Hallo community!
Ik ben in dienst via een derde partij voor NS als reisassistent.
Gister middag (8-7-2023) had ik een aantal assistenties op station Breda. Toen ik vanuit Rotterdam aankwam in Breda bleek dat er een wisselstoring tussen Breda en Noorderkempen was.
Hierdoor zijn alle ICD Brussel sinds ongeveer 12 uur die middag geannuleerd en reden dus niet.
Veel boze en teleurgestelde reizigers natuurlijk.
Gezien ik mijn 2e assistentie op een ander perron had moest ik door de stationshal lopen.
Hier stond het helemaal vol met reiziger die stuk voor stuk allemaal vragen hadden. Gezien zij wel gewoon naar antwerpen of zelfs brussel wilden.
V&S Breda stond een deel van deze reizigers te woord, zoals het hoort.
Gezien ik in mijn fluoriserende NS hesje door de hal liep spraken reizigers mij ook aan met vragen.
Geen probleem, is mn werk.
Maar toen ik 1 reiziger had geholpen, bleek V&S gewoon gevlucht te zijn naar het personeelsverblijf.
Toen kwamen dus alle reizigers (ong. 200+) naar mij toe met vragen, wat ik niet in mn eentje kan doen.
Tickets & Service was ook al dicht op dit moment, dus reizigers konden daar ook niet terecht.
Daarbij komt ook, en ik spreek uit ervaring, dat V&S Breda er vaak niet is. Terwijl zij daar wel aanwezig zijn.
Het enige moment wanneer zij zichtbaar zijn is als het tijd voor de rookpauze is.
Heel irritant is het in soortgelijke gevallen als die hierboven beschreven.