beantwoord

IC Direct toeslagzuil op Amsterdam Zuid.

  • 28 February 2024
  • 5 reacties
  • 229 Bekeken

Komend weekeinde vertrekt de IC Direct wegens werkzaamheden (weer) van Amsterdam Zuid naar Rotterdam. Nu is mijn vraag, staan er dan op het perron van Amsterdam Zuid toeslagzuilen voor de IC Direct? Of dient de reiziger zich tijdens de stop op Schiphol razendsnel door de wachtende passagiers in en uit de trein te wurmen om de toeslag te laden bij de dichtsbijzijnde toeslagzuil?

 

Of is men verplicht de toeslag zonder dalurenkorting online/in de app aan te schaffen?

icon

Beste antwoord door Tshepo 28 February 2024, 16:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

Waarschijnlijk staan er mobiele toeslag zuilen. Anders wordt het wel heel onhandig.

Reputatie 2

Toen er enige tijd terug een directe IC Direct (jawel) vanuit Eindhoven en Tilburg naar Amsterdam reed was er in die stations geen toeslagzuil te bekennen. Toeslag kopen aan de automaat of uit- en instappen in Rotterdam was de boodschap.

Ik neem dat het in Amsterdam Zuid ook zoiets wordt.

Er staan mobiele toeslagpaaltjes. Goed geregeld.

Reputatie 2

Volgens mij geld er op de HSL geen toeslag meer sinds dat er problemen zijn met gescheurde viaducten. De lijn kan wel worden bereden maar er is geen hoge snelheid meer mogelijk. Ook heb ik sinsdien geen omroep over toeslag meer gehoord in de trein. En vanaf Amsterdam Zuid is het niet eens mogelijk om toeslag te checken.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij geld er op de HSL geen toeslag meer sinds dat er problemen zijn met gescheurde viaducten. De lijn kan wel worden bereden maar er is geen hoge snelheid meer mogelijk. Ook heb ik sinsdien geen omroep over toeslag meer gehoord in de trein. En vanaf Amsterdam Zuid is het niet eens mogelijk om toeslag te checken.

Dit is niet waar. Toeslag is gewoon nog verschuldigd. Wel ligt er inmiddels een brief van voorbeterov bij de ACM inmiddels over deze toeslag.

Reageer