Skip to main content
beantwoord

In de Stationshuiskamer consumpties verplicht?

  • 17 May 2024
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Vraagje in het Stationshuiskamer in Weesp was voor 1 april de consumpties niet verplicht. En nu zegt het personeel dat de consumpties daar wel verplicht zijn. Maar er staat geen bordje op de deur dat de consumpties daadwerkelijkheid verplicht is. Ook vraag ik me dan wel af of in alle Stationshuiskamers op verschillende stations de consumpties dan wel verplicht zijn? Voor de meeste mensen is dat kennelijk onduidelijk en ook vooral jongeren die als maar op de bus of trein staan te wachten gaan de Stationshuiskamer binnen maar worden dan vooral daar weggestuurd of ze moeten dan toch verplicht een consumptie gaan nemen. Ik denk dat er beter duidelijkheid  voor iedereen moet gaan komen. Want dat kan ook anders averechts gaan werken. 

3 reacties

IS EEN CONSUMPTIE IN DE STATIONSHUISKAMER VERPLICHT?

Het is niet verplicht om een consumptie in de StationsHuiskamer te nuttigen. Wel willen we je vragen om geen meegebrachte consumpties in onze locaties te nuttigen.

Bron: website van Stationshuiskamer

Reputatie 7

Zit regelmatig in de Stationshuiskamer in Deventer. Daar kan je ook zitten zonder iets te kopen. Dat doen veel mensen.Ik eet daar soms wel iets wat ik zelf al bij me heb, want wat je daar kunt kopen vind ik duur (net als overal op het station). Niemand zegt er iets van.

Kan het zijn dat men het in bepaalde "huiskamers" voor scholieren / jongeren zo onaantrekkelijk wil maken om er te gaan zitten? Ik weet bijv. dat groepen jongeren in de schoolpauzes en na school bij de Jumbo Foodmarkt hier in de buurt in de "koffiehoek" niet welkom zijn, tenzij ze daar allemaal iets kopen. Alleen daar wat rondhangen met elkaar mag niet.

Maar inderdaad is in Stationshuiskamers geen verplichting tot aankoop van iets.

Via de website van de stationshuiskamer kan je over "Weesp" natuurlijk ook even een melding of vraag stellen hierover.

https://www.stationshuiskamer.nl/contactformulier/

Reageer