beantwoord

Hoeveelheid fiets- en autoparkeerplaatsen NS stations

  • 30 December 2023
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Hi!

 

Voor een masterscriptie ben ik bezig met een onderzoek naar stationsomgevingen van NS stations in Noordelijk Nederland. Hierbij heb ik informatie nodig over de hoeveelheid parkeerplekken voor fietsen en auto’s bij elk station.

Is er een plek waar ik deze informatie kan vinden?

Ik heb online flink wat rondgezocht, maar kan het nog niet vinden. Het is uiteindelijk een lijstje van 18 stations waarvoor ik de informatie nodig heb.

Heel veel dank!

Nick

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 30 December 2023, 11:20

Bekijk origineel

4 reacties

NS beheert de stations niet, dat doet ProRail. Je zou eens met hen contact op kunnen nemen. Ongetwijfeld zijn de gegevens daar bekend. 

Als ze de informatie niet willen geven, zou je bij ProRail een Woo-verzoek in kunnen dienen. 

Veel parkeerplaatsen bij stations liggen op gemeentegrond dus ik vraag me sowieso wat je dan wel/niet meetelt.

Veel parkeerplaatsen bij stations liggen op gemeentegrond dus ik vraag me sowieso wat je dan wel/niet meetelt.

 

Dat klopt inderdaad, ik tel alleen de parkeerplaatsen die op de NS website als P+R worden genoteerd. Maar daar staan dus geen aantallen bij

NS beheert de stations niet, dat doet ProRail. Je zou eens met hen contact op kunnen nemen. Ongetwijfeld zijn de gegevens daar bekend. 

Als ze de informatie niet willen geven, zou je bij ProRail een Woo-verzoek in kunnen dienen. 

Hi Jan,

Bedankt! Dat zal ik doen.

Nick

Reageer