger en dan bent u het kwijt. De helft van de voorwerpen komt terug, dus de andere helft niet.

Reageer